Vigtig kundeinformation Vedrørende ”Økologisk hampefrøolie, 250 ml” samt ”Mogota Hamp-te, 14 g / 20 stk.”

Lidl Danmark tilbagekalder Økologisk hampefrøolie 250 ml fra leverandør P. Brändle GmbH samt Mogota Hamp-te, 14 g / 20 stk. med Bedst før 31.12.2022 fra leverandør Mogota d.o.o., da der er fundet et forhøjet indhold af Tetrahydrocannabinol (THC).

Indtagelse i forhøjet mængde kan medføre uønskede sundhedsmæssige bivirkninger, som for eksempel ændringer i humøret og træthed.

Tilbagekaldelsen omfatter ”Økologisk hampefrøolie, 250 ml” samt ”Mogota Hamp-te, 14 g / 20 stk. med Bedst før 31.12.2022”.

Produkterne bør kasseres eller leveres tilbage til nærmeste Lidl-butik, hvor beløbet refunderes, også uden forevisning af kassebon.

Produkterne har været solgt i Lidl-butikker over hele landet.

Lidl Danmark beklager de gener, som dette måtte medføre.

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Borgmesteren lagde grundstenen til Lidls nye hovedkontor i hjertet af Aarhus10.9.2021 12:55:04 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af Lidls danske hovedkvarter på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem, og fundament er nu på plads. Det markerede borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, torsdag d. 9. september ved at nedlægge en grundsten. Samtidig deponeredes en tidskapsel med eksempler på, hvad aarhusianerne satte på middagsbordet i 2021.

Lidl lancerer ny Fairtrade-mærket chokoladebar9.9.2021 09:07:16 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har netop lanceret sin egen Fairtrade-mærkede chokoladebar, ’Way to Go!’. Kakaoen er fra bæredygtig dyrkning i Ghana og er Fairtrade-certificeret, som sikrer kakaobonden en fair og stabil pris. Samtidig bidrager Way to Go!-chokoladen også til Fairtrade Premium – et ekstra tillæg til bønderne, som i fællesskab kan bestemme i hvilken retning, de vil udvikle deres produktion og lokalsamfund.