Vildsund Blue A/S

Vilsund Blue i finalen om Seafood Excellent Global Awards

Sats på Convenience Food giver to nomineringer til de prestigefyldte Seafood Excellent Global Awards. Ventil i emballagen fløjter, når maden er klar.
Foto : Vilsund Blue
Når Den Internationale Fødevaremesse Seafood Expo Global uddeler de årlige Seafood Excellent Global Awards i Belgien til maj, har skaldyrsproducenten Vilsund Blue, Nykøbing Mors, to produkter med i finalen.

Det er syvende gang, Vilsund Blue har produkter med i finalen, hvor man i 2014 vandt i kategorien  Best New Foodservice Product med en ny muslingepulver. I år gælder den kategorien Convenience Food.

- Markedet for Convenience Food er i voldsom vækst, og det er også her, vi tilmeldte fire produkter hvoraf to har nået finalen, og det er vi utroligt stolte af, fortæller adm. direktør Søren Tjørnelund Mattesen, Vilsund Blue A/S.

Han fortæller, at der er tale om "Thai Curry Mussels in shell" (Muslinger i karry med bl.a. kokosmælk, peber og forårsløg) samt "Spicy Salsa Mussel Meat" (Muslingekød med bl.a. tomat, peber og løg).

- Forbrugerne har en travl hverdag og efterspørger derfor sunde og velsmagende retter, der hurtigt kan tilberedes i mikrobølgeovn. Man tager ganske simpelt produktet og sætter i mikroen, og så er der en ventil i folien, der fløjter når maden er klar, forklarer Søren Tjørnelund Mattesen.

Vinderne i Seafood Excellent Global Awards kåres tirsdag den 7. maj 2019 ved en prisoverrækkelse på Seafood Expo Global i Bruxelles.

Yderligere informationer:
adm. direktør Søren Tjørnelund Mattesen, Vilsund Blue, tlf. 5159 5798

Information om Vildsund Blue A/S

Vildsund Blue A/S
Foodparken
7900 Nykøbing Mors

9772 3700http://www.vilsund.com

Fiskeriet efter skaldyr i Limfjorden går flere hundrede år tilbage. Men først i 1851 blev fiskeriet sat i system af Kongen. I 1900 fik Limfjords-Østerskompagniet for alvor vind i sejlene og dannede grundlaget for det fiskeri og den medfølgende industri, vi kender i dag.

I 1986 kom Vilsund Muslinge Industri A/S til og i 2010 gik de to selskaber sammen til det vi i dag kender som Vilsund Blue A/S, der er en dansk virksomhed med rødder og base i Nykøbing Mors. Samme år fik Vilsund Blue A/S, som den første muslingeproducent, certificeret fiskeriet efter muslinger med MSC-certifikatet for bæredygtigt fiskeri.

Produktudvikling og kvalitet er hjørnesten hos Vilsund Blue A/S. I 2013, 2014, 2015, 2016 og 2017 var vi i finalen ved Seafood Excellence Global Awards og vandt prisen i 2014 for vores Mussel Powder, der er en smagsforstærker til madlavning produceret af restprodukterne fra muslingeproduktionen. I 2015 blev Vilsund Blue A/S belønnet med den prestigefyldte Børsens Smagspris 2015 for Vilsund Premium Limfjord Blåmuslinger.

Vilsund Blue A/S beskæftiger 70 engagerede medarbejdere på de tre fabrikker i Nykøbing Mors.

Følg pressemeddelelser fra Vildsund Blue A/S

Flere pressemeddelelser fra Vildsund Blue A/S