Visma

Visma opkøber dansk softwarevirksomhed med forretningskritisk SaaS-løsning

Del

Softwaregiganten Visma tager endnu et strategisk vigtigt skridt og køber softwarevirksomheden Temponizer, en førende udbyder af alt-i-én SaaS-løsning til vikarbureauer på det danske private og offentlige marked. Opkøbet er ifølge Visma Enterprise A/S administrerende direktør, Monika Juul Henriksen, en del af en klar strategi, som understøtter Vismas mål om at styrke positionen som markedsleder inden for HRM-løsninger og -services til det danske marked.

Stifter og adm. direktør Claus Alexander Rasmussen fra Temponizer på Djursland og adm. direktør Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise i Ballerup ser frem til at udveksle kompetencer og viden til fortsat at levere innovative HRM-løsninger.
Stifter og adm. direktør Claus Alexander Rasmussen fra Temponizer på Djursland og adm. direktør Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise i Ballerup ser frem til at udveksle kompetencer og viden til fortsat at levere innovative HRM-løsninger.

Visma har netop opkøbt den østjyske softwarevirksomhed Temponizer, som har specialiseret sig i forretningskritiske softwareløsninger til vikarbureauer og tilbyder markedets mest digitale og brugervenlige alt-i-én vikarløsning. En løsning, som passer perfekt til den eksisterende softwaresuite hos Visma.

Vi er hele tiden på udkig efter banebrydende SaaS-løsninger. Temponizer leverer en stærk løsning, som effektivt automatiserer håndteringen af vikarer for både vikarbureauer, deres medarbejdere og kunder. En sådan løsning er kritisk for netop vikarbureauers forretningsmodel, hvor Temponizer samtidig understøtter alle komplekse regler inden for overenskomstområdet. I Visma Enterprise kan vi til gengæld understøtte og optimere Temponizers løsning med vores veletablerede og stærke infrastruktur, blandt andet når det gælder vigtige instanser som fx e-boks og SKAT,” forklarer Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise og tilføjer:

”Der er et enormt uudnyttet potentiale for at automatisere administrativt tunge og komplekse HRM-processer i rigtig mange virksomheder. Den krise, vi oplever netop nu, har for alvor kastet lys på, hvor vigtig digitalisering er for at skabe tid og overskud i virksomhederne. Mange virksomheder arbejder i dag professionelt med HR og har taget digitale løn- og HR-løsninger til sig, men vi ser stadig et kæmpe potentiale for at automatisere manuelle transaktioner og processer,” udtaler Monika Juul Henriksen.

Stifter og administrerende direktør hos Temponizer på Djursland, Claus Alexander Rasmussen, er enig, og han er stolt over den netop indgåede aftale. 

”Jeg er overbevist om, at købet vil understøtte vores ambition om at skabe endnu mere værdi og mere relevante og fremtidssikre løsninger til vores kunder. Vi ser et stort potentiale i Visma Enterprises robuste infrastruktur i løn-processerne. Med Visma i ryggen er der ingen tvivl om, at vi kan styrke vores position i Danmark og på andre markeder, hvor Visma allerede har et godt fodfæste. Samtidig giver det vores medarbejdere mulighed for at blive en del af et større fagligt fællesskab, hvor de får rig mulighed for at videreudvikle sig”, udtaler Claus Alexander Rasmussen. 

Temponizer fortsætter som en selvstændig forretningsenhed forankret i Vismas Large Public & Private segment og vil fortsat operere ud fra sit nuværende hovedkontor i Grenaa på Djursland i Østjylland. Softwarevirksomheden blev stiftet i 2011 og er med sin innovative platform leverandør til en lang række store og mellemstore vikarbureauer i hele landet.

”Det er imponerende, hvad Temponizer har formået at bygge op gennem de relativt få år, de har været på markedet. Vi ser meget store synergier i udvekslingen af kompetencer og viden på løn- og tidsregistreringsområdet,” slutter Monika Juul Henriksen.

For yderligere information eller kommentarer kontakt venligst:

Visma Enterprise: Administrerende direktør Monika Juul Henriksen, monika.juul@visma.com, telefon: 42 82 23 36.

Temponizer: Stifter og administrerende direktør Claus Alexander Rasmussen, car@temponizer.dk, telefon: 25 65 05 05.

Kontakter

Billeder

Stifter og adm. direktør Claus Alexander Rasmussen fra Temponizer på Djursland og adm. direktør Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise i Ballerup ser frem til at udveksle kompetencer og viden til fortsat at levere innovative HRM-løsninger.
Stifter og adm. direktør Claus Alexander Rasmussen fra Temponizer på Djursland og adm. direktør Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise i Ballerup ser frem til at udveksle kompetencer og viden til fortsat at levere innovative HRM-løsninger.
Download
Adm. direktør Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise ser et stort uudnyttet potentiale for at automatisere administrativt tunge og komplekse HRM-processer i rigtig mange virksomheder.
Adm. direktør Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise ser et stort uudnyttet potentiale for at automatisere administrativt tunge og komplekse HRM-processer i rigtig mange virksomheder.
Download

Information om Visma

Om Temponizer

Temponizer begyndte sin rejse mod at blive nordens bedste software platform for vikarbureauer i 2011. Det hele startede med blot én medarbejder, stifter Claus Alexander Rasmussen, som stod for både salg og udvikling. I dag er Temponizer et booking- og administrationssystem, som optimerer vikarbureauernes forretning. Både bureauer, vikarer og kunder kan bruge systemet, som frigør vikarbureauerne for en lang række tidskrævende administrationsopgaver. Virksomheden er omtrent et dusin medarbejdere og vokser stadig støt. I 2020 blev selskabet kåret som Børsen Gazelle for en gentagende solid vækst. Temponizer har hovedkontor i Grenaa i på Djursland i Østjylland. 

Om Visma Enterprise A/S

Visma Enterprise A/S er en af landets førende leverandører af HRM-løsninger. Med 155 medarbejdere rådgiver og servicerer Visma Enterprise mere end 1500 kunder, primært mellemstore og store virksomheder, med digitaliserede HRM-løsninger inden for personale-, løn- og rekrutteringsprocesser. Visma Enterprise A/S har hovedkontor i Ballerup, men flytter i nye lokaler i Carlsberg Byen i løbet af andet kvartal 2021. Virksomheden har også kontor i Aalborg Øst, hvor 33 lønspecialister arbejder. 

Visma Enterprise er en del af Visma, som er en af Europas førende udbydere af software og services, der forenkler og automatiserer administrative forretningsprocesser. Med mere end 12.000 ansatte og 1.000.000 kundekontrakterinden for den offentlige og private sektor, opererer Visma på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. I 2019 havde Visma en samlet omsætning på EUR 1.526 millioner.

Følg pressemeddelelser fra Visma

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Visma

Innovativ teknologi fra Visma e-conomic sætter turbo på regeringens digitaliseringsagenda25.3.2021 07:30:00 CET | Pressemeddelelse

Regeringens nye initiativ, et digitalt partnerskab med fokus på anbefalinger til øget digitalisering af erhvervslivet og det offentlige, er vand på virksomheden Visma e-conomics mølle. Manglende digitalisering koster nemlig danske virksomheder milliarder. Derfor har virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabsprogram, Visma e-conomic, nu, som de første, introduceret en innovativ teknologi, så virksomheder kan sende og modtage elektroniske fakturaer direkte i deres regnskabsprogram.

Innovativ fintech-løsning afhjælper likviditetsproblemer efter dobbelt momsindbetaling1.3.2021 09:01:56 CET | Pressemeddelelse

I dag skal 150.000 små danske virksomheder i alt lægge mere end 40 mia. kr. i momsindbetalinger. Tallene stammer fra kunder hos Visma e-conomic, der står bag Danmarks mest benyttede online regnskabsprogram. Det er mange penge for en række små og mellemstore selvstændige erhvervsdrivende, hvoraf mange i forvejen er hårdt presset økonomisk. Visma e-conomic udviklede sidste år en ny, forretningsstrategisk service, Straksindbetaling, som sikrer, at deres kunder hurtigere får penge ind på kontoen for solgte ydelser. Straksindbetaling viser sig nu at være en ekstra håndsrækning, som kan sikre kundernes likviditet fremadrettet.

Ny ferielov: Har du nok feriedage til juleferien?17.12.2020 10:30:00 CET | Pressemeddelelse

Er der noget, vi danskere går op i, er det juleferie med tid til familien og vores nærmeste. Og selv om julen på mange måder bliver anderledes i år, ændrer det ikke på behovet for at trække stikket og holde juleferie. Noget tyder dog på, at flere lønmodtagere ikke har de feriedage til rådighed, som de tror, de har. De nye ferielovsregler, som trådte i kraft den 1. september, har nemlig medført en helt ny måde at optjene og afholde ferie på. Det betyder fx, at mange slet ikke har nået at optjene nok ferie til afholdelse henover jul og nytår.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum