Vores kollegaer irriterer os

Hvis du ikke vil gå dine kollegaer på nerverne, så husk at rydde op efter dig, kom til tiden og er du chef, så pas på med at udstikke for mange ordrer. YouGov har undersøgt, hvad der irriterer os mest på arbejdspladsen.

YouGov har spurgt danskerne, hvilke situationer, der irriterer dem på arbejdspladsen. Sådan ser listen ud over top-irritationsmomenter på arbejdspladsen:

På førstepladsen over situationer, der irriterer os på arbejdspladsen, ligger kollegaer, der ikke kan finde ud af at rydde op efter sig i køkkenet og på badeværelset. 2 ud af 5 bliver irriteret over dette. På en delt andenplads kommer kollegaer, som ofte er syge sammen med kollegaer, der ofte kommer for sent. Dette irriterer 1 ud af 3 sig over. Tredjepladsen går til chefer, der styrer og kræver for meget. 1 ud af 4 bliver irriteret over dette.

Ubevidste lyde fra kollegaer (fx kollegaer som nynner, sukker, trapper mv.) og kollegaer, der ofte er hjemme med syge børn ligger også højt på listen over situationer, som irriterer os på arbejdspladsen.

Kun 15% oplever slet ikke at lade sige irritere over nogen af disse ting.

Undersøgelsen er baseret på interview med 1002 repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov Panelet i perioden 29. – 31. marts 2017.

YouGov - What the world thinks

Kernen i vores virksomhed er det globale netsamfund, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.

Produkter og løsninger

YouGov tilbyder et udvalg af værktøjer og analyser, der leverer indsigt på hvert trin af forbrugerens rejse: BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands og giver dig real-tids billede af dit eget brand, dine konkurrenter og sektoren som helhed. Omnibus er vores landsrepræsentative undersøgelse, som giver dig svar på dine spørgsmål på kun 48 timer.

Ud over vores udvalg af egenudviklede produkter tilbyder vi et komplet udvalg af kvantitative og kvalitative tjenester til analyse og rådgivning og hjælper dig med at besvare kritiske spørgsmål.