Visma slår dørene op til en “vækstkatalysator af et hovedkontor”

Visma Danmark besluttede for tre år siden, at de ville samle majoriteten af deres selvstændige virksomheder under ét og samme tag. Indflytningen til det nye hovedkontor for de ca. 900 ansatte centralt i Carlsberg Byen er nu i gang. Det samme er ambitionen om, at de nye rammer bliver en vækstkatalysator for virksomheden, der i forvejen vokser heftigt.

Visma Danmark, der blandt andet ejer Dinero, e-conomic, Visma Dataløn, Visma Enterprise og Visma Consulting rykker nu som én samlet enhed ind i en spritny bygning i Carlsberg Byen. Det er i forvejen store, succesfulde virksomheder, der nu samles. Men ifølge divisionschef Carsten Boje Møller skal investeringen i et nyt hovedkontor være facilitator for yderligere vækst i koncernen og de selvstændige virksomheder.

“Tingene går stærkt i Visma, og det er med stor stolthed, vi kan samle vores sjællandske virksomheder i moderne rammer midt i København. Det nye hovedkontor skal ses som en investering i fremtiden, hvor vi forventer, at samspillet mellem virksomhederne vil stige kraftigt, hvorfor vi samtidig kan tilbyde endnu bedre løsninger til vores kunder i fremtiden,” fortæller Carsten Boje Møller, der er divisionschef i Visma samt styregruppeformand for Carlsberg-byggeriet.

Visma Danmark har selv siddet med ved bordet i udviklingen af den nye 20.000 kvm store og topmoderne bygning i Carlsberg Byen. Og det passer godt ind i Vismas DNA, understreger Carsten Boje Møller.

“Vi kunne godt have lejet os ind i en eksisterende bygning. Men i Vismas DNA ligger der en entreprenør- og iværksætterånd, som vi har ønsket at fremme ved at skabe vores eget. Det står nu klar, så rammerne er der for, at vi kan bygge en stærkere enhed med endnu stærkere selvstændige virksomheder,” siger Carsten Boje Møller.

Fremtidens arbejdsliv i en bygning

COVID-19 har ændret måden, vi går på arbejde på i dag og i fremtiden. I mange af Visma Danmarks virksomheder var det i forvejen normalt at arbejde fleksibelt mellem kontor og bopæl, men det seneste års hjemmearbejde har udbygget tendensen.

I en intern undersøgelse har Visma Danmark eksempelvis kunnet se, at de fleste af medarbejderne gerne vil arbejde hjemmefra ca. to dage ugentligt, og at effektiviteten ikke falder på grund af hjemmearbejde, men tværtimod øges. Den moderne tænkning af fremtidens arbejdsliv gennemsyrer også Visma Danmarks nye hovedkontor.

“Vi har skabt et moderne, dynamisk og åbent miljø, hvor der er god plads til fleksibilitet. Det gælder både arbejdsrum, fællesarealer og det hele. Derfor er der i vores nye bygning heller ikke vægge mellem virksomhederne, men kun etageopdelinger, ligesom mødearealerne i centrum af bygningen er fælles. Vores virksomheder er selvstændige, men de har samme moder, og det er den smukke balance mellem autonomi og samhørighed, vi vil skabe på vores nye 20.000 kvm,” siger Carsten Boje Møller.

Om det nye hovedkontor

• Den åbne og luftige bygning er på 20.000 kvadratmeter.
  • Der er plads til ca. 1.200, men etableret 850 "faste" arbejdspladser.
  • Der er ca. 200 fly-in pladser, til kortere arbejdsdage, samt et hav af fleksible områder, hvor man også kan arbejde.
  • Bygningen har blandt andet også lounge-miljøer, stillezoner, projektrum, et restaurantområde, der kan opdeles.

Om Visma

Visma er blandt Europas førende softwareleverandører og tilbyder software, der forenkler og digitaliserer virksomhedsprocesser. Visma Danmark har omkring 1.150 medarbejdere og tæller blandt andet virksomheder som Visma e-Conomic, Dinero og Visma Consulting. Globalt har Visma 12.500 ansatte.

Storsatsning på fintech og medarbejdere sikrer Visma e-conomic sit bedste regnskab nogensinde11.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabsprogram, e-conomic, præsenterer i dag sit bedste årsregnskab nogensinde. Store satsninger på fintech-området og investeringer i medarbejdere har sikret fremgang på alle parametre. En stor del af overskuddet geninvesteres i nye medarbejdere og digitale produkter til gavn for de danske små- og mellemstore virksomheder.

Ny FinTech teknologi fra Visma e-conomic demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne5.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

150.000 små og mellemstore virksomheder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har nu mulighed for at revolutionere den måde, hvorpå de hidtil har tilgået deres egne bankdata. Tidligere har pengeinstitutterne siddet på alle oplysningerne, men introduktionen af EU’s PSD2 direktiv om open banking gør det nu muligt for de 150.000 brugere af Danmarks mest benyttede regnskabssystem, e-conomic, at integrere deres regnskab og bank. Løsningen, som Visma e-conomic kalder Smart Bank, sparer virksomhederne for både tid, ressourcer og penge.

Ny FinTech teknologi demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne4.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabssystem e-conomic er i gang med at revolutionere den måde hvorpå små og mellemstore virksomheder i dag tilgår deres egne bankdata. Ca. 23.000 af Visma e-conomics i alt 150.000 kunder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har allerede nu adgang til Visma e-conomics Smart Bank løsning, som giver virksomhedens kunder mulighed for at integrere deres regnskab og bank. Dette har hidtil ikke været muligt pga. lovgivning.

Digitalisering: et afgørende konkurrenceparameter i håndværkerbranchen26.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Håndværkerbranchen oplever kronede dage under corona, men særligt én gruppe af håndværksvirksomhederne høster lige nu de største gevinster. Nye tal og indsigter i branchen viser, at de håndværkere, som har digitaliseret deres forretning, omsætter for op mod 60% mere per medarbejder, end håndværkere som ikke har digitaliseret sig. Tallene kommer fra Visma e-conomic, der står bag Danmarks førende regnskabsprogram og leverer regnskabsservice til ca. 40% af alle danske håndværksvirksomheder.