Wonderful Copenhagen: Cityringen åbner nye muligheder for spredning af turister i hovedstaden

Åbningen af Metroens Cityring er en historisk begivenhed for hovedstaden, der nu bliver tilgængelig på tværs af bydele på en helt ny måde – ikke kun til gavn for byens borgere, men i høj grad for hovedstadens turister

En ny metro med 17 stationer på tværs af Indre By, brokvarterene og Frederiksberg kommer til at spille en vigtig rolle for turismen i hovedstaden, hvor Wonderful Copenhagen arbejder på at skabe en bæredygtig turisme og herunder også en større spredning af de besøgende i byen. Og her er en nem tilgængelighed ét af flere vigtige parametre.

”Stort tillykke til hovedstaden, og til os alle sammen, med den nye Cityring, som kommer til at gøre byen og dens mange oplevelser tilgængelig på tværs af bydele på en helt ny måde. Både for os, der bor her, og for vores besøgende, der vil rundt og opleve hovedstadens forskelligartede byliv og udbud af attraktioner,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

Wonderful Copenhagens analyser viser, at 92 pct. af turister i København mener, at et godt offentligt transportsystem er vigtigt eller ligefrem essentielt, samtidig viser analyserne en sammenhæng mellem antallet af besøgte bydele og turisters tilfredshed, og det understreger potentialet for at skabe en større spredning af de besøgende i hovedstaden.

”Vi arbejder på at skabe en bæredygtig turismeudvikling i hovedstaden, derfor også på at få de besøgende i København til at bevæge sig mere rundt mellem de forskellige bydele, med miljøvenlige transportformer. Og her åbner Cityringen helt nye muligheder for at påvirke turisters bevægelsesmønster på tværs af byen og kommer derfor til at spiller en vigtig rolle i vores arbejde fremover,” siger Mikkel Aarø-Hansen.

mail: ufh@woco.dk
mobil: 21 73 98 90

Historisk stor kampagne skal få internationale turister tilbage til hovedstaden29.6.2021 07:59:54 CEST | Pressemeddelelse

Efter den internationale turisme i hovedstaden blev ramt benhårdt af pandemien i 2020 og fortsat også i 2021, er det nu rigtig glædeligt, at smittetrykket er faldet betragteligt i en lang række lande, og at rejserestriktionerne dermed også lempes og muliggør international markedsføring af hovedstaden igen. Derfor går en ny, stor kampagne nu i gang på tværs af hovedstadens primære internationale turismemarkeder, herunder både nabolandene Norge, Sverige og Tyskland og de sydeuropæiske markeder Frankrig og Italien samt det vigtige oversøiske marked USA. I de to andre vigtige markeder Storbritannien og Kina gør situationen dog, at de ikke er omfattet af kampagnen på nuværende tidspunkt. Dog følges situationen i Storbritannien meget nøje, så kampagnen også kan igangsættes her, så snart de lokale restriktioner løftes. De internationale gæster udgør hovedparten af turismen i hovedstaden, som derfor også er afhængig af en bredere markedssammensætning end dansk turisme generelt. ”Jeg er rigtig