Virksomhederne i Midt Vest mangler hænder og hoveder – og de sidder selv med en del af nøglen til at løse udfordringen

Vær med, på Erhvervstræf i DI Midt Vest, når vi stiller skarpt på, hvordan områdets virksomheder kan være med til at løse den voksende udfordring med mangel på arbejdskraft – og blive bedre til at fortælle om sine succeser. Kristian Jensen tager bl.a. pulsen på dansk økonomi, giver sine bud på løsninger på vores udfordringer og sine indspark til, hvad der gør Midt- og Vestjylland til noget særligt.

Danmarks Midt Vest er fuld af vindervirksomheder med fascinerende fortællinger. Det er bare alt for sjældent, de selv husker at få dem fortalt. F.eks. er områdets virksomheder og politikere blandt de allerbedste til at få sine unge til at vælge en erhvervsuddannelse. Det er her, vi har set nogle af de allerstørste stigninger i optaget på erhvervsuddannelserne, da det i år er gået den rigtige vej efter 10 år med tilbagegang og stilstand.

Og flere faglærte er netop, hvad der er brug for. For selvom det går godt med økonomisk opsving og rekordhøj beskæftigelse, mangler virksomhederne dygtige hænder og hoveder. Det er en udfordring, politikere og virksomheder skal løse sammen ved at skabe de rigtige rammer og handle – nu.

Pressen inviteres til:

Erhvervstræf i DI Midt Vest
Mandag den 16. april 2018, 16.00-19.00
B&O Innovation Lab, Hjermvej 21, 7600 Struer

Finansminister Kristian Jensen deltager på dagen og giver et aktuelt perspektiv på Danmark anno 2018, herunder regeringens tanker om at løse udfordringerne med fortsat at have kvalificeret arbejdskraft til rådighed.

Vi skal høre historien om B&O, som har genfundet melodien – og om iværksætterspirer fra hele verden, som bliver tiltrukket af lydkompetencer i verdensklasse. Vi skal også høre den berusende historie om whiskyen, der i den grad har sat Stauning på Danmarkskortet.

Endelig stiller vi borgmestrene fra Holstebro, Lemvig og Ringkøbing-Skjern stævne til en debat om den nødvendige og tætte dialog mellem politikere og virksomheder.

Se hele programmet her

Yderligere oplysninger og tilmelding til erhvervstræffet: Pressekoordinator Jonas Forup Stubkjær, tlf. 28301544 e-mail jofs@di.dk

Adm. koordinator Vinnie Røslau

Ni år i Danmark, 23 år gammel – og Årets lærling er allerede kulturbærer16.4.2018 08:15pressemeddelelse

Årets lærling i DI Midt Vest er først og fremmest dygtig. Han scorer topkarakter på skolen og løser sine arbejdsopgaver med stor omhu. Samtidig er han allerede blevet kulturbærer i sin virksomhed, Plastix A/S i Lemvig. Han hedder Krasimir Deyanov Petrov – blandt venner ’Kris’ – er født i Bulgarien for snart 23 år siden, og han har boet i Danmark i ni år. Siden februar har han kunnet kalde sig industritekniker.