Weekendens oversvømmelser måske dækket af offentlig katastrofeordning

Selvom oversvømmelserne bl.a. ved Holstebro i weekenden ikke skyldes stormflod, kan skaderne godt være dækket af ordningen.

Stormrådet fortæller på deres hjemmeside stormraadet.dk, at der kan være tale om oversvømmelser fra søer og vandløb. Og det er vigtigt, for det betyder, at skaderne ligesom ved stormflod kan være dækket at den offentlige oversvømmelsesordning, der også dækker skader, der skyldes oversvømmelser som følge af ekstreme vandstande i vandløb og søer.

Stormrådet behandler alle skader og vurderer individuelt, om de enkelte skader er dækket af ordningen.

Der bliver således ikke erklæret dækning i et samlet område som ved stormflod. Stormrådet har dog bedt Naturstyrelsen om en umiddelbar vurdering af, om Holstebro-området har været ramt af skader, der dækkes af oversvømmelsesordningen.

Jørgen Kjær Thomsen - tlf. 41 91 91 03 eller Stormrådet.

Forsikring & Pension er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Landsdækkende kampagne i gang for lovpligtige ansvarsforsikringer12.12.2018 10:39Pressemeddelelse

50.000 køretøjer på vejene har i dag ikke den lovpligtige ansvarsforsikring. Det kan koste ejeren eller brugeren dyrt, hvis han eller hun påkører og invaliderer et andet menneske uden at være forsikret. For at få flest mulige til at få orden i deres forsikringsforhold træder en ny lov i kraft 1. januar 2019, der aktiverer et dagsgebyr på 250 kroner hos de, der fra årsskiftet ikke har forsikret deres køretøj. En stor kampagne er i gang for at informere om dagsgebyret, som et stort flertal i befolkningen, ifølge Epinion, også finder rimeligt.

Nye pensionsprognoser: Pensionister undgår lavere afkast26.11.2018 12:01Pressemeddelelse

Fremtiden byder på lavere afkast og højere renter. Det fastslår et sagkyndigt råd, der netop er kommet med nye forudsætninger til de beregninger, pensionsselskaberne giver til deres kunder. Pensionsbranchen justerer derfor beregningerne, og det går særligt ud over unge danskere med lang tid til pensionering. Nuværende pensionister berøres stort set ikke. Sådan lyder det fra brancheorganisationen Forsikring & Pension.