Visma Danmark

Visma bliver ny titelsponsor for Ski Classics

Del

Fra denne sæson vil mesterskabet i langdistanceløb på ski hedde Visma Ski Classics.

Nordiske Visma ønsker at styrke deres brand uden for vores kernemarked. Derfor bliver koncernen ny titelsponsor for Ski Classics. Til højre ses Eivind Gundersen (division director Visma Software) sammen med David Nilsson, CEO for Ski Classics.
Nordiske Visma ønsker at styrke deres brand uden for vores kernemarked. Derfor bliver koncernen ny titelsponsor for Ski Classics. Til højre ses Eivind Gundersen (division director Visma Software) sammen med David Nilsson, CEO for Ski Classics.

Visma Ski Classics omfatter Birkebeinerrennet, Vasaloppet, Marcialonga og syv andre prestigefyldte og traditionelle løb, der foregår i Italien, Schweiz, Tyskland, Tjekkiet, Sverige og Norge (se den fulde liste i faktaboksen i det følgende).

Det der gør Visma Ski Classics helt speciel i forhold til andre mesterskaber er, at amatørskiløbere deltager sammen med pro-holdene. I alt vil 25 pro-hold og 50.000 amatørskiløbere konkurrere i de samme løb.

Interessen for langdistanceløb på ski vokser konstant, og mange af løbene i Europa er fuldt bookede allerede få dage efter, der åbnes for tilmelding.

Vismas CEO, Øystein Moan, forklarer her virksomhedens investering i konkurrencen:

- Vismas vækst i de seneste år har betydet, at virksomheden har ekspanderet uden for de nordiske lande, så vi nu også er tilstede i Letland, Holland, Rumænien, Litauen og Polen.

- Vi befinder os på et stadie, hvor denne type investering giver mening. Vi ønsker at øge kendskabet til vores brand uden for vores kernemarkeder, og med flere end 20 millioner seere i 70 lande er vi overbevist om, at Visma Ski Classics vil få afgørende betydning for, at vi når dette mål, siger Moan.

- Vi har allerede planer og ideer for, hvordan vi kan få det meste ud af sponsoratet. Uden at gå i detaljer kan jeg sige, at vi vil udnytte denne mulighed til at skabe positive oplevelser mellem vores brand og skiløberne, publikum og vores partnere og kunder.

Et stærkt partnerskab

David Nilsson, CEO for Ski Classics, er glad for det nye partnerskab.

- Ski Classics er meget glade for at kunne søsætte dette nye samarbejde med Visma, en virksomhed i rivende vækst, som findes på mange af Ski Classics nøglemarkeder i Europa.

- Samarbejdet med Visma indvarsler en ny og spændende æra for Ski Classics, siger Nilsson.

Et godt match

Øystein Moan forklarer, hvad det var der tiltrak Visma til Ski Classics:

- Langrend er en sportsgren, der allerede er meget populær og i vækst.

- Mange forretningsfolk er også ivrige amatørskiløbere. For mange er Ski Classics højdepunktet i deres sæson. Resultaterne dækkes af de største finansielle aviser og diskuteres ivrigt blandt forretningsfolk.

- For et B2B-brand som Visma er det utroligt attraktivt at kunne blive en del af det, man taler om, siger Moan.

Fælles værdier

- Vi mener, at vi har meget til fælles med Ski Classics. Langrend passer til Vismas nordiske identitet. Og lige som Visma oplever Ski Classics stærk vækst. Efterhånden som begivenheden vokser og bliver en endnu større event, vil navnet Visma Ski Classics allerede være veletableret.

- Vi identificerer os med atleternes stræben efter konstant at forbedre sig – at finde nye måder at bevare sin position helt fremme i et konkurrencepræget miljø. Og ligesom i erhvervslivet kræver det viljestyrke, ukuelighed og udholdenhed – men også teamwork og kammeratskab, bemærker Moan.

Visma Ski Classics 2015/2016

  • December: Prolog i Livigno, Italien: 15 km
  • December: La Sgambeda i Livigno, Italien: 35 km
  • Januar: Jizerska Bedrichov i Tjekkiet: 50 km
  • Januar: La Diagonela i St Moritz, Schweiz: 65 km
  • Januar: Marcialonga i Trention, Italien: 70 km
  • Februar: König Ludwig Lauf i Bayern, Tyskland: 50 km
  • Februar: Dobbiaco/Toblach-Cortina i Italien: 50 km
  • Marts: Vasaloppet i Dalarna, Sverige: 90 km
  • Marts: Birken i Lillehammer, Norge: 54 km
  • April: Årefjällsloppet i Sverige: 65 km

Fakta og tal

  • 5.000 – 18.000 startende pr. løb
  • I alt 50.000 amatørskiløbere forventes at deltage
  • Visma Ski Classics drives af Ski Classics AB, som ejes af Vasaloppet, Birken og W Sportsmedia
  • 20 millioner seere i mere end 70 lande
  • TV-dækning på TV2 Norge, TV4 Sverige, MTV3 Finland, Tjekkisk TV, Rai Italien, TV2 Sport Danmark, TVP Polen, Eurosport Europa/Asien...

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Nordiske Visma ønsker at styrke deres brand uden for vores kernemarked. Derfor bliver koncernen ny titelsponsor for Ski Classics. Til højre ses Eivind Gundersen (division director Visma Software) sammen med David Nilsson, CEO for Ski Classics.
Nordiske Visma ønsker at styrke deres brand uden for vores kernemarked. Derfor bliver koncernen ny titelsponsor for Ski Classics. Til højre ses Eivind Gundersen (division director Visma Software) sammen med David Nilsson, CEO for Ski Classics.
Download

Information om Visma Danmark

Visma Danmark
Visma Danmark
Lyskær 3CD
2730 Herlev

http://www.visma.dk

Følg pressemeddelelser fra Visma Danmark

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.