Invita Køkkener A/S

Virtual reality indtager detailbranchen: Oplev dit nye køkken før køb

9.5.2017 09:30 | Invita Køkkener A/S

Del

Detailbranchen kommer ifølge ekspert for alvor til at tage virtual reality til sig som et element i købsoplevelsen og beslutningsprocessen de kommende år. Køkkenbutikker bliver pionerer i Danmark.

Detailbranchen kommer ifølge ekspert for alvor til at tage virtual reality til sig som et element i købsoplevelsen og beslutningsprocessen de kommende år. Køkkenbutikker bliver pionerer i Danmark. Foto: PR.
Detailbranchen kommer ifølge ekspert for alvor til at tage virtual reality til sig som et element i købsoplevelsen og beslutningsprocessen de kommende år. Køkkenbutikker bliver pionerer i Danmark. Foto: PR.

Virtual reality (VR) er på vej til at indtage detailhandlen med de muligheder, den giver for at forbedre kunde- og købsoplevelserne. Især store, langvarige forbrugsgoder kan nyde godt af udviklingen, men også udlejnings- og ferieindustrien samt webbutikkerne har fået øjnene op for mulighederne. En af detailpionererne herhjemme er køkkenleverandøren Invita, der netop er ved at udrulle en VR-løsning i kædens 21 butikker over hele landet.

Vores kunder får mulighed for ved hjælp af VR-briller at se deres nye køkken i en meget virkelighedstro version, hvor de samtidig kan få en god rumfornemmelse af køkkenet. Det kan gøre købsbeslutningen nemmere og til en bedre oplevelse, fordi beslutningsgrundlaget er langt bedre end tidligere, siger Helle Fyllgraf Holst, der er marketingdirektør hos Invita. 

– Vi har hidtil i køkkenbranchen haft en udfordring med at vise et færdigt resultat til vores kunder, men det kommer vi meget tæt på med den nye løsning. Det er jo en stor beslutning at købe nyt køkken. For mange danskere er det måske første og eneste gang, de kommer til det, fortsætter hun.

Indhold skal understøtte køb

Ifølge Jarle Fink Kondrup, der arbejder med VR til detail- og oplevelsesbranchen for Innovation Labs kunder, er teknologien bag virtual reality i dag fuldt ud brugbar til at få den rette oplevelse, men detailbranchen skal nu lære at lave indhold virtuelt, så det understøtter beslutningsprocessen og købsoplevelsen med øget salg til følge.

Det er endnu få detailforretninger, der har kastet sig ud i VR-mulighederne, men det er et spørgsmål om få år, før vi alle kommer til at bruge teknologien på daglig basis derhjemme, når vi skal inspireres til for eksempel at vælge det rette køkken. At store teknologiaktører som Facebook og Google allerede har integreret teknologien på deres platforme, plejer også at være en meget god indikator for succes og for en bredere udbredelse, siger han.

Ifølge Jarle Fink Kondrup er det især ved køb af store højinvolveringskøb som eksempelvis et køkken, at VR bidrager positivt til oplevelsen og kan give konkurrencefordele, hvis indholdet er målrettet og tænkt ind i en større forretningsmæssig sammenhæng.

Vigtigt beslutningsværktøj

Hos Invita er der store forhåbninger til de nye VR-muligheder, og sammen med andre initiativer på den digitale front og i butikken skal det være med til at skabe den ideelle kundeoplevelse. 

Formålet med de nye tiltag er at styrke kundevejledningen og præsentationen af vores godt tænkte løsninger for herigennem at fremme vores kunderelation, siger Helle Fyllgraf Holst.

Kontakter

Billeder

Detailbranchen kommer ifølge ekspert for alvor til at tage virtual reality til sig som et element i købsoplevelsen og beslutningsprocessen de kommende år. Køkkenbutikker bliver pionerer i Danmark. Foto: PR.
Detailbranchen kommer ifølge ekspert for alvor til at tage virtual reality til sig som et element i købsoplevelsen og beslutningsprocessen de kommende år. Køkkenbutikker bliver pionerer i Danmark. Foto: PR.
Download
Så livagtig er oplevelsen af det nye køkken, når man ser det med VR-brillerne. Foto: PR.
Så livagtig er oplevelsen af det nye køkken, når man ser det med VR-brillerne. Foto: PR.
Download
Hos Invita er der store forhåbninger til de nye teknologiske muligheder. Udover VR-briller har køkkenkæden for nylig introduceret et nyt kreativt, digitalt legerum ved navn Creative Lab. Foto: PR.
Hos Invita er der store forhåbninger til de nye teknologiske muligheder. Udover VR-briller har køkkenkæden for nylig introduceret et nyt kreativt, digitalt legerum ved navn Creative Lab. Foto: PR.
Download

Information om Invita Køkkener A/S

Invita Køkkener A/S
Invita Køkkener A/S
Industrivej 6
6870 Ølgod

77 88 70 00

Invita Køkkener består af 21 butikker i Danmark, som sælger køkkener med designhåndværk og personlig rådgivning som de vigtigste nøgleord. Alle køkkener bliver produceret efter ordre på egen fabrik i Ølgod. Invita er en del af Europas største køkkenproducent, Nobia AB, der står bag i alt 20 europæiske køkkenmærker. www.invita.dk  

Følg pressemeddelelser fra Invita Køkkener A/S

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra Invita Køkkener A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum