Watch Medier lancerer erhvervsmedie om detailbranchen

Del
Med et nyt ambitiøst og uafhængigt erhvervsmedie skærper Watch Medier nu fokus på den danske detailbranche.

Den danske detailbranche kan se frem til masser af kvalitetsjournalistik med businessfokus, når Watch Medier i løbet af foråret lancerer DetailWatch. Mediet kommer til at gå helt tæt på virksom­heder og personer i branchen, herunder med et særligt fokus på e-handel, digitale kundeløsninger og opbruddet i de traditionelle værdikæder. 

DetailWatch vil levere kritisk, uafhængig og fair erhvervsjournalistik om resultater, strategi, konkurrence, rammevilkår, ledelse, holdninger, tendenser, innovation, profiler og meget mere. Alt sammen med ambitionen om at give beslutningstagere i og omkring detailsektoren de bedste forudsætninger for at navigere i deres hverdag. Uanset om interessen er koncentreret omkring virksomheder indenfor dagligvarehandel, tekstil, beklædning, bolig, design eller specialvarer. 

”Watch Medier dækker i dag hovedparten af dansk erhvervsliv. Men vi mangler detailbranchen, der er en af ­landets største brancher målt på ansatte. Det er en branche, som lige nu er under en omfattende omvæltning med ekstrem høj konkurrence, hvor digital handel og ændrede forbrugsmønstre udfordrer de klassiske værdikæder og hvor udenlandske aktører vil ind,” siger Henrik Tüchsen, redaktionschef på Watch Medier. 

Til at stå i spidsen for redaktionen på DetailWatch er udpeget Louise Reseke, der kommer fra en ­stilling som redaktør på søstermediet MediaWatch, som hun med stor succes har været med til at bygge op over en længere årrække. 

“Der findes næppe nogen med mere erfaring i at skabe relevant, aktuel, dagsordensættende og ordentlig ­branchejournalistik end Louise. Detailbranchen kan se frem til et særdeles stærkt anker på deres nye branche­medie,” siger Henrik Tüchsen. 

Watch Medier har over de senere år opbygget landets største erhvervsredaktion, og med lancering af ­DetailWatch fortsætter investeringerne i journalistikken. Ligesom det er gældende for mediehuset 15 øvrige danske medier kræver det abonnement at tilgå alt indholdet på DetailWatch, der også indgår i den samlede ­dækning af dansk erhvervsliv på watchmedier.dk.  

”Beslutningstagerne i resten af dansk erhvervsliv efterspørger ukrukket, kritisk og ordentlig virksomheds­journalistik, der gør dem klogere på deres konkurrenter og deres brancher. Vi er overbeviste om, at det samme gør sig gældende i detailbranchen. Men det er naturligvis nu op til os at bevise, at det giver en konkurrencefordel i hverdagen at følge med på DetailWatch,” siger Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør på Watch Medier. 

Det er allerede nu muligt at tilmelde sig DetailWatchs nyhedsbrev her.

Kontakter

Henrik Tüchsen, redaktionschef – tlf. 20 19 40 73
Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør – tlf. 20 19 40 44

Links

Information om Watch Medier

Watch Medier
Watch Medier
Rådhuspladsen 37
1110 København V

http://watchmedier.dk

Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og beskæftiger i dag cirka 170 medarbejdere. Basen er i ­JP/Politikens Hus på Rådhuspladsen i København, ligesom man har redaktioner i Aarhus, Oslo, ­Frankfurt, Køln, Bruxelles og New York. 

Følg pressemeddelelser fra Watch Medier

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Watch Medier

Watch Medier overtager tysk finansmedie24.9.2021 07:06:13 CEST | Pressemeddelelse

Watch Medier fortsætter den tyske ekspansion med erhvervelsen af Versicherungsmonitor, der er det ­førende digitale medie om den tyske forsikringsbranche. Mediehuset driver i forvejen mediet FinanzBusiness, der dækker den tyske banksektor. Med aftalen overtager Watch Medier 70 procent af ejerskabet i Versicherungsmonitor, mens grundlægger Herbert Fromme beholder de resterende 30 procent. Fromme fortsætter samtidig som adm. direktør og ­chefredaktør for Versicherungsmonitor. ”Vi er imponerede over, hvad Herbert Fromme og hans team har skabt baseret på uafhængig og kompromisløs journalistik. Vi er stolte over at kunne bidrage til den fortsatte udvikling af Versicherungsmonitor til gavn for både eksisterende og nye læsere,” siger Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør for Watch Medier. Versicherungsmonitor blev grundlagt i 2013 og har siden etableret sig som det førende digitale medie om den tyske forsikringsbranche. Versicherungsmonitor har base i Køln og beskæftiger 15 medarbejde

Watch Medier lancerer nyt erhvervsmedie om transport, logistik og infrastruktur9.4.2021 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den danske transport- og logistikbranche får et nyt uafhængigt og digitalt erhvervsmedie. Det sker, når Watch Medier i den kommende måned lancerer MobilityWatch. Det nye medie sætter fokus på mennesker og virksomheder inden for blandt andet transport, logistik og infrastruktur. Herunder trafikselskaber, tog- og busoperatører, færgeselskaber, luftfartsselskaber samt virksomheder inden for offentlig infrastruktur og deres underleverandører. MobilityWatch vil gå tæt på virksomhederne med kritisk, fair og uafhængig erhvervsjournalistik om resultater, strategi, konkurrencesituation, rammevilkår og innovation samt profiler, nøglepersoner, jobskifte og meget mere. ”Transport, logistik og infrastruktur spiller en helt afgørende rolle i en globaliseret verden, hvor varer og mennesker flyttes og transporteres som aldrig før. Det gælder både for de danske virksomheder herhjemme og i udlandet og for globale aktører, der har etableret sig i Danmark. De senere års digitalisering har sat yderligere s

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye