Wozniacki står med bedste chancer nogensinde

Kigger man på bookmakernes odds har Caroline Wozniacki markant større chance for at vinde en Grand Slam-finale lørdag morgen, end da hun var i sine to tidligere finaler.

Caroline Wozniacki er kommet stormende ud af startblokken i årets tennissæson. Natten til torsdag dansk tid spillede hun sig i karrierens tredje Grand Slam-finale. Og skal man tro spilleselskabet NordicBet er der begrundet håb for, at danskeren endelig får den eftertragtede skalp.

I skrivende stund er der odds 2,25 at hente på en Wozniacki, hvilket er markant lavere end både US Open-finalen i 2009 mod Kim Clijsters og samme turnering i 2014 mod Serena Williams. Chancevurderingen lyder på 57 procent til Halep og 43 procent til Wozniacki.

”Det kan blive en uhyre tæt finale. Begge spillere føler sig hjemme på hard court. Simona Halep er favorit, fordi hun har spillet meget overbevisende og ligger nummer et på verdensranglisten. Til gengæld skal man huske, at Caroline Wozniacki har slået Halep de tre seneste gange, de er tørnet sammen. Kan danskeren få sin serv til at køre, bliver hun svær at slå”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.

Netop serven har NordicBet særlig fokus på i sit væddemålsudbud. Spådommen lyder, at Wozniacki mindst får slynget fem esser over nettet til odds 1,80, og at hun lykkes med mindst 66 procent af sine førsteserver til samme odds.

Hvem vinder Australian Open 2018?

Simona Halep                                          1,72
Caroline Wozniacki                                  2,25

Hvor mange serveesser laver Caroline Wozniacki

Over 4,5                                                    1,80
Under 4,5                                                 1,90

Hvor stor en andel af sine førsteserver lander Caroline Wozniacki?

Over 65,5 procent                                    1,80
Under 65,5                                                1,90

Find flere spilmuligheder på www.nordicbet.dk under Tennis – WTA – WTA Australian Open