Visma Enterprise investerer tocifret millionbeløb i sikkerhed

Som den første leverandør i HR- og lønbranchen har Visma Enterprise Danmark netop opnået den internationale anerkendte ISO/IEC-27001 certificering, som er den højeste sikkerhedsstandard på markedet. Ifølge administrerende direktør Monika Juul Henriksen er det resultatet af en bevidst strategisk beslutning om at indføre det bedste ledelsessystem for informationssikkerhed, og hun anser det som en nødvendig investering i fremtiden.

Monika Juul Henriksen, Visma Enterprise

ISO/IEC-27001 er højeste kvalitetsstandard inden for informationssikkerhed og er en certificering, som kun offentlige virksomheder er forpligtiget til at være compliant. Med investeringen i ISO/IEC-27001 certificeringen udfordrer Visma Enterprise Danmark dermed branchen og understreger samtidig, at datasikkerhed og overholdelse af stadig strengere sikkerhedskrav står allerhøjest på agendaen hos HR- og lønvirksomheden.

Høje sikkerhedsstandarder har altid været en selvfølge hos Visma Enterprise og en del af vores DNA og kultur. Men i kølvandet på GDPR er det i højere grad også blevet en del af vores kunders måde at arbejde på, og vi møder i dag en større opmærksomhed omkring og krav om dokumentation for, at vores services og systemer lever op til de højeste sikkerhedstandarder på markedet. Det har vi jo altid gjort, men med ISO/IEC-27001 standarden, der dækker alle produkter og services udviklet i Visma Enterprise, kan vi nu hurtigere og nemmere dokumentere, at vi er compliant i hele værdikæden,” fortæller Monika Juul Henriksen, administrerende direktør i Visma Enterprise Danmark.

Med ISO/IEC-27001 certificeringen hæver HR- og lønvirksomheden med andre ord sikkerhedsbarren til gavn for både kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere. Certificeringen sikrer samtidig virksomheden en konkurrencemæssig fordel i markedet.

Jeg er overbevist om, at markedet kommer til at efterspørge systemer, der er 100% compliant, og derfor er vores certificering også en investering i fremtiden. Certificeringen er omfattende, da den involverer alle områder i organisationen. Det er derfor også kun de færreste af vores kunder, som selv kaster sig ud i det. I stedet efterspørger de samarbejdsparterne og leverandører, der hurtigt og overbevisende kan dokumentere fastlagte processer og procedurer, der sikrer korrekt håndtering af datasikkerhed,” lyder det fra Monika Juul Henriksen, som heller ikke lægger skjul på, hvor ressourcekrævende certificeringsprocessen har været, både administrativt og økonomisk.

Alle, der arbejder efter ISO/IEC-27001, ved hvor omfattende standarden er, så det er med andre ord ikke noget, vi her kommet sovende til. Det kræver en gearet og moden organisation at opnå. Vi taler jo om et helt nyt ledelsessystem for informationssikkerhed, som er blevet integreret med vores øvrige processer og blandt andet har stillet nye krav til risikostyring, løbende dokumentation og et ekstremt fokus på rolle- og ansvarsfordeling. Det har krævet en medarbejderindsats af dimensioner at fastholde fokus og få alle vores medarbejdere til at forstå, at vores data skal dokumenteres på en bestemt måde. Jeg er derfor også rigtig stolt af vores interne informationssikkerheds team, som har stået i spidsen for processen, og at vi nu er kommet i mål,” slutter Monika Juul Henriksen.

Visma Enterprise Danmark har samlet set investeret et tocifret millionbeløb i ISO/IEC-27001 certificeringen, som virksomheden for nylig modtog certifikatet på. Certificeringen er foretaget af en af verdens førende certificeringsinstitutter, EY CertifyPoint.

Kontakt Rikke Bundgaard, Marketing & Communication Manager, Visma Enterprise, for yderligere information:+45 42 82 26 63

Monika Juul Henriksen, Visma Enterprise

Om ISO/IEC-27001:

ISOIEC-27001 er en international ledelsesstandard for informationssikkerhed. Standarden er et styringsværktøj, der hjælper virksomheder til at beskytte værdifulde informationer - herunder persondata - på en sikker og troværdig måde. ISO/IEC-27001 opstiller blandt andet krav til risikostyring, dokumentation af processer samt fordeling af roller og ansvar for informationssikkerhed.

Standarden er et udtryk for, at en organisation efterlever bedste praksis inden for beskyttelse af data bakket op af en uafhængig eksperts vurdering, i Visma Enterprises tilfælde EY CertifyPoint.

Om Visma Enterprise Danmark

Visma Enterprise Danmark er landets førende leverandør af HR- og lønsystemer. Med mere end 200 medarbejdere rådgiver og servicerer Visma Enterprise 1500+ kunder, primært mellemstore og store virksomheder, med skræddersyede HR-løsninger inden for rekruttering, personale- og lønprocesser. Visma Enterprise Danmark har hovedkontor i Ballerup og er en del af norske Visma, som er Europas førende udbyder af softwareløsninger til både det private og offentlige marked.

#allfemalepanel – en debat om Kvinder og Ledelse på folkemødet11.6.2019 14:20:26 CESTPresseinvitation

Kvinder sidder på kun 27% af de ledende positioner i Danmark. Det viser seneste tal fra Eurostat, som samtidig bekræfter, at diversiteten blandt mandlige og kvindelige ledere stadig halter langt bagud i Danmark. Sammenlignet med andre nordiske lande har Danmark den laveste andel af kvinder på lederposter. Det stiller HR- og Lønvirksomheden Visma Enterprise skarpt på under årets Folkemøde.