YouSee lancerer ny tv-kanal med eget indhold og populære udenlandske serier

I samarbejde med Fox Networks Group* lancerer YouSee i starten af 2019 en ny tv-kanal, som alle tv-kunder får adgang til. Her vil være både egenproducerede danske programmer og populære amerikanske serier fra en af verdens største underholdningsselskaber.

Det seneste år har YouSee lanceret unikt indhold i form af ChriChriTv og YouSee Comedy, som alle kunder har haft mulighed for at streame fra web, app eller tv-boks. Nu gør YouSee det endnu lettere for kunderne at få adgang til alt det unikke indhold, de får med i pakken, og lancerer i samarbejde med Fox en helt ny tv-kanal.

”Vi vil gerne samle og gøre det gode indhold så nemt at finde som muligt for vores kunder, men vi vil også være med til at skabe fremtidens indhold. For at nå alle vores kunder og levere endnu mere unikt indhold lancerer vi nu en tv-kanal, hvor vi samler alle vores originale danske programmer samt en lang række fantastiske serier fra 21st Century Fox, en af verdens største underholdningsselskaber’,”siger Christian Morgan, mediedirektør i YouSee, og tilføjer, at YouSee også vil vise en række eksklusivt indkøbte serier som f.eks. ’Suits’, ’The Bold Type’ og ’The Good Doctor’ på den nye kanal.

Både ChriChriTv og YouSee Comedy var udelukkende tilgængeligt digitalt, men den nye tv-kanal vil både være tilgængelig som flow-tv-kanal med egen kanalplads og som streamet indhold. Det giver nemlig endnu flere kunder adgang til nogle af de mest sete programmer på streamingtjenesten.

”Vi vil gerne producere endnu mere fedt indhold til vores kunder, og efter at have lanceret to digitale indholdsuniverser det seneste år, er jeg glad for, at vi nu også kan tilbyde vores kunder en flow-kanal fyldt med fantastisk indhold kun til dem. Selvom mange af vores kunder streamer på livet løs, foretrækker mange fortsat at se med via traditionelt tv, og den nye kanal bliver tilgængelig for alle vores tv-kunder,” siger Christian Morgan og fortsætter:

”Vi er ovenud glade for, at flere af vores egenproducerede programmer både er nogle af de mest sete programmer på vores streamingtjeneste og har fået gode anmeldelser. Komedieserien ’29’, der lige om lidt følges op af en anden sæson, dokumentarserien ’Influencers’, som netop er blevet nomineret til Guldtuben og Peter og Esbens ’I Kina går det godt’ har alle fået masser af omtale og seere. Nu får vi en fantastisk platform til at få alt vores gode danske indhold endnu bredere ud blandt vores kunder.”

Der vil dog ikke kun være YouSee’s egne programmer på tv-kanalen. Også en perlerække af amerikanske seriehits vil blive en del af sendefladen.

”Via vores tætte samarbejde med Fox har vi mulighed for at vise en række af deres populære serier på den nye kanal. Vi er selvfølgelig i fuld gang med at planlægge helt præcis hvilke serier, der er klar til premieren, men i og med at 21st Century Fox modtog mere end 80 Emmy-nomineringer i år, er der udsigt til masser af fantastisk underholdning,” siger Christian Morgan.

Også Fox Networks Group ser frem til at kunne lancere en tv-kanal målrettet YouSee’s tv-kunder efter årsskiftet.

“Gennem dette unikke nye partnerskab skaber vi en helt ny underholdningsplatform, der giver YouSee’s tv-kunder mulighed for både at nyde lokalproducerede serier såvel som en række af både nye og legendariske prisvindende hitserier,” siger Hans Van Rijn, General Manager, Fox Networks Group, Nordics.

Den nye tv-kanal får premiere i starten af det nye år – og meget af indholdet vil selvfølgelig også være tilgængeligt på YouSee’s streamingtjeneste.

Om Fox Networks Group
Fox Networks Group har hovedsageligt ansvaret for 21st Century Fox’s tv-distribution (NASDAQ: FOXA). Fox Networks Group består af Fox Television Group, som inkluderer Fox Broadcasting Company og 20th Century Fox Television, Fox Sports Media Group, Fox Cable Networks, som omfatter FX Networks og National Geographic Partners og Fox Networks Group Europa, Asien og Latinamerika. Sammen skaber og distribuerer selskaberne verdens mest populære underholdnings-, sports- og reportageprogrammer.

*Fox Networks Group, Europe & Africa

Nyt rejseprogram med Peter og Esben: I Kina går det godt1.8.2018 07:34pressemeddelelse

Kommer kineserne til at overtage verden? Det har vi efterhånden hørt et stykke tid, og Peter Falktoft og Esben Bjerre har derfor pakket kufferterne og er fløjet til det enorme og højteknologiske land for at se nærmere på tingenes tilstand. ”Vi har længe drømt om at lave en reportage fra Kina, der jo i vores generation er det spanskrør, der trues med, hver gang vi skal have vedtaget politiske reformer. Det moderne Kina bliver målestokken og argumentationen for, at børnene skal gå mere i skole, de unge skal uddanne sig hurtigere, og de voksne skal arbejde i flere år. Det er både sundt og vigtigt, at vi ved lidt om, hvad det er for et land, der dikterer, hvor meget vi skal kunne her i Danmark, og det er grunden til, at Esben og jeg besluttede at lave et informativt og nysgerrigt rejseprogram fra Kina,” fortæller Peter Falktoft. På rejsen i Kina følger vi bl.a. Peter og Esben til en kinesisk forretningsmiddag, hvor der serveres 1000 år gamle æg og fuglefødder, på besøg i et munketempel, hv