WPU A/S

WPU udvider forsknings- og udviklingssamarbejde med Vitol

WPU - Waste Plastic Upcycling A/S har taget imod et initiativ fra Vitol om et mere dybt og vertikalt forsknings- og udviklingssamarbejde omkring WPUs proprietære teknologi. Målet for dette forsknings- og udviklingsarbejde er at fortsat udvide paletten af produkter, som WPU tilbyder, og styrke Vitols efterfølgende behandling for at skabe mere værdifulde produkter.
Niels Stielund (WPU) og Tom Baker (Vitol)

Forsknings- og udviklingssamarbejdet vil omfatte opførelsen af en upcycling-facilitet baseret på WPUs proprietære teknologi men finansieret af Vitol. WPU velkommer dette initiativ og ser frem til forhandlingerne og vil opdatere om ny udvikling.

Tom Baker, Global Head of Naphtha trading i Vitol udtaler: “At nå timeline for opførelsen af faciliteten i Fårevejle er en bemærkelsesværdig præstation. Vitol tror på, at WPUs proprietære procesteknologi vil have en markant indvirkning på upcycling industrien for plastikaffald fremover.”

Niels Stielund, Bestyrelssesformand i Waste Plastic Upcycling A/S udtaler: “ Styrken og betydningen af samarbejdet mellem Vitol og WPU har endnu engang vist sin værdi. WPU-teknologien med dets Low CAPEX og High Capacity er meget velegnet til hurtig skalering, der kan matche Vitols globale tilstedeværelse.”

Det første plastikaffald er ankommet til Fårevejle

De første lastbiler med plastikaffald er ankommet til Fårevejles WPU-facilitet – klar til at blive upcycled, som det er. De hele paller kan blive lastet direkte i WPUs Batch System, som de er, inklusive stålbånd og indpakningsmaterialer.

WPUs cirkulære Batch-process kan upcycle brugt forbruger- og industrielt plastik uden nogen særlig forbehandling og med en kæmpe CO2-besparelse sammenlignet med forbrænding – for en grønnere verden.

Kontakter

Niels Stielund, Bestyrelsesformand i bestyrelsen for direktører i WPU A/S: +45 40 55 44 19

Niels Stielund (WPU) og Tom Baker (Vitol)
Forskelligt plastikaffald

Information om WPU A/S

WPU A/S
Højgårdsvej 13A
4540 Fårevejle

Det er vores grundlæggende mission at give nyt liv til plastikaffald gennem pyrolyse og en unik batchteknologi. Batchteknologien forenkler sorterings- og rensningsprocessen. Dette gør teknologien robust, fleksibel og effektiv. Vi forudser, at det kommer til at spille en afgørende rolle i forhold til at løse verdens plastikudfordring.