YouSee lancerer nyt 2.500 Mbit bredbåndsprodukt

Fra den 30. juni kan YouSee tilbyde en fiberforbindelse på hele 2.500 Mbit til en række danske husstande. Dermed kan YouSee-kunder få en smag af fremtiden med en hastighed, der er mere end dobbelt så hurtig som de fiberhastigheder, YouSee hidtil har udbudt.

Nu lancerer YouSee et nyt 2.500/2.500 Mbit bredbåndsprodukt via TDC Nets fibernetværk. Produktet vil give YouSee-kunder mere end dobbelt så høj hastighed på deres internetforbindelse, end det hidtil har været muligt - med en minimumshastighed på 2.300 Mbit. Det betyder, at kunder lynhurtigt kan gå på nettet eller streame deres favoritindhold.

”Vi har en ambition om at kunne tilbyde de hurtigste fiberforbindelser til alle danskere, og i takt med udbredelsen af fiber, har mange flere danskere fået adgang til højere hastigheder. Med det nye bredbåndsprodukt på 2.500 Mbit, som vi nu kan introducere, får vores kunder adgang til en markant hurtigere og mere fleksibel internetforbindelse. Med så høj hastighed er der altid plads til flere downloads, flere venner på besøg, flere LAN-parties og langt flere enheder online,” siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee og fortsætter:

”Der er endnu kun et begrænset antal husstande, der har mulighed for at få 2.500 Mbit, men vi regner med løbende at kunne tilbyde det nye lynhurtige bredbåndsprodukt til endnu flere danskere. I den nærmeste fremtid vil en forbindelse på 1.000 Mbit, som rigtig mange danskere har adgang til, dog kunne opfylde langt de fleste husstandens internetbehov.”

Prisen på YouSee’s nye 2.500 Mbit bredbåndsprodukt er 549 kr. om måneden, og man får både en router og sikkerhedspakke med ved oprettelse. Man kan tjekke hvilke hastigheder, der er tilgængelig på ens adresse, på YouSee’s hjemmeside.

Fakta om 2.500/2.500 Mbit hos YouSee
For at få den hurtigere forbindelse er det en forudsætning, at man får en ny fiberboks og en wifi-router, der understøtter minimum 2.5 gigabit. YouSee leverer dette udstyr til kunderne. Minimumshastigheden er på 2.300/2.300 Mbit og op til 2.500/2.500 Mbit. Følgende skal være opfyldt for at kunne opnå minimumshastigheden:

• Der skal være en kablet forbindelse med de medfølgende netværkskabler (eller tilsvarende type af kategori 6 netværkskabel) mellem fiberboks, wi-fi router og kundens eget udstyr.
  • Det forudsættes desuden, at kundens eget udstyr, fx en PC, der tilsluttes wifi-routeren, har et netværkskort, der understøtter 2.5 gigabit.

Det nye bredbåndsprodukt udbydes via TDC Net til mere end 27.000 husstande i de største danske byer. TDC Net er i gang med at forberede alle nye fiberforbindelser til også at kunne understøtte teknologien.

Tinka slår Wham og Mariah Carey som ny juleklassiker23.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse

Burhan G’s julehit ”Tinka” er blevet en ny dansk jule-evergreen. For selvom Tinka-julekalenderen ikke er at finde på nogen tv-kanal i år, topper titelsangen listen over danskernes mest streamede julehits. Sangen har faktisk så mange afspilninger, at den slår internationale klassikere som 'Last Christmas' og 'All I Want For Christmas Is You' af pinden. Det viser tal fra YouSee Musik, som er streamingplatform for hundredtusindvis af danskere.