Webbutiksägare firar 10-årsjubileum

Med ett nytt år runt hörnet kan Runo Kingbo fira den framgången som hans beslut fört med sig när den här utbildade kocken bytte riktning för att ge sig in i IT-världen. Med en IT-utbildning under bältet lämnade han kockyrket bakom sig och drog nytta av sina kunskaper för att finna succé inom nätförsäljning. Nu firar webbutiksägaren 10-årsjubileum efter flera lyckade online shops som underlättar vardagen för individer över Skandinavien.

Där allt började

Kingbo.dk var Runo Kingbos första webbutik som slog upp sina portar år 2012. Sortimentet innehöll en uppsjö av produkter med fokus på fritid, hem och trädgård. Allt från vindspiraler i trä till husnummer i gjutjärn kunde danskarna nu lägga vantarna på hos Kingbo.dk. Den oförutsebara utvecklingen gjorde det dock tydligt att det just var paraplyerna i butiken som hade vunnit kundernas hjärtan.

Runo Kingbo insåg då att det fanns en ny möjlighet som han inte ville gå miste om, så för att utbudet skulle matcha efterfrågan grundade han ytterligare två webbutiker – den här gången med fokus på paraplyer: Paraplybutik.dk och Paraplyland.se. Vid endast 45 år års ålder firar nu Runo Kingbo 10-årsjubileum, och han kan nöjt se fram emot många fler lyckade år framöver.

Ett framgångsrikt koncept med fokus på paraplyer

Paraplybutik.dk och Paraplyland.se erbjuder i skrivande stund högkvalitativa regnskydd till skandinaver som är trötta på de vanligtvis sköra alternativen. Det breda sortimentet består bland annat av golfparaplyer, genomskinliga paraplyer, regnbågsfärgade paraplyer och mycket mer därtill.

Vare sig det är dags för ett bröllop, en bilsemester eller bara en promenad på stranden kan Paraplyland.se erbjuda regnskydd för alla tillfällen. Då paraplyer finns att hitta i flera olika storlekar, former och färger kan individer i alla åldrar hitta ett lämpligt regnskydd.

Införandet av golfparaplyer

Runo Kingbo var medveten om hur trötta många var på lågkvalitetsparaplyer som ofta hittas i klädesbutiker med skärmar som bryts av vid minsta vindpust. Därför valde han att erbjuda golfparaplyer i sitt sortiment. Tack vare en robust konstruktion och en vindsäker skärm klarar golfparaplyer av när vinden ligger på utan att skärmen bryts av.

Namnet golfparaplyer kommer från det faktum att dessa regnskydd klarar sig bra på öppna ytor där det vanligtvis blåser rejält: till exempel en golfbana. Med detta sagt är det inte enbart golfparaplyer som lockar skandinaver till Paraplyland.se, utan en blandning av ett brett urval och hög kvalitet har lett till framgången som vi ser idag.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Följ Din Tekstforfatter

Senaste pressmeddelandena från Din Tekstforfatter

Nyhed: Den usynlige bøjle der virker24.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Drømmer du om at få et pænt smil, så kan behandling med invisalign måske være lige noget for dig. Ved behandling med invisalign får man behandlet skæve tænder, tænder med mellemrum og lignende, så man kan få et lige og pænt smil. Hvis det lyder som noget for dig, så se med videre her på siden, hvor du får alt den viden om behandling med invisalign, som er nødvendigt for at afgøre, om invisalign kunne være en behandling for dig. Vi ser således nærmere på hvad invisalign er, hvad det koster og hvor længe behandlingen varer. Behandling med invisalign foregår ved hjælp af en lille usynlig bøjle, en invisalign, der har til formål at rette skæve tænder. Behandlingen foregår hos en tandlæge, og du skal derfor søge råd og vejledning hos din egen tandlæge, hvis du ønsker at påbegynde et behandlingsforløb med invisalign. Selve behandlingsforløbet varierer i tid, og kan vare alt mellem 6 måneder og op til 18 måneder. Der er således tale om et længerevarende behandlingsforløb, hvilket er godt at v