Vinder af DI Prisen giver unge indsatte en frisk start

Siden 2015 har NCC Danmark undervist unge indsatte i flere af landets fængsler i at lægge asfalt. Når de unge forlader fængslet, får de arbejde på en af NCC’s byggepladser. Det er med til at give dem en frisk start.

Vinderen af DI Prisen er i år fundet blandt virksomheder, der har gjort en særlig indsats for at skabe lige muligheder på arbejdspladsen. DI’s medlemmer har stemt på NCC Danmark blandt tre nominerede virksomheder. Prisen blev overrakt af H.K.H. Kronprinsessen på DI Topmødet.

NCC Danmark blev nomineret til prisen, fordi den gør en stor social indsats, formår at tage højde for det enkelte menneskes styrker og svagheder og er et godt eksempel for andre virksomheder. Samtidig har NCC formået at øge fokus på erhvervsuddannelserne.

NCC har i snart ti år ydet en særlig indsats for at få udsatte unge ind på arbejdsmarkedet. I 2012 grundlagde NCC virksomhedsskolen, som siden har haft 260 unge med i projektet ”Byggepladsen” i Aarhus. Over 200 af disse har fået en uddannelse, en læreplads eller et fast arbejde. Modellen er siden omsat til en jobskole for flygtninge og en asfaltuddannelse for unge kriminelle.

Den næste udgave af virksomhedsskolen er på vej. NCC er hovedentreprenør på Nordsjællands supersygehus i Hillerød, og her har NCC bedt de omkringliggende kommuner om input til, hvor virksomheden kan bidrage bedst.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 2332 6829

DI’s topchef: EU skal ikke kun tale om at styrke konkurrencekraften, men også gøre det18.4.2024 19:31:16 CEST | Pressemeddelelse

EU’s konkurrencekraft skal styrkes markant, så europæiske virksomheder ikke taber terræn til bl.a. amerikanske og kinesiske virksomheder. Det er EU’s stats- og regeringschefer blevet enige om ved dagens EU-topmøde. Det er helt afgørende med et øget fokus på, hvordan vi sikrer vækst, velstand og velfærd i fremtiden, mener DI’s adm. direktør, men der er i den grad også brug for handling bag ordene.