Vinterhuden tørster efter fugt

Når vinterkulden banker på døren, rykker de fede cremer og læbepomaderne frem på badeværelseshylderne, for den tørre danske vinterluft er hård kost for hud og læber. Fugt i rigelig mængder er den eneste løsning, og den bør ikke kun tilføres kosmetisk. Flere og flere skønhedseksperter anbefaler således luftfugtere i boligen. Men pas på, for de kan være de rene bakteriefælder.
Dyson Humidifier

Tør hud og sprukne læber hører vinteren til for de fleste. Naturligt nok, for vinterluften er tørrere, og når vi samtidig skruer op for varmen indendøre, forsvinder den sidste dråbe fugt ud af luften. Et ekstra tykt lag fed creme og en læbepomade i tasken er derfor et fast vinterritual for mange danskere.

Blandt skønhedseksperter er der imidlertid en stigende opmærksomhed på nye fugtkilder. En luftfugter i soveværelset kan udføre små mirakler for hud og læber, og derfor optræder luftfugtere oftere og oftere side om side med anerkendte cremer på eksperternes favoritlister.

Potentiel bakteriecentral

Det er dog ikke altid kun fugt, der kommer ud af luftfugterne. Hvis vandet i beholderne ikke renses ordentligt, er en luftfugter en effektiv spredningscentral for bakterier. Den problemstilling har Dyson løst med en anderledes luftfugter. Den engelske producent af støvsugere, håndtørrere, føntørrere - og måske en elbil i fremtiden - er kendt for at nytænke eksisterende teknologi og give sit helt eget bud på populære produkter. Det gælder også luftfugteren Dyson Humidifier.

Effektiv rensning med ultraviolette stråler

Dyson har udviklet en renseteknologi baseret på ultraviolette stråler, som dræber 99 pct. af bakterierne i vandet. Hver enkelt vanddråbe eksponeres for det ultraviolette lys to gange. En piezoelektrisk tranducer i bunden af luftfugteren vibrerer op til 1.7 millioner gange i sekundet, og det nedbryder vandet i mikroskopiske partikler. Vandet sendes ud i rummet ved hjælp af Dysons Air Multiplier-teknologi, som sikrer, at fugten spredes jævnt og støjsvagt i rummet.

Dysons luftfugter kan køre op til 18 timer på en beholder vand. Den koster 3.699 kr. og kan købes online på dyson.dk og i Magasin.

Dyson Humidifier

Dyson er en verdensomspændende teknologivirksomhed, som står bag en lang række banebrydende produkter. Mest kendte er Dysons poseløse støvsugere og robotstøvsugere, men også på områder som ventilatorer, varmeblæsere, luftfugtere og håndtørrere sætter virksomheden nye standarder, både i forhold til funktion og design. Dysons produkter sælges i over 70 lande, og virksomheden rundede allerede i 2013 50 mio. solgte maskiner. Hovedsædet ligger i England. I Danmark sælges Dysons produkter i Power, i Magasin og på nettet via shop.dyson.dk.

Pressekontakt: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk