Visma opkøber dansk softwarevirksomhed med forretningskritisk SaaS-løsning
Visma har netop opkøbt den østjyske softwarevirksomhed Temponizer, som har specialiseret sig i forretningskritiske softwareløsninger til vikarbureauer og tilbyder markedets mest digitale og brugervenlige alt-i-én vikarløsning. En løsning, som passer perfekt til den eksisterende softwaresuite hos Visma.
“Vi er hele tiden på udkig efter banebrydende SaaS-løsninger. Temponizer leverer en stærk løsning, som effektivt automatiserer håndteringen af vikarer for både vikarbureauer, deres medarbejdere og kunder. En sådan løsning er kritisk for netop vikarbureauers forretningsmodel, hvor Temponizer samtidig understøtter alle komplekse regler inden for overenskomstområdet. I Visma Enterprise kan vi til gengæld understøtte og optimere Temponizers løsning med vores veletablerede og stærke infrastruktur, blandt andet når det gælder vigtige instanser som fx e-boks og SKAT,” forklarer Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise og tilføjer:
”Der er et enormt uudnyttet potentiale for at automatisere administrativt tunge og komplekse HRM-processer i rigtig mange virksomheder. Den krise, vi oplever netop nu, har for alvor kastet lys på, hvor vigtig digitalisering er for at skabe tid og overskud i virksomhederne. Mange virksomheder arbejder i dag professionelt med HR og har taget digitale løn- og HR-løsninger til sig, men vi ser stadig et kæmpe potentiale for at automatisere manuelle transaktioner og processer,” udtaler Monika Juul Henriksen.
Stifter og administrerende direktør hos Temponizer på Djursland, Claus Alexander Rasmussen, er enig, og han er stolt over den netop indgåede aftale.
”Jeg er overbevist om, at købet vil understøtte vores ambition om at skabe endnu mere værdi og mere relevante og fremtidssikre løsninger til vores kunder. Vi ser et stort potentiale i Visma Enterprises robuste infrastruktur i løn-processerne. Med Visma i ryggen er der ingen tvivl om, at vi kan styrke vores position i Danmark og på andre markeder, hvor Visma allerede har et godt fodfæste. Samtidig giver det vores medarbejdere mulighed for at blive en del af et større fagligt fællesskab, hvor de får rig mulighed for at videreudvikle sig”, udtaler Claus Alexander Rasmussen.
Temponizer fortsætter som en selvstændig forretningsenhed forankret i Vismas Large Public & Private segment og vil fortsat operere ud fra sit nuværende hovedkontor i Grenaa på Djursland i Østjylland. Softwarevirksomheden blev stiftet i 2011 og er med sin innovative platform leverandør til en lang række store og mellemstore vikarbureauer i hele landet.
”Det er imponerende, hvad Temponizer har formået at bygge op gennem de relativt få år, de har været på markedet. Vi ser meget store synergier i udvekslingen af kompetencer og viden på løn- og tidsregistreringsområdet,” slutter Monika Juul Henriksen.
For yderligere information eller kommentarer kontakt venligst:
Visma Enterprise: Administrerende direktør Monika Juul Henriksen, monika.juul@visma.com, telefon: 42 82 23 36.
Temponizer: Stifter og administrerende direktør Claus Alexander Rasmussen, car@temponizer.dk, telefon: 25 65 05 05.
Kontakter
Rikke Junker BundgaardHead of Marketing & Communication, Visma Enterprise Danmark
Tlf:+45 4282 2663rikke.bundgaard@visma.comBilleder
Information om e-conomic A/S
Om Temponizer
Temponizer begyndte sin rejse mod at blive nordens bedste software platform for vikarbureauer i 2011. Det hele startede med blot én medarbejder, stifter Claus Alexander Rasmussen, som stod for både salg og udvikling. I dag er Temponizer et booking- og administrationssystem, som optimerer vikarbureauernes forretning. Både bureauer, vikarer og kunder kan bruge systemet, som frigør vikarbureauerne for en lang række tidskrævende administrationsopgaver. Virksomheden er omtrent et dusin medarbejdere og vokser stadig støt. I 2020 blev selskabet kåret som Børsen Gazelle for en gentagende solid vækst. Temponizer har hovedkontor i Grenaa i på Djursland i Østjylland.
Om Visma Enterprise A/S
Visma Enterprise A/S er en af landets førende leverandører af HRM-løsninger. Med 155 medarbejdere rådgiver og servicerer Visma Enterprise mere end 1500 kunder, primært mellemstore og store virksomheder, med digitaliserede HRM-løsninger inden for personale-, løn- og rekrutteringsprocesser. Visma Enterprise A/S har hovedkontor i Ballerup, men flytter i nye lokaler i Carlsberg Byen i løbet af andet kvartal 2021. Virksomheden har også kontor i Aalborg Øst, hvor 33 lønspecialister arbejder.
Visma Enterprise er en del af Visma, som er en af Europas førende udbydere af software og services, der forenkler og automatiserer administrative forretningsprocesser. Med mere end 12.000 ansatte og 1.000.000 kundekontrakterinden for den offentlige og private sektor, opererer Visma på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. I 2019 havde Visma en samlet omsætning på EUR 1.526 millioner.
Følg pressemeddelelser fra e-conomic A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra e-conomic A/S
Rekordår for e-conomic: Vækster kundebasen med 44.000 nye kunder26.3.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med mere end 750 millioner i omsætning cementerer danske e-conomic sin position som førende på markedet for regnskabssystemer. En massiv kundetilgang kombineret med tårnhøje ambitioner har krævet investeringer i både medarbejderstab og produktet, hvilket ikke har været uden udfordringer
e-conomic er godkendt som bogføringssystem af Erhvervsstyrelsen21.12.2023 10:30:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. den 20/12 er bogføringssystemet e-conomic blåstemplet som et 'godkendt bogføringssystem' af Erhvervsstyrelsen. Fremover kan man, hvis man er kunde hos e-conomic, være tryg ved, at ens bogføringssystem overholder lovgivningen. Alt, hvad man selv skal gøre, er at sørge for, at ens bilag er digitaliseret, og så tager e-conomic sig af resten.
e-conomic forbereder SMV'erne på den nye bogføringslov8.11.2023 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
e-conomic tager et skridt for at sikre, at danske virksomheder er fuldt forberedte på den kommende bogføringslov, der træder i kraft den 1. juli 2024. Efter måneders ihærdigt udviklingsarbejde og nært samarbejde med nøgleeksperter inden for regnskab og økonomi, præsenterer e-conomic nu en række nye funktioner. Funktionerne er skræddersyet til at opfylde de krav, som den nye bogføringslov stiller og mere til, for at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark.
Merc IT bliver en del af Visma-koncernen17.8.2023 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Den odenseanske softwarevirksomhed, Merc IT, bliver fremover en del af Visma-koncernen efter et opkøb. Merc IT levererer budgeterings- og rapporteringssoftware, heriblandt report123, budget123 og budget123+, der bruges af over 3000 kunder i Danmark. Opkøbet skal bl.a. styrke Merc ITs produkters positionering i markedet overfor nye kunder, samt styrke Vismas største danske virksomhed, regnskabsprogrammet e-conomic, og give programmets kunder flere muligheder indenfor finansrapportering.
e-conomics administrerende direktør indtræder i Erhvervslivets EU- og Regelforum5.7.2023 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Erhvervsminister Morten Bødskov har anmodet administrerende direktør for e-conomic, Lars Engbork, om at indtræde i Erhvervslivets EU- og Regelforum. Forummet har frem mod 2027 til formål at fungere som et uafhængigt rådgivende organ for regeringens arbejde med at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark. Lars Engbork glæder sig over anmodningen og ser frem til at være med til at gøre livet lettere for danske SMV'er.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum