YouSee lancerer nye mobilpakker til de dataglade

Danskernes mobile dataforbrug stiger og stiger, og for at imødekomme de mest datasultne lancerer YouSee nu, som de første i Danmark, nye mobilpakker med 100 GB data og udlandstelefoni samt mobilt bredbånd med 1.000 GB.

Nu er det ikke længere nok at kende forkortelserne KB, MB og GB. YouSee lancerer nemlig, som de første i Danmark, et mobilt bredbåndsprodukt med 1000 GB eller 1 TB (terabyte) data.

Danskernes forbrug af mobil data steg med 50 procent fra første halvdel af 2016 til første halvår af 2017, viser tal fra Energistyrelsens telestatistik. Også hos YouSee ser man både et stigende forbrug af data hos kunderne og i brugen af YouSees Tv og Film-app, hvor streamingforbruget det seneste år er vokset med næsten 50 pct. Det tager mobilselskabet nu konsekvensen af og lancerer et nyt mobilprodukt, hvor man får 100 GB med i pakken.

"I takt med det voksende dataforbrug og et støt stigende forbrug af streamingtjenester, også på farten, sætter danskerne mere pris på et kvalitetsnetværk med høje hastigheder. Vi kan derfor se, at YouSee i stigende grad tiltrækker kunder med et stort forbrug af data, og for at imødegå den efterspørgsel lancerer vi nu de her nye pakker med masser af data," siger mobildirektør Kasper Ørtvig og tilføjer, at YouSee's mobilnetværk tre år i træk er kåret som Danmarks bedste og derfor ikke får problemer med kapaciteten, selvom man nu lancerer både mobilpakker og mobilt bredbånd med store datamængder.

I den nye store mobilpakke får man udover 100 GB data også EU-roaming, tale til hele verden (54 lande), roaming data til de mest populære destinationer uden for EU, Danmarks bedste netværk samt fri adgang til 30 mio. numre via YouSee Musik. Som mobilkunde skal man altså stort set ikke bekymre sig om ekstrapriser, og YouSee er dermed de første, der inkluderer tale fra Danmark til udlandet (54 lande) i mobilabonnementer til privatkunder uden ekstra betaling.

Mobildirektøren anerkender dog, at det nye abonnement primært vil være relevant for de mest digitale danskere, men mener også, at det kan være relevant for en familie med dataglade teenagere. Når man først har købt en mobilpakke til 399 kr., får de andre familiemedlemmer nemlig en pakke med samme indhold til en tredjedel af prisen, nemlig 139 kr.

"Jeg er selv far til fire og hjemme hos os, bliver der både streamet tv, serier og musik, når børnene er på farten, og sådan er det i mange danske familier. Bruger både voksne og børn en del data, kan det altså godt betale sig at købe sig ind i de høje datapakker. Har man derudover også bredbånd eller tv fra YouSee, og er dermed med i fordelsprogrammet YouSee More, kan man få dobbelt op på data, også på ekstraabonnementer."

Fra kilobyte til terabyte
Også kunder med mobilt bredbånd kan nu vælge en pakke med dobbelt så meget data som hidtil, og samtidig skal danskerne vænne sig til en helt ny målestok for dataforbrug. Nu er det nemlig ikke længere nok at kende forkortelserne KB, MB og GB. YouSee lancerer, som de første i Danmark, et mobilt bredbåndsprodukt med 1000 GB eller 1 TB (terabyte) data. Dermed bliver det næsten umuligt at løbe tør for data, og endnu mere oplagt at vælge mobilt bredbånd, hvis mulighederne for en kablet forbindelse ikke er optimale.

"Vi oplever en stigende efterspørgsel på produkter med endnu mere data, særligt i de områder, hvor der kun er en kablet forbindelse med begrænset hastighed. Udover masser af data får man både modem og antenne med i den største pakke med 1 TB. Antennen, der sidder uden for huset, sikrer det bedst mulige signal indendørs ved at fange det udendørs signal og lede det ind til routeren via et kabel. På den måde kan vi sikre vores kunder en god forbindelse også i mere afsidesliggende egne som f.eks. sommerhusområder," siger Kasper Ørtvig.

De nye mobilprodukter med større datapakker blev lanceret den 11. februar. I forbindelse med lanceringen af de nye store datapakker justerer YouSee også til i de andre mobilpakker for at imødekomme kundernes behov. I de to mindste pakker tilføjes 2-3 GB ekstra data, og alle nuværende kunder på de produkter får automatisk opgraderet deres datapakke, mens datamængden reduceres i de større pakker.

Se mere om de nye mobilprodukter på yousee.dk/mobil og yousee.dk/mbb .

Nyt rejseprogram med Peter og Esben: I Kina går det godt1.8.2018 07:34pressemeddelelse

Kommer kineserne til at overtage verden? Det har vi efterhånden hørt et stykke tid, og Peter Falktoft og Esben Bjerre har derfor pakket kufferterne og er fløjet til det enorme og højteknologiske land for at se nærmere på tingenes tilstand. ”Vi har længe drømt om at lave en reportage fra Kina, der jo i vores generation er det spanskrør, der trues med, hver gang vi skal have vedtaget politiske reformer. Det moderne Kina bliver målestokken og argumentationen for, at børnene skal gå mere i skole, de unge skal uddanne sig hurtigere, og de voksne skal arbejde i flere år. Det er både sundt og vigtigt, at vi ved lidt om, hvad det er for et land, der dikterer, hvor meget vi skal kunne her i Danmark, og det er grunden til, at Esben og jeg besluttede at lave et informativt og nysgerrigt rejseprogram fra Kina,” fortæller Peter Falktoft. På rejsen i Kina følger vi bl.a. Peter og Esben til en kinesisk forretningsmiddag, hvor der serveres 1000 år gamle æg og fuglefødder, på besøg i et munketempel, hv