Wupti's markedsplads i luften med dobbelt så mange varer

For to måneder siden offentliggjorde Wupti planerne om en online markedsplads, der kan hjælpe alle danske online-butikker tættere på kunderne og holde nethandelen i Danmark. Siden er det gået stærkt. Nu er markedspladsen gået i luften med en fordobling af vareudvalget

En af Danmarks største onlinebutikker, wupti.com, varslede i foråret, at den ville tage kampen op mod udenlandske E-commerce-giganter. For at holde nethandelen på danske hænder er målet sammen med andre danske web-butikker at skabe landets mest omfattende online-markedsplads. Wupti inviterede alle online-butikker til at sælge deres produkter direkte gennem wupti.com, og nu er markedspladsen en realitet. Med voldsomt forøget sortiment.

Da Wupti i foråret annoncerede, at virksomheden ville stille sin online-platform til rådighed for alle web-butikker, kunne kunderne vælge mellem 28.000 forskellige varer på wupti.com. Siden er mange web-butikker kommet til, så da startskuddet til markedspladsen lød torsdag morgen, var udbuddet af varer vokset til over 60.000.

- Vores ambition om at skabe en markedsplads, hvor danske online-butikker samlet kan nå ud til en langt større gruppe af potentielle kunder, er blevet taget meget vel imod. Der er kommet så mange andre online-butikker ombord, at vi ved fælles hjælp har mere end fordoblet vareudbuddet og relevansen for kunderne på bare et par måneder, siger Kenneth Nielsen, koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, der ejer wupti.com.

På markedspladsen kan forbrugerne finde alt fra elektronik, armbåndsure og printerpatroner til bamser, cykler og krydderier fra den samlede skare af webbutikker. Vareudbuddet vokser dag for dag, efterhånden som flere online-virksomheder kommer med.

Fordobling på to år - og så igen på to måneder

Wupti blev i 2015 opkøbt af Dansk Supermarked Group. På daværende tidspunkt var der omkring 14.000 varer på wupti.com. Siden har Dansk Supermarked Group arbejdet benhårdt på at øge sortimentet, og her i foråret rundede det 28.000. På blot to måneder er sortimentet atter fordoblet. Nu til over 60.000.

- wupti.com skal som markedsplads have noget for alle. Derfor er vi meget glade for, at så mange web-butikker kan se idéen i at skabe en fælles platform, hvor vi når bredt ud. Både de nicheprægede og dem med det brede sortiment, indenfor nye kategorier og eksisterende. Sammen kan vi hjælpe hinanden, og vi er i sandhed en dansk markedsplads, der er ved at blive bygget op, siger Kenneth Nielsen.

Wupti sælger fortsat egne produkter på sitet, på lige fod med alle andre online-butikker i landet, der kan blive en del af wupti.com. Det vil altid være den sælger, som har den bedste pris, rating og leveringsbetingelser, som kunden vil møde først. En model, man også kender fra andre internationale sider.

For forbrugerne betyder lanceringen ét samlet site med et hastigt voksende sortiment og bedre priser. For online-butikkerne betyder wupti.com endnu bedre muligheder for at komme i kontakt med potentielle kunder uden de ekstra omkostninger til eksempelvis markedsføring.

Group Communication på 87 78 50 02 el. press@dsg.dk

Information om Dansk Supermarked Group