Visma slår dørene op til en “vækstkatalysator af et hovedkontor”

Del
Visma Danmark besluttede for tre år siden, at de ville samle majoriteten af deres selvstændige virksomheder under ét og samme tag. Indflytningen til det nye hovedkontor for de ca. 900 ansatte centralt i Carlsberg Byen er nu i gang. Det samme er ambitionen om, at de nye rammer bliver en vækstkatalysator for virksomheden, der i forvejen vokser heftigt.

Visma Danmark, der blandt andet ejer Dinero, e-conomic, Visma Dataløn, Visma Enterprise og Visma Consulting rykker nu som én samlet enhed ind i en spritny bygning i Carlsberg Byen. Det er i forvejen store, succesfulde virksomheder, der nu samles. Men ifølge divisionschef Carsten Boje Møller skal investeringen i et nyt hovedkontor være facilitator for yderligere vækst i koncernen og de selvstændige virksomheder.

“Tingene går stærkt i Visma, og det er med stor stolthed, vi kan samle vores sjællandske virksomheder i moderne rammer midt i København. Det nye hovedkontor skal ses som en investering i fremtiden, hvor vi forventer, at samspillet mellem virksomhederne vil stige kraftigt, hvorfor vi samtidig kan tilbyde endnu bedre løsninger til vores kunder i fremtiden,” fortæller Carsten Boje Møller, der er divisionschef i Visma samt styregruppeformand for Carlsberg-byggeriet.

Visma Danmark har selv siddet med ved bordet i udviklingen af den nye 20.000 kvm store og topmoderne bygning i Carlsberg Byen. Og det passer godt ind i Vismas DNA, understreger Carsten Boje Møller.

“Vi kunne godt have lejet os ind i en eksisterende bygning. Men i Vismas DNA ligger der en entreprenør- og iværksætterånd, som vi har ønsket at fremme ved at skabe vores eget. Det står nu klar, så rammerne er der for, at vi kan bygge en stærkere enhed med endnu stærkere selvstændige virksomheder,” siger Carsten Boje Møller.

Fremtidens arbejdsliv i en bygning

COVID-19 har ændret måden, vi går på arbejde på i dag og i fremtiden. I mange af Visma Danmarks virksomheder var det i forvejen normalt at arbejde fleksibelt mellem kontor og bopæl, men det seneste års hjemmearbejde har udbygget tendensen.

I en intern undersøgelse har Visma Danmark eksempelvis kunnet se, at de fleste af medarbejderne gerne vil arbejde hjemmefra ca. to dage ugentligt, og at effektiviteten ikke falder på grund af hjemmearbejde, men tværtimod øges. Den moderne tænkning af fremtidens arbejdsliv gennemsyrer også Visma Danmarks nye hovedkontor.

“Vi har skabt et moderne, dynamisk og åbent miljø, hvor der er god plads til fleksibilitet. Det gælder både arbejdsrum, fællesarealer og det hele. Derfor er der i vores nye bygning heller ikke vægge mellem virksomhederne, men kun etageopdelinger, ligesom mødearealerne i centrum af bygningen er fælles. Vores virksomheder er selvstændige, men de har samme moder, og det er den smukke balance mellem autonomi og samhørighed, vi vil skabe på vores nye 20.000 kvm,” siger Carsten Boje Møller.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om e-conomic A/S

e-conomic A/S
e-conomic A/S
Gærtorvet 1-5
1799 København V

+45 88 20 48 40https://www.e-conomic.dk/

Om det nye hovedkontor

  • Den åbne og luftige bygning er på 20.000 kvadratmeter.
  • Der er plads til ca. 1.200, men etableret 850 "faste" arbejdspladser.
  • Der er ca. 200 fly-in pladser, til kortere arbejdsdage, samt et hav af fleksible områder, hvor man også kan arbejde.
  • Bygningen har blandt andet også lounge-miljøer, stillezoner, projektrum, et restaurantområde, der kan opdeles.

 

Om Visma

Visma er blandt Europas førende softwareleverandører og tilbyder software, der forenkler og digitaliserer virksomhedsprocesser. Visma Danmark har omkring 1.150 medarbejdere og tæller blandt andet virksomheder som Visma e-Conomic, Dinero og Visma Consulting. Globalt har Visma 12.500 ansatte.

 

Følg pressemeddelelser fra e-conomic A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra e-conomic A/S

e-conomic forbereder SMV'erne på den nye bogføringslov8.11.2023 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

e-conomic tager et skridt for at sikre, at danske virksomheder er fuldt forberedte på den kommende bogføringslov, der træder i kraft den 1. juli 2024. Efter måneders ihærdigt udviklingsarbejde og nært samarbejde med nøgleeksperter inden for regnskab og økonomi, præsenterer e-conomic nu en række nye funktioner. Funktionerne er skræddersyet til at opfylde de krav, som den nye bogføringslov stiller og mere til, for at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark.

Merc IT bliver en del af Visma-koncernen17.8.2023 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Den odenseanske softwarevirksomhed, Merc IT, bliver fremover en del af Visma-koncernen efter et opkøb. Merc IT levererer budgeterings- og rapporteringssoftware, heriblandt report123, budget123 og budget123+, der bruges af over 3000 kunder i Danmark. Opkøbet skal bl.a. styrke Merc ITs produkters positionering i markedet overfor nye kunder, samt styrke Vismas største danske virksomhed, regnskabsprogrammet e-conomic, og give programmets kunder flere muligheder indenfor finansrapportering.

e-conomics administrerende direktør indtræder i Erhvervslivets EU- og Regelforum5.7.2023 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Erhvervsminister Morten Bødskov har anmodet administrerende direktør for e-conomic, Lars Engbork, om at indtræde i Erhvervslivets EU- og Regelforum. Forummet har frem mod 2027 til formål at fungere som et uafhængigt rådgivende organ for regeringens arbejde med at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark. Lars Engbork glæder sig over anmodningen og ser frem til at være med til at gøre livet lettere for danske SMV'er.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye