Vinder pris for pandemiplan

Senior Risk Manager Sussi Sommer Bisgaard, Coloplast A/S er blevet kåret som Risk Manager of the Year 2020 af Dansk Industris Risk Management Forening DARIM.

Risk Manager of the Year Award er en hæderspris, der uddeles af DARIM til en person, der har opnået et særligt resultat indenfor risikostyring eller forsikring indenfor de seneste 12-24 måneder.

Sussi Sommer Bisgaard modtager prisen for at have stået i spidsen for Coloplast A/S håndtering af Crisis Management, Corona Task Force, pandemiplan (Business Contingency plan) og -politik. Sussi har medvirket til at sikre en professionel og ensartet håndtering af krisen, der har været grundlag for at begrænse pandemiens effekt på den fortsatte drift, på tværs af koncernen.

- Det er en stor glæde for mig – midt i den svære coronatid - at modtage prisen, siger Sussi Sommer Bisgaard.

- Det overraskede mig nok lidt, hvor dårligt forberedt hele verden var på en pandemi. Til gengæld har det været opløftende at se, hvor meget vi som organisation har kunnet flytte i fællesskab ved f.eks. at videndele på tværs af regioner og funktioner. På ganske få dage fik vi i Coloplasts Corona Task Force etableret en pandemiplan med konkrete guidelines, som vores globale kolleger tog til sig og implementerede nærmest over natten.

Juryen bag Risk Manager of the Year Award

Risk Manager of the Year udvælges blandt nominerede medlemmer af DARIM. Vinderen udpeges af en jury bestående af DARIMs bestyrelse:

• Formand Charlotte Enggaard, Carlsberg Breweries A/S
  • Charlotte Hedemark Hancke, SAP Danmark A/S
  • Peter Warno, Danfoss A/S
  • Næstformand Thomas Lau Christensen, Chr. Hansen Holding A/S
  • Tina Stokholm Winslow, Vestas Wind Systems A/S
  • Susanne Werner, BESTSELLER A/S og Heartland A/S

DI’s Risk Management forening DARIM - en del af DI

DARIM har til formål at højne fokus på risikostyring og professionen generelt, samt tilpasse risikostyringskoncepter til virksomheders vilkår og egenart. DARIM er engageret både nationalt og internationalt.

De senere år er risikostyring og Crisis Management for alvor kommet på virksomhedernes agenda – ikke mindst efter et 2020 præget af COVID-19, naturkatastrofer, politisk polarisering samt globale og lokale risici under hastig forandring.

Gennem sikker risikostyring ved at kende, beregnet konsekvenser af og reducere risici samt imødegå kriser med en struktureret cricis management, vil virksomheder kunne modstå aktuelle og potentielle risici. Virksomheder der kender deres risici godt og kan fremvise sikre Business Contingency Planer for, hvordan de vil fortsætte driften ved en større skade eller krise, kan i mange tilfælde vende risici til vækst muligheder.

Bag dette komplekse arbejde står selskabets Risk & Insurance Manager.

For yderligere information kontakt presserådgiver Bo Hjuler boh@di.dk eller 2328 4912.

Sussi Sommer Bisgaard, Coloplast A/S

Vi skal i gang med energiøerne nu22.1.2021 09:55:40 CETPressemeddelelse

Den politiske beslutning om energiøer i Nordsøen og Østersøen cementerer Danmarks rolle som førende havvindnation. Men politikerne behøver ikke at bruge tid på at drøfte, hvordan energiøerne præcis skal se ud. Aktørerne på markedet finder selv ud af, om energiøerne skal placeres på kunstige øer eller platforme, mener Wind Denmark og Dansk Industri. Det er til gengæld vigtigt, at vi snarest kommer i gang med at etablere øerne.

DI: Ny iværksætterpolitik skal gøre Danmark til et paradis for iværksættere13.1.2021 08:21:14 CETPressemeddelelse

Selv mere end ti år efter finanskrisen er Danmark stadigvæk ikke kommet tilbage på samme niveau af nyetablerede virksomheder. Danmark har alvorligt brug for en ny ambitiøs iværksætterpolitik, som kan sikre, at vi får flere nye og levedygtige virksomheder. Det mener Dansk Industri, som opfordrer regeringen og Folketingets partier til at vedtage en politisk målsætning om at gøre Danmark til et paradis for iværksættere.

DI om nedlukning: Så snart verden åbner, bør coronapas og vacciner til eksportmedarbejdere på plads8.1.2021 17:07:22 CETPressemeddelelse

Den markante skærpelse af rejserestriktionerne, hvor verden går i rød, understreger massivt behovet for, at Danmark inden for kort tid som foreslået af DI er hurtigt klar med vacciner til erhvervsrejsende og et digitalt coronapas, så danske virksomheder er klar til at genvinde eksporten, så snart verden åbner igen. Det siger DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, i en kommentar til de nye rejsevejledninger. - Hele verden går i rød, og rejsemulighederne også for erhvervsrejsende bliver nu stærkt begrænsede. Det er en markant opstramning, og det kommer til at gøre ondt på mange brancher. Mange eksportvirksomheder er i forvejen hårdt trængte på ordrebøgerne efter 10 måneder med sparsom kontakt til deres kunder. Det er en faretruende situation - ikke bare for virksomhederne, men for hele Danmark, fordi vi som land er så afhængige af eksporten, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Vi vurderer, at myndighederne og regeringen gør det rigtige med en hård, men kortere nedlukning