Vinder pristjek: Nemlig.com er billigere end alle andre på dagligvaremarkedet

I B.T.’s nye, store pristjek er der ingen tvivl: Nemlig.com er billigst på hele det danske dagligvaremarked og slår samtlige fysiske dagligvarekæder.

Positionen som den billigste aktør på markedet er et resultat af målrettede investeringer i at tilbyde kunderne konkurrencedygtige varepriser, der sammen med leveringspriser fra 0 kr. skal gøre nemlig.com til danskernes foretrukne supermarked.

I 2022 lagde nemlig.com en ny strategi, der skal få flere til at handle på nettet og bringe onlinesupermarkedet tættere på målet om at blive danskernes førstevalg, når det gælder dagligvareindkøb.

Strategien har løbende vist sig succesfuld, og i det seneste pristjek i B.T., der blev bragt lørdag d. 25. marts, blev det understreget, at nemlig.com til fulde er konkurrencedygtige over for de fysiske supermarkeder, når det kommer til pris. Derfor kom nemlig.com ud som vinder i et omfattende pristjek, hvor hele 42 dagligvarer indgik med priserne fra samtlige kæder i dansk dagligvarehandel.

Og det er noget, der skaber glæde hos Jack Enevoldsen, der er kategoridirektør i nemlig.com.

”Vi arbejder dagligt med, at vores priser skal være mindst lige så billige som i discountbutikkerne. Og vi er glade for, at pristjekket bekræfter, at vi er lykkedes med den mission. Vi er meget stolte af, at vi kan indtage en position som de billigste på markedet i dette pristjek, for vi ved, hvor vigtigt det er for vores kunder, at det er både let og billigt at handle dagligvarer. De behov forener vi i nemlig.com med vores store sortiment på 9.000 dagligvarer med Danmarks bedste friskhedsgaranti, levering fra 0 kr. og dagligvarepriser på niveau med de billigste i markedet,” siger Jack Enevoldsen.

Nemlig.com prismatcher dagligt 1.800 af de mest solgte varer med Rema 1000’s normalpriser og har samtidig over 1.000 ugentlige tilbud. Det har kunderne kvitteret for ved at øge deres køb af varerne, der er prismatchet og på tilbud, hvilket ifølge kategoridirektøren understreger, at kunderne værdsætter den nye strategi.

”Nu, hvor nemlig.com er blevet et af Danmarks billigste steder at købe sine dagligvarer, så kan vi se, at flere og flere kunder sammensætter indkøbskurven digitalt frem for at tage turen ned i et fysisk supermarked. At nemlig.com har opnået denne stærke prisposition er et resultat af en klar strategi, et stærkt samarbejde med vores leverandører samt en investering i at gøre online dagligvarehandel hos nemlig.com til danskernes førstevalg. Derfor er vi også rigtig glade for, at vi kan se, at danskerne har taget det til sig,” siger Jack Enevoldsen.