Visma slår dørene op til en “vækstkatalysator af et hovedkontor”

Visma Danmark besluttede for tre år siden, at de ville samle majoriteten af deres selvstændige virksomheder under ét og samme tag. Indflytningen til det nye hovedkontor for de ca. 900 ansatte centralt i Carlsberg Byen er nu i gang. Det samme er ambitionen om, at de nye rammer bliver en vækstkatalysator for virksomheden, der i forvejen vokser heftigt.

Visma Danmark, der blandt andet ejer Dinero, e-conomic, Visma Dataløn, Visma Enterprise og Visma Consulting rykker nu som én samlet enhed ind i en spritny bygning i Carlsberg Byen. Det er i forvejen store, succesfulde virksomheder, der nu samles. Men ifølge divisionschef Carsten Boje Møller skal investeringen i et nyt hovedkontor være facilitator for yderligere vækst i koncernen og de selvstændige virksomheder.

“Tingene går stærkt i Visma, og det er med stor stolthed, vi kan samle vores sjællandske virksomheder i moderne rammer midt i København. Det nye hovedkontor skal ses som en investering i fremtiden, hvor vi forventer, at samspillet mellem virksomhederne vil stige kraftigt, hvorfor vi samtidig kan tilbyde endnu bedre løsninger til vores kunder i fremtiden,” fortæller Carsten Boje Møller, der er divisionschef i Visma samt styregruppeformand for Carlsberg-byggeriet.

Visma Danmark har selv siddet med ved bordet i udviklingen af den nye 20.000 kvm store og topmoderne bygning i Carlsberg Byen. Og det passer godt ind i Vismas DNA, understreger Carsten Boje Møller.

“Vi kunne godt have lejet os ind i en eksisterende bygning. Men i Vismas DNA ligger der en entreprenør- og iværksætterånd, som vi har ønsket at fremme ved at skabe vores eget. Det står nu klar, så rammerne er der for, at vi kan bygge en stærkere enhed med endnu stærkere selvstændige virksomheder,” siger Carsten Boje Møller.

Fremtidens arbejdsliv i en bygning

COVID-19 har ændret måden, vi går på arbejde på i dag og i fremtiden. I mange af Visma Danmarks virksomheder var det i forvejen normalt at arbejde fleksibelt mellem kontor og bopæl, men det seneste års hjemmearbejde har udbygget tendensen.

I en intern undersøgelse har Visma Danmark eksempelvis kunnet se, at de fleste af medarbejderne gerne vil arbejde hjemmefra ca. to dage ugentligt, og at effektiviteten ikke falder på grund af hjemmearbejde, men tværtimod øges. Den moderne tænkning af fremtidens arbejdsliv gennemsyrer også Visma Danmarks nye hovedkontor.

“Vi har skabt et moderne, dynamisk og åbent miljø, hvor der er god plads til fleksibilitet. Det gælder både arbejdsrum, fællesarealer og det hele. Derfor er der i vores nye bygning heller ikke vægge mellem virksomhederne, men kun etageopdelinger, ligesom mødearealerne i centrum af bygningen er fælles. Vores virksomheder er selvstændige, men de har samme moder, og det er den smukke balance mellem autonomi og samhørighed, vi vil skabe på vores nye 20.000 kvm,” siger Carsten Boje Møller.

Information om Visma e-conomic

Visma e-conomic

Om det nye hovedkontor

• Den åbne og luftige bygning er på 20.000 kvadratmeter.
  • Der er plads til ca. 1.200, men etableret 850 "faste" arbejdspladser.
  • Der er ca. 200 fly-in pladser, til kortere arbejdsdage, samt et hav af fleksible områder, hvor man også kan arbejde.
  • Bygningen har blandt andet også lounge-miljøer, stillezoner, projektrum, et restaurantområde, der kan opdeles.

Om Visma

Visma er blandt Europas førende softwareleverandører og tilbyder software, der forenkler og digitaliserer virksomhedsprocesser. Visma Danmark har omkring 1.150 medarbejdere og tæller blandt andet virksomheder som Visma e-Conomic, Dinero og Visma Consulting. Globalt har Visma 12.500 ansatte.

Følg pressemeddelelser fra Visma e-conomic

Flere pressemeddelelser fra Visma e-conomic

Software-gigant vil have medarbejdere til at tage gamle telefoner og computere med på arbejde til genanvendelse10.11.2021 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

87 ton CO2. Så meget CO2 regner Visma i Danmark med, at de kan spare, når de i samarbejde med Atea ruller et nyt bæredygtighedspartnerskab ud, der sætter fokus på den voksende globale udfordring med elektronikaffald. Medarbejdere i virksomheden opfordres til at lede i gemmerne efter aflagte telefoner, computere, printere m.v., som Atea vil hjælpe med at genanvende. Initiativet er det første af sin slags i Danmark.

Visma Enterprise Danmark indgår aftale med Netcompany om mit.dk9.11.2021 13:11:41 CET | Pressemeddelelse

mit.dk er en ny innovativ borgerløsning, som blandt andet forener digital post på tværs af offentlige og private aktører. Blandt de første aktører har HR- og lønvirksomheden Visma Enterprise, som håndterer en kvart million lønsedler om måneden, valgt at tilslutte sig den banebrydende digitale platform. På mit.dk får Visma Enterprise mulighed for at optimere og udvikle nye digitale services til kunderne.

Ny betalingsløsning bryder bankmonopol: Kan spare dansk erhvervsliv for godt 1,3 milliarder om året4.11.2021 07:30:00 CET | Pressemeddelelse

De danske banker har siden tidernes morgen haft monopol på betalinger mellem virksomheder. Men nu bryder et nyt samarbejde mellem Visma e-conomic og November First deres monopol med betalingstjenesten Smart Pay, hvor virksomheder gennem e-conomic kan godkende og betale leverandørfakturaer - uden at logge ind i netbank. Smart Pay vurderes til at kunne spare dansk erhvervsliv for godt 1,3 mia. kr. om året.