Vinder 1 million i Lotto - vil dele pengene med sine børn

En mand fra Fyn vågnede meget tidligt en søndag. Han kunne ikke sove, for han kunne mærke, at noget var sket over natten. Derfor tjekkede han sin telefon, imens hans kone lå og sov, og kunne læse sig til nyheden om, at han var blevet millionær.

”Jeg vågnede kl. 4 og kunne ikke rigtig sove, så jeg stod op og læste i en bog. Og så lagde jeg mærke til telefonen på bordet og tænkte, at jeg lige måtte tjekke, om der var sket noget over natten. Så stod der på min mail, at jeg havde vundet 300 kroner i lotto - og 1 million,” griner den overraskede vinder, som har valgt at være anonym.

Der skulle mere til for at få ham overbevist. Så han tjekkede straks sin spilkonto hos Danske Spil, og kunne derefter konstatere, at den var god nok.

”Jeg måtte lige ind og tjekke min spilkonto, før jeg troede på det. Jeg tænkte, at der var nogen, der lavede fis med mig.”

Glemte alt om at have vundet
Senere på dagen tog de sammen hen og spiste hos nogle bekendte. Først senere på dagen gik det op for den nybagte millionær, at han havde glemt alt om at dele nyheden med hende.

”Vi skulle hen til vores venner, og først da vi kom hjem igen gik det op for mig, at jeg havde glemt at sige det min kone. Så jeg skyndte mig at vise hende mailen”, fortæller han med glæde i stemmen.

De er sammen blevet enige om, at de nu vil sælge huset og flytte i noget mindre.

”Vores to børn skal have et beløb hver, og så skal vi have solgt vores hus og bo i noget mindre. Vi har en for stor have”.

Og så skal pengene også bruges på nogle gode oplevelser hen over sommeren.

”Vi skal rejse til sommer, et sted hen hvor der ikke er for meget corona. Det kunne sagtens ske. Vi tager det stille og rolig, jeg mangler ikke noget”, slutter han af med et smil.

Om Lotto
Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker. Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.