Visionær slots-direktør vil skabe tilløbsstykke i Bramslev Bakker

Efter kun halvanden måned i udbud er Bramslev Bakker solgt til it- og slotsdirektør Mads Hedegaard og forretningspartner Rasmus Skovmark. Begge med rødder i Mariager. Visionen er at udvikle retreat for erhvervsfolk og luksuriøs camping med kulturevents
Bramslev Bakker skifter ejer i 2022. Køberne er Mads Hedegaard og Rasmus Skovmark, der står for it-virksomheden Edora og Charlottenlund Slot.

Direktør Mads Hedegaard, der til daglig leder it-huset Edora og Charlottenlund Slot i Gentofte, har sammen med sin forretningspartner Rasmus Skovmark købt Helene og Jens Jørgen Vestergaards bolig, restaurant og campingplads i de fredede arealer ned til Mariager Fjord:

“Vi vil åbne restauranten hele året og etablere luksus retreat med glamping telte, elleve nye familiehytter og vildmarksbad til vinterens kommende erhvervsgæster,” fortæller Mads Hedegaard, der til dagligt bor og arbejder lidt nord for København, efter at han sammen med Rasmus Skovmark de sidste 20 år har opbygget it-virksomheden Edora og etableret hovedsæde i Charlottenlund Slot:

“De seneste år har vi åbnet slottet for offentlige kulturarrangementer som musikfestivalen Ornate, teater og samtalesaloner. Det er de erfaringer, vi vil trække på, når vi udvikler Bramslev Bakker til at blive til et tilløbsstykke for campister og erhvervsfolk året rundt,” fortæller Mads Hedegaard, som ud over at invitere sine egne medarbejdere på udviklingsseminarer, forestiller sig at afholde offentlige arrangementer som Grundlovstale mv. i Bramslev Bakker:

“Vi vil udvikle området, så flere får del i oplevelsen - med stor respekt for naboer, fredninger og naturen,” udtaler Mads Hedegaard.

På udkig efter restauratør og lejrchef
Det nye fritidskoncept for Bramslev Bakker ventes at stå klar i 2024, men allerede fra nytår starter udviklingen af restauranten, der skal have åbent året rundt, og fra foråret overtager den nye ejer hele campingpladsen:

“Nu leder vi efter en lejrchef og en restauratør, og vi vil også gerne række ud til fastliggere på campingpladsen, som gerne vil hjælpe med udvikling af området,” udtaler Mads Hedegaard, der også ser muligheder i et samarbejde med det smukke Bramslevgaard Hotel om at tiltrække flere besøgende til Bramslev Bakker.

For at overtagelsen kan ske så glidende som muligt, har den tidligere ejer og grundlægger Jens Jørgen Vestergaard sagt ja til at være tilstede i den første tid for at sætte de nye ejere ind i driften, især af campingpladsen:

“I de halvanden måned Bramslev Bakker har været til salg hos EDC i Hobro, har vi oplevet en overvældende interesse, også fra lokalområdet, for hvem Bramslev Bakker betyder rigtig meget. Så vi er meget glade for, at de nye ejere vil videreføre og udvikle både campingpladsen og restauranten,” udtaler Jens Jørgen Vestergaard.

Adm. Direktør Mads Hedegaard. Telefon 21 26 05 50 - Mail: mh@edora.dk

Billeder

Bramslev Bakker. Kilde: Bramslevbakker.dk
Download
Adm. direktør i it-virksomheden Edora Mads Hedegaard, der oprindeligt er fra Mariager, køber Bramslev Bakker
Download
Charlottenlund Slot er kontorhotel og hovedsæde for it-virksomheden Edora, der udover at lave kulturevents på slottet nu også udvider med restaurations og retreat-koncept i Bramslev Bakker

Information om Edora

Edora
Jægersborg Alle 1
2920 Charlottenlund

26844999http://www.edora.dk

Bramslev Bakker består af campingpladsen, som har 100 enheder til autocampere, campingvogne og telte. Matriklen rummer desuden bjælkehytten Midgaard, som er privatbolig, samt restauration med to sale og lejlighed og en byggeret til 11 familiehytter.

Bramslev Bakker er et fredet landskab i et kuperet terræn med gode stier og natur velegnet til cykelture, fiskeri i fjorden, badning og vandring ad Panoramaruten på cirka 10 kilometer mellem Hobro og Bramslev Bakker, hvor stier og markveje går mellem græssende får, kvæg og heste.

Følg pressemeddelelser fra Edora

Flere pressemeddelelser fra Edora