Vil du være med til at redde liv?

Hjerteforeningen og Dansk Råd for Genoplivning inviterer indbyggere fra Aarhus til at blive uddannede som instruktører i genoplivning. Uddannelsen er gratis

Brænder du for at lære andre at redde liv, har du chancen til januar, hvor uddannelsen som Giv Liv-instruktør kommer til Aarhus.

Som certificeret, frivillig instruktør bliver du en del af Hjerteforeningens hold af instruktører, der underviser danskerne i 30 minutters introduktionskurser i genoplivning. Hjerteforeningen hjælper med at finde og samle deltagerne til de korte kurser.

Instruktøruddannelsen løber over to dage og finder sted i Aarhus den 12. og 13. januar. Læs mere om tid og sted og meld dig til på hjerteforeningen.dk/givliv/ på menupunktet ”Bliv instruktør”.

- Kom og vær med til at gøre Aarhus til et tryggere sted at bo. Som frivillig instruktør er du med til at sikre, at flere borgere kan yde genoplivning og tør træde til, hvis de bliver vidne til et hjertestop, opfordrer projektleder Rikke Primdahl, Hjerteforeningen.

Hjerteforeningen og Dansk Råd for Genoplivning står bag kurserne. Kurserne og instruktøruddannelsen er støttet økonomisk af Østifterne.

Hjerteforeningen har et mål om at gøre genoplivning til en folkesag og uddanne minimum 30.000 danskere i genoplivning i løbet af en treårig periode.

Yderligere info
Hør mere om instruktøruddannelsen på telefon 28 57 14 89 eller mail: givliv@hjerteforeningen.dk

FAKTA
Hvert år rammes ca. 4.000 danskere af hjertestop. Bliver du ramt af hjertestop, er din chance for at overleve afhængig af, om et menneske omkring dig griber ind, ringer 1-1-2 og yder genoplivning. Hvis der ikke er nogen vidner, der træder til, før ambulancen når frem, overlever 1 ud af 30. Hvis et vidne træder til og yder genoplivning, overlever 1 ud af 8.

Foto: Hjerteforeningen

Hjerteforeningen er Danmarks næststørste sygdomsbekæmpende organisation med 148.000 medlemmer. Vi arbejder med forskning i hjerte-kar-sygdomme, forebyggelse af hjerte-kar-sygdomme og patientstøtte. Hjerteforeningen er en privat organisation, der arbejder for indsamlede midler.