Vicedirektør i Færdselsstyrelsen bliver ny adm. direktør i ITD-koncernen

Jesper Høgh Bach tiltræder den 1. juni 2022 som adm. direktør i ITD-koncernen, hvor han afløser Carina Christensen på posten.

44-årige Jesper Høgh Bach er i dag ansat som vicedirektør i Færdselsstyrelsen og kommer med en stærk ledererfaring, politisk forståelse og en solid viden om transportområdet. an har tidligere bestredet stillinger som vicedirektør i Familieretshuset, kontorchef i Færdselsstyrelsen, kontorchef i Sikkerhedsstyrelsen og afdelingsleder i SKAT Syddanmark.

Jesper Høgh Bach har en baggrund som cand. scient. adm. fra Aalborg Universitet suppleret med diverse uddannelser inden for bl.a. ledelse og projektledelse i løbet af karrieren.

Bestyrelsen har lagt vægt på at finde en stærk og samlende leder, som kan drive en kompleks organisation og samtidig er god til at tale med vognmænd og har politisk forståelse.

- Med ansættelsen af Jesper Høgh Bach får ITD, ud over en stærk leder, som står for tillidsbaseret ledelse også en person i spidsen, der er god til og gerne vil sætte sig ind i eksempelvis lastbiltekniske ting. Vi føler os overbeviste om, at Jesper Høgh Bach er den helt rigtige person til at drive ITD-koncernen videre, udvikle medarbejderne, skabe gode relationer til medlemsvirksomhederne og samarbejde med øvrige interessenter, pointerer ITD’s bestyrelsesformand Christian Sørensen Madsen.

Jesper Høgh Bach bor i Rødekro og får sit udgangspunkt fra ITD’s hovedkontor i Padborg.

Ny digitaliseringsstrategi - Alle skal med på digitaliseringsvognen5.5.2022 14:34:27 CEST | Pressemeddelelse

Regeringen lancerede i dag en ny national digitaliseringsstrategi, der skal sætte skub i myndigheders og virksomheders brug af digitale løsninger. Det er gode nyheder for transportbranchen. Men strategien bør følges op af en digital handleplan for transportsektoren, mener ITD, der netop har afholdt en digitaliserings-konference for at sætte fokus på de gevinster, der kan hentes ved øget digitalisering af branchen.

3F Transport og ITD opfordrer til stop for russiske lastbiler i Danmark17.3.2022 09:50:36 CET | Pressemeddelelse

3F Transport og ITD opfordrer nu til, at Danmark suspenderer en række bilaterale aftaler på vejtransportområdet med Rusland og Hviderusland. Aftalerne giver nemlig mulighed for, at lastbiler fra de to lande kører i Danmark. Regeringen bør sætte en stopper for Russiske og Hviderussiske lastbiler i Danmark ved øjeblikkeligt at annullere aftalerne, lyder opfordringen fra de to organisationer i et debatindlæg i Altinget i dag.