Virksomhed bag grønt væksteventyr får initiativpris

Lundberg Tech A/S i Lille Skensved sælger maskiner, som gør det muligt for andre virksomheder at omstille til en mere bæredygtig produktion. Virksomheden er i dag en af de førende i verden inden for systemer, der kan håndtere affald fra industrien. Det har ført til en imponerende årlig vækst på 30 procent siden 2015. Derfor vinder Lundberg Tech A/S DI Roskilde/Køge Bugts initiativpris 2019.

Lundberg Tech A/S producerer maskiner, som kan opsuge, findele og komprimere spild fra proces- og pakkemaskiner. Spildet bliver suget op i en granulator, der deler materialet, så det fylder væsentlig mindre og er nemmere at håndtere.

Virksomhedens systemer kan håndtere stort set alle former for affald, der siden kan genanvendes, hvor det er muligt.

- Lundberg Tech var indtil for få år siden en lille maskinfabrik. Men gode idéer, et fokus på miljøet og et globalt udsyn har ført virksomheden langt. I dag sætter den store fodaftryk langt uden for Lille Skensved, siger formand for DI Roskilde/Køge Bugt Carsten K. Jensen.

- Det er et eksempel på en virksomhed, som forstår at udnytte mulighederne i forbindelse med den grønne omstilling, som er i gang over alt i verden, siger han.

Antallet af medarbejdere hos Lundberg Tech A/S er vokset fra 7 i 2009 til 43 i 2019. Omsætningen er i samme periode steget fra knap 4 mio. kr. til ca. 90 mio. kr. Men virksomheden har mod på mere. Ambitionen er at nå en trecifret millionomsætning inden for de kommende år. Samtidig vil man etablere sig på nye vækstmarkeder.

- Ledelsen i Lundberg Tech har modet til at træffe strategiske valg. Og lige nu er man i fuld gang med at etablere sig på nye globale vækstmarkeder. Det er en fortjent vinder af initiativprisen, siger Carsten K. Jensen.

Fakta om Lundberg Tech A/S

- Lundberg Tech A/S holder til i Lille Skensved uden for Køge, og beskæftiger 43 ansatte.

- Lundberg Tech A/S producerer automatiske vakuum-baserede spildhåndteringssystemer, der erstatter den manuelle håndtering. Lundberg Tech bygger på en innovativ teknologi, der kan fange, transportere, neddele, opsamle og komprimere spild fra proces- og pakkemaskiner i alle grene af industriproduktion.

- Lundberg Tech A/S er globalt orienteret med datterselskaber i Tyskland, USA og Kina.

- Virksomheden har også oprettet salgs- og partnerkontorer i Benelux-landene, Frankrig, UK og Italien.

Lundberg Tech er i dag blandt verdens førende producenter af granulatorer, enheder og systemer til håndtering af spildaffald i industrien.

For yderligere information kontakt pressekoordinator i DI, Claus Kaae-Nielsen 2332 6829

Tre stærke profiler til bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt29.5.2019 09:32:43 CESTPressemeddelelse

Mikkel Friis-Holm, adm. direktør i Friis-Holm Chokolade, Martin Vestergaard, direktør i Power Stow A/S og Jeanet Løgsted, adm. direktør i Citoxlab Scantox A/S, er valgt til bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt. Det skete på foreningens generalforsamling, der blev holdt på Comwell Køge Strand. Direktør Carsten K. Jensen fra CKJ Steel A/S blev genvalgt som formand. Produktionsdirektør Christian Midé-Andersen fra F. Junckers Industrier A/S og Supply Chain Director Keld G. Nielsen fra Stryhns fortsætter begge som næstformænd. - De tre nye medlemmer af bestyrelsen brænder for at skabe gode lokale vilkår for virksomhederne. Jeg ser frem til samarbejdet og til at udbrede kendskabet til arbejdet i regionalforeningen, siger Carsten K. Jensen. Formanden vil bygge videre på de positive takter, som erhvervslivet i DI Roskilde/Køge Bugt oplever i de her år. Det kræver et tæt samarbejde med både kommuner og uddannelsesinstitutioner. - Siden 2015 har virksomhederne her i området skabt mere end 5.000