YouSee-kunder får ekstra tv-kanaler hen over påsken

YouSee’s kunder ser markant mere tv, efter danskerne er rykket hjem for at minimere spredningen af COVID-19. Nu åbner YouSee op for ekstra tv-kanaler, så der både er flere nyheder og mere underholdning til hele familien hen over påsken.

I denne ekstraordinære tid, hvor danskerne er meget mere hjemme, stiger tv-forbruget hos YouSee’s tv-kunder. YouSee åbner nu op for mere end 50 tv-kanaler, som vil være tilgængelige for alle tv-kunder fra den 3. april til den 17. april.

”Vi forventer, at efterspørgslen efter nyheder og underholdning vil stige i påsken, hvor endnu flere danskere vil være hjemme. Vi er derfor rigtig glade for at kunne åbne op for stort set alle vores tv-kanaler hen over påsken. Det betyder bl.a., at vores kunder vil få adgang til alle tv-kanaler fra TV 2, NENT og Disney. Samt en lang række tv-kanaler, hvor de bl.a. kan fordybe sig i historie- og naturprogrammer eller finde ny underholdning til børnene, ”siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee.

Siden den 12. marts har der totalt set været en stigning på 20 pct. i streamingforbruget på YouSee’s platforme, og hverdagsforbruget svarer nu til det, man normalt ser i weekenderne.

”Vi er i en ekstraordinær situation, hvor det er ekstra relevant for alle danskere at kunne følge med i det daglige nyhedsflow. Derfor er ikke mindst live-tv vigtigt lige nu, og vi vil gerne gøre nyheder fra både Danmark og udlandet let tilgængelig for vores kunder, men også give dem endnu flere muligheder for at finde underholdning til hele familien hjemme i stuen.”

Tv-kunderne får automatisk tilføjet de ekstra tv-kanaler, som vil være tilgængelige på både tv-boks, YouSee Tv & Film-appen og via web-tv.

YouSee skyder julen i gang med rå julespecial på actionserien ’2 Døgn’18.11.2021 08:09:00 CET | Pressemeddelelse

Mafiabosser og lejemordere er ikke det første, man tænker på, når nogen siger ”jul”. Det laver YouSee nu om på med den nye YouSee Original ’2 Døgn: Et juleeventyr’, der følger fætrene Otto og Christians færden i det kriminelle miljø på juleaftensdag. Med referencer til Kill Bill og Fight Club og et urbant julenummer af Carl Knast, ønsker YouSee at give deres bud på en anderledes julefortælling.

Stærkt cast og nyfortolkning af Ulige Numres ’Frit land’ i Xee’s forløber til actionserien ’2 Døgn’12.10.2021 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu starter optagelserne til den nye YouSee Original ’2 Døgn: Frit land’ med blandt andet Sebastian Bull, Gustav Giese, Alba August og Christopher Læssø på rollelisten. Miniserien foregår tre år før sæson 1 og følger karakteren Nicki Nørrebro og hans rejse mod at bevæge sig op i hierarkiet i den lokale bande på den københavnske Vestegn. Titlen er inspireret af sangen ’Frit land’ af Ulige Numre, der i serien optræder i en nyfortolkning mellem Carl Emil Petersen og Anders Trentemøller.

’Fantomforhold’: Se den hjertevarme tragikomedie om kærestesorger på Xee fra den 1. november7.10.2021 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Med humor og hjertevarme dykker den nye Xee-serie ’Fantomforhold’ ned i den svære hjertesorgs mange afkroge. Blandt de medvirkende er nye talenter som Anna Bruus og Anna Juul samt veletablerede skuespillere som Ann Eleonora Jørgensen, Kirsten Lehfeldt og Peter Plaugborg. Lydmor har lavet et originalt soundtrack til serien, som får premiere på Xee den 1. november.