Vinder den store gevinst i Eurojackpot: ”Jeg vil vise mine børn verden”

En mand fra det østjyske vinder over tre millioner kroner i Eurojackpot. Nu vil han rejse med sine børn: ”De skal lære noget om livet ved at se verden.”

De ved det ikke selv, men det bliver ikke mindst børnene, der kommer til at nyde godt af den gevinst på 3.071.639 kroner, som en midaldrende familiefar fra Østjylland for nyligt vandt i Eurojackpot.

Da manden var kommet sig over det første chok over, at han pludselig var millionær, spurgte han nemlig sig selv, hvad der gjorde ham mest glad.

”Og for mig, der har det helt klart været at rejse. Og det vil jeg give videre til mine børn. Så nu glæder jeg mig til at vise dem verden. Nu har jeg jo råd til at vise dem alt det, som jeg har set,” fortæller manden glad.

”Det, som jeg husker tilbage på, det er jo ikke iPads og ting, og hvad man nu ellers køber – det er mine backpack-ture, som står skarpest. Det er de fede ferier og hvad man har set ude i verden.”

”Jeg tror, at det er enormt sundt – også for børnene – at møde andre kulturer. Ligesom mange danske børn er mine egne jo nok lidt nogle curlingbørn, så hvis de kan se noget i udlandet og lære, at Danmark er et godt land at leve i… Det kunne de fleste børn nok godt lære noget af,” fortæller manden.

Han har ikke tænkt sig at fortælle børnene, at han har vundet over tre millioner, men han håber alligevel, at de bliver glade for dem. Og så vil han også selv være glad:

”Børn forstår ikke penge på den måde, men hvis jeg om 10 år kan kigge mine børn i øjnene og se, at de er glade for det, de har oplevet, så vil jeg tænke, at de penge også gjorde noget godt for mig. Og det er jo det, det hele handler om,” siger han.

Om Eurojackpot

Eurojackpot er det store, europæiske lotteri, hvor deltagere fra 17 lande udover Danmark siden 2012 har kunnet drømme om at vinde de allerstørste præmier. Der er trækninger hver tirsdag og fredag, og puljen varierer fra minimum 63 millioner kroner til maksimum 750 millioner kroner. Den højeste, danske gevinst blev vundet i sommeren 2022, hvor en Eurojackpot-kupon købt i Meny i Blåvand således gjorde en heldig dansker 750 millioner kroner rigere.

Danske Spil ser tilbage til 1992 og spørger: Kan vi gøre det igen?29.6.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmark er klare underdogs før 1/8-finalen mod Tyskland: Men det var de også en magisk sommeraften i Göteborg for 32 år siden – og det får nu Danske Spil til at kigge tilbage til EM 1992, og inviterer kunderne til at gøre det samme. Lige nu tipper stemningen hos Danske Spils kunder klart til en gentagelse af sejren over tyskerne, hvilket forventet vil give kunderne 13 mio. kr. i lommerne.