Volbeat spiller endelig koncert i Danmark igen!

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ I ROYAL ARENA 20. OKTOBER 2022

Volbeat offentliggør europæisk efterårsturné, og spiller endelig koncert i Danmark igen!

Special guests i Royal Arena: Skindred (UK) og Bad Wolves (US)

Efter næsten tre år uden danske koncerter, spiller de danske Rock’n’roll rebels Volbeat endelig i Danmark igen. De løfter i dag sløret for 32 europæiske datoer på deres ’Servant Of The Road World Tour’, hvor de inviterer Skindred med som special guests, Bad Wolves som opener (på det europæiske fastland), og Napalm Death (i UK og Irland).

Bandet udgav i december deres ottende album "Servant of the Mind", der toppede en lang række hitlister, og viste en mere tung side af Volbeats sangskrivning. Herhjemme hittede duetten med Stine Bramsen "Dagen Før", mens udlandet tog varmt imod den punkede "Wait A Minute My Girl", og den tunge og signaturlydende Volbeat sang "Shotgun Blues".

Beskrevet af Louder som "titaniske heavy metal-riffs, der støder frontalt sammen med rock 'n' roll groove", kan fans forvente en blanding af Volbeat-klassikere, deep cuts og fanfavoritter fra hele deres karriere, inklusiv deres seneste album ’Servant Of The Mind’.

Sidst vi kunne opleve Volbeat live på dansk jord var 1. december 2019 i Royal Arena, så med næsten tre år uden et dansk Volbeat show, kan vi vist godt betegne ventetiden som en tørke. Derfor er det en fornøjelse at bandets verdensturné "Servant Of The Road World Tour" lægger vejen forbi Royal Arena den 20. oktober 2022. Dette vil være bandets eneste stop i Danmark i år.

Volbeat: "Endelig, efter så lang tid væk, er vi begejstrede for at kunne tage på en ordentlig Volbeat-headliner turné til vores venner på tværs af det europæiske fastland, Storbritannien og ikke mindst et DK-show for første gang i næsten tre år! Vi er så spændte og kan ikke vente med at se alle derude! Vi er ekstremt heldige at kunne tage Skindred og Bad Wolves med til Royal Arena, og dele denne oplevelse med to utrolige bands!”

Med sig som special guest har de som nævnt det engelske ragga metalband Skindred der eksploderede lokalt de seneste år. Amerikanske Bad Wolves, der blev verdenskendt for deres fortolkning af The Cranberries’ ikoniske hit "Zombie", åbner ballet.

Billetsalget starter fredag 1. juli kl. 10.00. Læs mere om billettyper og VIP pakker samt presaleinfo på www.volbeat.dk

I forbindelse med tour annonceringen, har bandet også delt en ny officiel bootleg video af ”The Sacred Stones – Live from Worcester, MA”. Se den her.

De danske ikoner bjergtog for nylig britiske fans da de spillede på hovedscenen på Download Festival, hvor Hot Press efterfølgende begejstret skrev "As always, Volbeat are tight and punishing".

Metal Talk konkluderede, "It’s quite a spectacle and one you’ll only believe when you see it... A superb, genuine performance that’s as entertaining as it is musically respectable." Men det er ikke kun på festivaler, at Volbeat fascinerer. Distorted Sound fangede et sjældent klubshow i London i sidste måned og gav en 10/10 anmeldelse, og erklærede, "this is a band born to entertain and a band who are at the very top of their game."

Billetterne vil sikkert sælge hurtigt, så gå ikke glip af din mulighed for at fange Volbeat live på denne spektakulære arena-turné med fuld produktion!

Volbeat er: Michael Poulsen (guitar/vocal), Jon Larsen (trommer), Rob Caggiano (guitar) og Kaspar Boye Larsen (bas)

Billetpriser: PL1 645,- / Pit 595,- / PL2 (Stå) 595,- / PL2 545,- / PL3 425,- / PL4 355 kr. + gebyr

Billetsalget start: fredag 1. juli kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk – max 6 billetter per køb.

’Rebels & Angels’ (artist) presale: tirsdag 28. juni kl. 10:00

Spotify presale (48 timer): onsdag 29. juni kl. 10:00

Live Nation presale: torsdag 30. juni kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Tourdatoer er som følger:

Med Skindred, Bad Wolves

Dec 17 – Cardiff, UK at Motorpoint Arena

Dec 19 – Nottingham, UK at Motorpoint Arena

Dec 20 – London, UK at Wembley Arena

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.

Credit: Ross Halfin

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

BENNY JAMZ OFFENTLIGGØR KONCERTER I AARHUS OG KØBENHAVN TIL NOVEMBER!17.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den populære rapper/producer der befinder sig i toppen af den officielle albumchart med albummet ”Jamo”, spiller to koncerter til efteråret. 3. NOVEMBER: TRAIN 10. NOVEMBER: STORE VEGA Benny Jamz’ betydning for den danske musikscene er massiv. Han står først og fremmest bag sin egen solokarriere, der fortsat når nye højder. Han har ligeledes været stor drivkraft for B.O.C.-kollektivet, der foruden ham selv tæller frontmænd som Gilli og Kesi (gruppen udgav sidste år fællesalbummet ’Mere end musik’). Siden gruppens spæde start har Jamz været hjernen bag utallige genistreger. Foruden at producere musikken, tog han et videokamera i hånden og lærte at filme musikvideoer. I en ny Soundvenue artikel introducerer Kristian Karl, Benny som Diy-musikvideoinstruktør på ’Fissehul’. Grime-producer i starten af 2010’erne. Politisk autotune-sanger under navnet Højer Øye. Den danske hiphop scenes største trendspotter. Molo-medlem, B.O.C-rapper og solo stjerne. Benny Jamz udsendte i midten af juli soloa

Volbeat tilføjer endnu en dansk koncert på deres “Servant Of The Road” verdens turné15.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ JYSKE BANK BOXEN 18. OKTOBER 2022 Bandet spiller en imponerede række af arena koncerter, der der tager bandet til 33 arenaer i Europa. Bandet spiller bl.a. Barclays Arena i Hamborg, Le Zenith i Paris og turnéen afsluttes i legendariske Wembley Arena. Volbeat slår atter rekorder i samlet antal billetter på én europæisk turné, den største turné i bandets historie og den største arena turné nogensinde for et dansk rockband! “Vi er meget glade for at kunne tilføje endnu en dansk koncert til vores “Servant Of The Road” turné. Det har været lidt af et puslespil at få det hele til at falde på plads. Det er næsten tre år siden vi spillede i Herning og generelt i DK, så den skal altså haven over nakken til oktober!” Udtaler frontmand Michael Poulsen. Volbeat’s sjette album “Seal The Deal & Let’s Boogie” rundede de 120.000 solgte albummer i juli måned og er til dato bandets mest populære her til lands med intet mindre end seks platinplader i ryggen.

JAILBREAK ER KLAR MED FULDT PROGRAM I FÆNGSLET I HORSENS DEN 13. AUGUST9.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

JAILBREAK er et nyt stort musikevent i Fængslet i Horsens i Jylland, som lørdag den 13. august åbner dørene for heavyrock-fans i alle aldre. Her kan publikum opleve energisk rock’n’roll og hård tråd fra intet mindre end seks internationale og tre danske bands på en spændende og stemningsfuld koncertdag: SABATON, ACCEPT, HAMMERFALL, PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS, JESPER BINZER & BAND, STEVE’N’SEAGULLS, KING BUFFALO, ELECTRIC GUITARS og SKULLCLUB.

Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset.3.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

OCEAN GROVE 27. OKTOBER 2022 PUMPEHUSET Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset. De australske ”oddballs” Ocean Grove laver en sammensmeltning af rock, metal, grunge, hip-hop og brit-pop. Det er blevet til en banebrydende lyd der beskrives som Oddworld Music™️. Den eklektiske trio udgav deres andet album ’Flip Phone Fantasy’ i 2020 til bred anmelderros og en 8. plads på den australske album chart. Udover global hæder fra diverse medier, såsom Kerrang!, for deres lovløse kreativitet og overlegne attitude, har albummet opnået næsten 20 millioner streams. Ocean Grove udgav tidligere på året singlerne ’Cali Sun’ og ’Silver Lining Lining’ som var en ledte hen til udgivelsen af deres tredje fuldlængde album ’Up In The Air Forever’. Albummet fik en anmeldelse på 4/5 i Kerrang!: ”It’s the best showcase of Ocean Grove’s quirks to date, and they’ve got all the right to be bullish about it when playing it feels so, so good.” Oplev Ocean Grove i P