Vinderne af Produktprisen 2020
Hele 106 danske producenter havde tilmeldt sig landets største produktpris og nu er vinderne kåret i kategorierne mad, drikke, konfekture og innovation. Produktprisen 2020 er et samarbejde mellem Coop og Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem, der med prisen vil hylde danske produkter, som fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker.
Finalen i den store landsdækkende produktpris bliver normalt afholdt i forbindelse med kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm. I år blev finalen afviklet live lørdag den 20. juni på sociale medier direkte fra Hotel- og Restaurantskolen i Valby. Tolv finalister dystede om de fire priser. Producenterne Fonda Rørt, SiWu Distillery, Cocohagen, Cph, vandt priserne i hhv. mad, drikke, konfekture og innovation. Virksomheden SEiMEi vandt en særlig publikumspris for deres jordbær sodavand.
Vindere af Produktprisen 2020
Mad
Fondpacho fra Fonda Cph
Drikke
SiWu Akvavit fra SiWu Distillery
Konfekture
Barista Bliss Bite fra Cocohagen
Innovation
Hønsesalat fra RØRT
Publikumspris
WiSH Jordbær sodavand by SEiMEi
106 produkter fra hele landet er blevet smagt og testet i landets største produktpris og 12 producenter blev udvalgt til at dyste i finalen. I dommerpanelet sad Hanna Schaldemose fra Coop, topkokkene Thomas Rode, Francis Cardenau, Mads Battefeld, Mikkel Maarbjerg samt sommelier Simon Olesen. Formålet med prisen er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.
Jean-Michel Grønnegård Deleuran fra virksomheden RØRT er stolt og beæret over prisen:
“Det betyder rigtig meget og er en vild kulmination på nogle turbulente måneder. Som stadeholder i Torvehallerne ramte Covid-19 hårdt, men tvang mig samtidig til at udforske nye muligheder – nemlig at udvikle en innovativ linje med pålægssalater til detailhandlen med ren smag af de gode råvarer og helt uden tilsætningsstoffer. At opnå denne kvalitetsstempling fra et dommerpanel af topkokke og Coop-repræsentanter er et kæmpe boost, og jeg glæder mig til at arbejde videre for at sikre at mit produkt kommer ud på hylderne i det ganske land”.
Vinderne af produktpriserne får bl.a. mulighed for at videreudvikle produktet med Sol over Gudhjems ekspertpanel, der kan hjælpe de små producenter med produktudvikling, branding og PR, vækst, salg og eksport, samt mulighed for at testsælge finaleproduktet i udvalgte Coop-butikker (Irma, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og Kvickly).
Der tænkes mere innovativt end nogensinde
Danske varer er i høj kurs og Coop vil gerne kunne tilbyde forbrugerne et endnu bredere udvalg af danske kvalitetsvarer, fortæller Hanna Schaldemose, ansvarlig for lokale varer i Coop:
Det var en stor fornøjelse at kåre vinderne af Produktprisen 2020, hvor innovationsniveauet var utroligt højt og gav os nogle fantastiske smagsoplevelser. Jeg glæder mig til at arbejde videre med vinderprodukterne og se deres potentiale folde sig ud. Produktprisen er for os en mulighed for at opdage nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset.”
LINK TIL BILLEDER AF VINDERE AF PRODUKTPRISEN 2020
Ansvarlig for lokale varer i Coop
Hanna Schaldemose
T: +45 51 59 35 42
Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem
Mads Marschall
T: +45 21 61 42 23
M: info@sogk.dk
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum