YouGov – päivittäistavarakaupan alan brändien ranking 2021

YouGov koostaa vuosittain listan vahvimmista päivittäistavarakaupan alan brändeistä kuutta eri mielikuvamittaria käyttäen.

YouGov on käyttänyt pisteindeksiä listauksen kokoamiseen. Pisteindeksi muodostuu 6 eri imago-osatekijän keskiarvosta: Laatu, Yleinen mielikuva, Vastine rahoille, Suosittelu, Maine ja Asiakastyytyväisyys, jotka yhdessä antavat yleiskuvan brändin yleiskunnosta.

Suomen top10-listaus

Fazer on erittäin vahva brändi Suomessa ja se yleensä menestyykin varsin hyvin YouGovin pyytäessä suomalaisia arvioimaan eri brändejä. Fazer on kärjessä myös päivittäistavaroiden ranking-listauksella pistemäärällään 62,3.

Toisena listalla on Valio 54,7 pisteillään.

Kolmantena listauksessa oleva Paulig (pisteet 50,3), kuuluu brändeihin, jotka ovat kasvattaneet pisteitään eniten viime vuoteen verrattuna.

Pauligin jälkeen tulee toinen pisteitään viime vuodesta parantanut Vaasan, joka on listauksessa nyt neljäntenä. Myllyn Paras on viides.

Haluatko tietää, miten sinun brändisi pärjää? Tai kuulla lisää YouGov BrandInxdexistä?

YouGov BrandIndexissä tehdään vuosittain 15 miljoonaa haastattelua ympäri maailman 40 sektorilla. Se toimii yli 55 maassa ympäri maailman kattaen Pohjois-Amerikan, Etelä-Amerikan, Euroopan, Afrikan, Aasian, Lähi-Idän ja Australaasian

Suomessa BrandIndex vertailee yli 350 eri brändiä. YouGov BrandIndex haastattelee joka päivä sataa koko väestöä edustavaa henkilöä, ja kysyy heiltä heidän asenteistaan eri tuotemerkkejä kohtaan.

Data on ajalta 01.08.2020 - 31.07.2021.

15 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjäämme muodostaa vankan ja omistautuneen paneelin, joka tuottaa päivittäin tuhansia datapisteitä kuluttajien mielipiteistä, asenteista ja käyttäytymisestä. Yhdistämme tämän tasaisen tietovirran tutkimusosaamiseemme ja poimimme havaintoja, joiden pohjalta voi tehdä älykkäitä päätöksiä ja perusteltuja keskustelunavauksia.

YouGov

Best panel

Best data

Best tools

Lisätietoja löytyy osoitteesta yougov.com.