TEKNIQ Installatørernes Organisation

Vigtigt at finanslov holder fast i boligjobordningen

Med fredagens aftale om en ny finanslov gøres boligjobordningen permanent. Det glæder brancheorganisationen TEKNIQ.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ.

Boligjobordningen og håndværkerfradraget overlever. Det var et af resultaterne, da regeringen fredag aften præsenterende den nye finanslovsaftale, som man har indgået i samarbejde med Dansk Folkeparti.

”Det er meget glædeligt, at man på denne måde styrker det økonomiske incitament, der er så vigtigt, når de danske boligejere skal investere i at forbedre deres hjem ved fortsat at have håndværksydelser med som en del af ordningen,” siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Installationsbranchen.

”Vi kan jo se, at netop økonomien spiller en afgørende rolle for danskernes lyst til eksempelvis at energirenovere, og derfor er det glædeligt, at man fra politisk side viser vilje til at bakke op om dette. Der er ikke mindst positivt, at ordningen nu gøres permanent, således at boligejerne kender de økonomiske rammer, når de overvejer, om det er tid til at gøre de grønne drømme til virkelighed – selvom vi kunne have ønsket, at der også blev givet fradrag til materialer og ikke kun til arbejdsløn,” siger han.

Hos TEKNIQ glæder man sig desuden over, at finansloven rummer en kvalitetspulje på 170 millioner kroner til at styrke erhvervsuddannelserne.

”Vi har brug for at trække flere unge til disse uddannelser. De senere år har erhvervsskolerne oplevet en lang række nedskæringer, og vi kan håbe, at finansloven bliver første skridt til at vende denne udvikling,” siger Niels Jørgen Hansen.

”Og så er det positivt, at man fjerner beskatningen af fri telefon, som er et nødvendigt redskab for rigtig mange medarbejdere – ikke mindst i installationsbranchen,” siger Niels Jørgen Hansen.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ, mobil 40 74 43 60.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ.

Information om TEKNIQ Installatørernes Organisation

TEKNIQ Installatørernes Organisation

TEKNIQ repræsenterer 2.800 tekniske installationsvirksomheder. Installationsbranchen beskæftiger 44.000 medarbejdere og har en årlig omsætning på 47 milliarder kroner. Medlemsvirksomhederne beskæftiger sig med tekniske installationer, primært inden for det autoriserede område.

Følg pressemeddelelser fra TEKNIQ Installatørernes Organisation

Flere pressemeddelelser fra TEKNIQ Installatørernes Organisation

Bonus på vej til vvs-installationsvirksomheder17.5.2018 19:49pressemeddelelse

Kun 20 erhvervsuddannelser opfyldte i 2017 kriterierne for at blive godkendt som en fordelsuddannelse – vvs-energiuddannelsen var en af dem. Dermed kan vvs-installationsvirksomhederne se frem til en kontant bonus for de uddannelsesaftaler, der blev indgået sidste år. Hos brancheorganisationen TEKNIQ håber man, at flere unge finder vej til vvs-energiuddannelsen, og at endnu flere virksomheder gør plads til de unge.