Yasmin Mahmoud og hendes bror er værter til 8. marts

Familien fra Lærkevej indtager VEGA til KVINFOs 8. marts. Frivilligildsjælen Yasmin Mahmoud vil fra scenen føre os gennem aftenens festligheder, og hun har taget sin bror Abdel Aziz med på slæb, så han også kan få lidt shine. Der er dog nok også nogen, som genkender ham, da han har det med ind i mellem at blande sig i debatten.
Yasmin Mahmoud og hendes bror Abdel Aziz er værter til KVINFOs 8. marts.

Om Yasmin

Yasmin Mahmoud har som den eneste pige ud af en søskendeflok på fire lært at råbe højt, hvis hun skal blive hørt. I en alder af kun 24 år imponerer hun med sit sociale engagement.
Til daglig studerer Yasmin Mahmoud til socialpædagog og arbejder med social integration af unge flygtninge i ungehuset Stengården i Ølstykke, hvor hun laver opsøgende arbejde og hjælper flygtningebørn med blandt andet lektier.

Erfaringerne fra arbejdet med børn og flygtninge i Danmark motiverede hende til at gå ind i og hjælpe flygtningebørn i Libanon, der huser langt over en million syrere og palæstinensere på flugt. Hun er medstifter af og næstformand i NGO’en One Child at a Time, hvor sponsorater sikrer skolegangen for børn fra fattige flygtningefamilier.

Om Abdel

Abdel Aziz Mahmoud er journalist og tv-vært med en fremtrædende stemme i den offentlige debat. Han forholder sig både politisk og personligt til udfordringerne med at leve som muslim i Danmark og være homoseksuel med etnisk minoritetsbaggrund, og han er en anerkendt brobygger mellem dansk og arabisk kultur.

Han er bestyrelsesformand i organisationen MINO Danmark, der arbejder for et samfund med engagerede og ligestillede minoritetsborgere. I 2016 udgav Abdel bogen ”Hvor taler du flot dansk!” om sin dansk-palæstinensiske families og sine egne oplevelser med at opbygge en tilværelse i Danmark og om sit syn på den danske indvandrerdebat.

De to søskende har blandt andet optrådt sammen, ledsaget resten af deres hjertevarme familie, i det populære DR2-program ”Familien på Lærkevej”.

Læs mere om fejringen af 8. marts på KVINFOs hjemmeside.

Pressesansvarlig

Yasmin Mahmoud og hendes bror Abdel Aziz er værter til KVINFOs 8. marts.

Vanen tro markerer KVINFO 8. marts med en stor fejring i VEGA, der samler nogle af de vigtigste både kunstnere, videnspersoner og debattører, som har markeret sig på kønsfronten i året, der gik.