Xee bliver nu også tilgængelig for kunder hos Stofa og Boxer

Xee bliver fra den 1. august en del af udbuddet hos Stofa og Boxer. Det betyder, at endnu flere danskere nu får mulighed for at se Premier League samt populære danske serier som 29 og Sunday og amerikanske serier som Walking Dead og Suits.
Med Xee i tv-pakken får Stofa og Boxers tv-kunder bl.a. mulighed for at følge Premier League. Foto: Ritzau.

Fra den 1. august og resten af 2019 får alle tv-kunder hos Stofa og Boxer mulighed for at se med, når den nye tv-kanal Xee, som YouSee og Fox står bag, bliver en del af tv-pakken. Dermed får de bl.a. mulighed for at se halvdelen af Premier Leaque-kampene, når 2019/2020 sæsonen sparkes i gang samt danske reality- og underholdningsprogrammer og masser af nye, populære amerikanske film og serier.

Xee blev lanceret i januar, og allerede efter de første fem måneder har kanalen fået et godt tag i YouSee’s kunder, og seertallet vokser støt. Xee er en del af grundpakken i YouSee, og det betyder, at mere end 1 mio. danske husstande har adgang til kanalen.

”Som vi før har meldt ud, vil vi gerne give endnu flere danskere mulighed for at følge en populær fodboldliga som Premier League. Derfor er vi begejstrede for, at vi nu har indgået en aftale med Stofa og Boxer, der giver deres kunder adgang til Xee,” siger Christian Morgan, strategi- og mediedirektør i Nuuday.

Aftalen betyder, at Xee fra den 1. august og resten af året bliver tilgængelig hos alle Stofa- og Boxer-kunder. Fra årsskiftet ligger kanalen i Stofas Mellem og Stor pakke og i Boxers Max pakke og vil derudover kunne vælges i Stofa VælgSelv og FritValg samt i Boxer Flex og Flex8.

”Stofas kunder skal selvfølgelig kunne se hele Premier League, og derfor har det været oplagt at tage Xee med i vores udbud,” siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør i Stofa.

”Vi synes, det er spændende, at Nuuday har kastet sig ud i at lave deres egen kanal, og heldigvis er ambitionsniveauet højt. Den satsning bakker vi gerne op om,” siger Ulf Lund, adm. direktør i Boxer, der samtidig understreger, at hverken Stofa eller Boxer selv har lignende kanalplaner.

Om Xee
Xee er en dansk underholdningskanal. Her finder du et unikt mix af originale danske programmer og amerikanske kvalitetsserier samt halvdelen af alle Premier League-kampene. Xee er et samarbejde mellem YouSee og Fox Networks Group, og kanalen har eksklusive rettigheder til en lang række serier og programmer, som ikke kan ses andre steder.

Om Stofa og Boxer
Stofa og Boxer er begge en del af den integrerede energi- og telekoncern Norlys, der dækker hele Danmark og samlet har flere end 1,5 millioner kundeforhold.

Den danske serie Sunday er en af de mest sete på Xee, og når sæson 2 får premiere ved årsskiftet kan Stofa og Boxers tv-kunder følge Sunday's nye fodboldeventyr,
The Walking Dead er en af de populære amerikanske serier, som kan ses på Xee. Foto: AMC/Fox Networks Group