CyklistforbundetCyklistforbundet

Vil du have et Vi Cykler Til Arbejde-æble?

Viborg Kommune uddeler sammen med Cyklistforbundet æbler og opfordringer til at melde sig til kampagnen den 8. og 9. april. Alle cykler - både elcykler, citybikes, racere og den gode gamle havelåge - er velkomne i dysten om flest cykeldage og attraktive præmier.

Man tilmelder sig i hold sammen med kollegaerne. Årets hovedpræmie er et rejsegavekort til Ruby Rejser til alle på vinderholdet.

Pump havelågen, elcyklen eller citybiken og være med i en kampagne, der ikke handler om at cykle længst eller hurtigst. Men om gode oplevelser, fællesskab og sjov motion i hverdagen.

Mandag den 8. april vil repræsentanter fra Cyklistforbundets lokalafdeling i Viborg og Viborg Kommune tidligt om morgenen besøge Holmris i Bjerringbro og møde de ansatte med et æble og information om Cyklistforbundets maj-kampagne Vi Cykler Til Arbejde.

Tirsdag den 9. april vil cyklisterne ved byens indfaldsveje blive mødt med æbler og informationer. Det sker i tidsrummet 06.45 og ca. en time frem.

- VI CYKLER TIL ARBEJDE handler ikke om at cykle længst eller hurtigst. Det handler om at være med, om fællesskab og gode oplevelser. Kampagnen er for alle, uanset om man er erfaren cyklist eller debutant, hvor det at gøre det sammen kan være en sjov og motiverende genvej til dagens motion, siger direktør i Cyklistforbundet, Klaus Bondam.

Alle cykler – elcykler, citybikes, racere og den gode gamle havelåge - er velkomne i dysten om flest cykeldage og attraktive præmier. Hovedpræmien er et rejsegavekort fra Ruby Rejser på 10.000 kroner til alle på vinderholdet. Der vil blandt alle deltagende hold i Viborg Kommune også være lodtrækning om et lokalt gavekort.

Info og tilmelding på www.vcta.dk

KONTAKT

Yderligere oplysninger hos formand for Cyklistforbundet i Viborg, Inger Larsen Ørbæk på: 21 47 17 20 eller Viborg Kommune, Maria Albinus Rømer: 22 12 57 74 eller Lene Jensby: 87 87 51 05

CYKLISTFORBUNDETS KAMPAGNE VI CYKLER TIL ARBJDE

• Kampagnen kører 1.-31. maj på arbejdspladser over hele landet.
  • Man tilmelder sig i hold på 4-16 deltagere, og alle typer cykler er velkomne i dysten om at cykle flest dage i maj.
  • Formålet med kampagnen er at inspirere flere til cykle mere i hverdagen.
  • Årets hovedpræmie er et rejsegavekort til Ruby Rejser på 10.000 kroner til alle på vinderholdet.
  • Knap 60.000 medarbejdere fra mere end 2.000 virksomheder landet over deltog i Vi Cykler Til Arbejde-2018.

Læs mere på www.vcta.dk

Cyklen giver oplevelser, frihed og motion. Cyklen gør vores verden sundere, grønnere og mere bæredygtig. Vi arbejder for, at alle kan cykle sikkert og trygt. Uanset alder. Uanset om man bor på landet eller i byen. Vi er en demokratisk organisation, hvor alle, der ønsker et cykelvenlig verden, kan engagere sig. Vi er tilstede over hele Danmark og er en del af paraplyorganisation European Cyclists’ Federation.

VI CYKLER TIL ARBEJDE: Danske cyklister har sparet kloden for 1,5 mio. kg CO214.6.2019 12:11:13 CESTPressemeddelelse

Et cykelhold fra PFA i København vandt Vi Cykler til Arbejde 2019, mens en holdkaptajn fra Fredericia kunne fejre 21 år som holdkaptajn. 59.144 danskere deltog i maj i Cyklistforbundets årlige motionskampagne og cyklede i alt 9 mio. kilometer. Det svarer til 233 friske cykelture rundt om Jorden. Var de mange kilometer kørt i bil, havde det belastet kloden med over 1,5 mio. kg CO2.