Vinder 1 million i Sommer Lotto og vil nu holde længe ventet bryllup

En kvinde fra Østsjælland skulle til at fejre fars dag for sin mand og sine børn, da hun fik et opkald, hun sent vil glemme.

”Min telefon havde kimet hele weekenden. Efter seks opkald fra det samme nummer, tager jeg den, og manden i den anden ende af røret siger, at jeg har vundet en million i Sommer Lotto. Men jeg stod og ventede gæster, det var fars dag, så jeg sagde ”Ja ja, det har jeg slet ikke tid til, det der!” fortæller vinderen, der har valgt at være anonym, grinende.

Da hendes søn ringer på døren, sætter hun telefonen på medhør og beder ham straks om at lytte med.

”Jeg siger til min søn, at han bliver nødt til overtage, for jeg tror bestemt ikke på, at jeg har vundet, og jeg havde ikke tid til at snakke i telefon. Efter lidt tid siger han så; ”Den er altså god nok, mor, du har vundet en million”, og så bliver jeg for alvor målløs”, griner hun og fortæller, at hun stadig mindes følelsen i kroppen.

Fejring af fars dag og en trillebør til mor
Da det endeligt var gået op for østsjællænderen, at en titel som millionær var i sigte, skulle det fejres med bøffer, gaver og store drømme.

”Vores børn og børnebørnene var jo kommet til middag, så vi kunne fejre det sammen. Så jeg tog nogle gode culottestege op fra fryseren, gravede mine hjemmedyrkede kartofler op af haven, og så lavede vi en super lækker middag med vin til. Det var lige det perfekte tidspunkt til det”

Senere på aftenen ringede hun til sin far for at lykkeønske ham med dagen, og give ham en uventet overraskelse.

”Det var fars dag, så jeg ringede til ham og sagde; ”du køber lige, hvad du har lyst til, og ellers går du ud og spiser en god middag med mor”. Min mor skriver så til mig lidt senere og spørger, om hun godt må købe en trillebør. For det var det eneste, hun manglede. Vi kan godt lide at dele ud og glæde andre end kun os selv. Vores børn og børnebørn får også lommepenge med til deres sommerferie.”

Æblet falder sjældent langt fra stammen, for hun ønsker sig også selv noget praktisk til haven.

”Vi skal have en kæmpe græsslåmaskine til vores arealer. Min mor får en trillebør og jeg får mig en græsslåmaskine.”

Hun har været forlovet med sin mand i mange år, så nu synes hun tiden er kommet til, at de skal fejre deres kærlighed.

”Vi har været forlovet i mange år, så det kunne godt være, det var nu, vi skulle blive gift. Det kunne godt være, at det var et tegn til at tage os sammen til det, nu når vi har pengene”.

Om Sommer Lotto
I løbet af juni måned fejrer man hos Danske Spil sommerens komme. Det betyder, at der hver lørdag i juni tilfældigt vil blive udtrukket fem nye millionærer blandt alle spillede Lotto rækker – altså 20 nye millionærer i alt, bare fordi det lige om lidt er sommer, og fordi man hos Danske Spil elsker at dele store gevinster ud.