Vi skal holde Danmark i gang under corona-krisen
Norlys forsyner over 1 million adresser med elektricitet og internet. Energi- og telekoncernen har derfor fuld fokus på at holde driften i gang og servicere kunderne, men tager samtidig de nødvendige foranstaltninger for at passe på medarbejderne.

Det danske samfund bliver i disse uger sat på den ultimative prøve som resultat af den globale krise, corona-situationen har udviklet sig til.
Norlys blev til i 2019 i en fusion mellem SE og Eniig og forsyner over 1 million danske adresser med elektricitet og internet.
- Uden internet og strøm går samfundet i stå, og med den situation, vi står i, er begge dele om muligt endnu mere fundamentale. Både for sundhedsvæsen og virksomheder, men også for privatpersoner, der skal kunne passe deres arbejde hjemmefra. Vi tager derfor vores ansvar særdeles alvorligt – også i denne situation, fortæller Niels Duedahl, adm. direktør i Norlys.
Medarbejderne møder op, men holder afstand
Norlys følger naturligvis regeringens og sundhedsmyndighedernes anbefalinger, og medarbejdere, som ikke udfører forretningskritiske opgaver, arbejder om muligt hjemmefra.
- Vi skal opretholde driften af vores elnet og teleinfrastruktur og sikre, at vores kunder bliver berørt mindst muligt. De skal kunne få fat i os, og vores teknikere skal kunne køre ud, når der er behov. Derfor har vi stadigvæk en stor gruppe medarbejdere, der hver dag møder på arbejde og holder samfundet i gang. Dem skylder vi en stor tak, og vi skal selvfølgelig passe godt på dem, siger Niels Duedahl videre.
Norlys har derfor afskærmet et antal medarbejdergrupper fra direkte kontakt med hinanden og med andre funktioner. Samtidig har teknikerne, der kommer i kundernes hjem, fået specifikke retningslinjer for at beskytte både sig selv og kunderne.
- Vi fortsætter vores kundebesøg og holder telefonerne åbne, men vi beder medarbejderne om at holde afstand og være ekstra påpasselige med håndvask og afspritning. Samtidig tager vi en dialog med kunderne inden eventuelle besøg, så vi er sikre på, at vi ikke kommer i hjem, som er karantæneramt. Kort sagt gør vi alt, hvad vi kan for, at vores kunder bliver berørt mindst muligt, men vi beder også om forståelse for, at der kan være situationer, hvor man vil opleve øget ventetid, slutter Niels Duedahl.
Nøgleord
Kontakter
Henrik Højlund ChristensenPresseansvarlig
Tlf:+45 4178 0817henchr@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys bringer Danmark sammen. Med grønne og digitale tjenester inden for energi, internet og tv forbinder vi mennesker med mennesker, og mennesker med verden.
Vi er et forbrugerejet selskab, der tænker langsigtet og tager ansvar for mere end os selv. Vi ønsker at bidrage til et grønt og digitaliseret Danmark.
Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 709.000 andelshavere, ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Om få dage står op mod 15.000 Eniig-kunder til at miste deres internet og tv27.1.2021 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 31. januar 2021 lukker og slukker internet- og tv-signalet for de Eniig Fiber-kunder, som ikke har taget et aktivt valg om deres fremtidige udbyder. Op mod 15.000 nord- og midtjyder er berørt.
Derfor risikerer nogle nord- og midtjyder sort skærm i løbet af januar11.1.2021 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Bor du i Midt- eller Nordjylland, og har du internet og tv ved Eniig? Så er du muligvis blandt dem, der risikerer at miste tv-signalet i løbet af januar og internetsignalet den 31. januar. Som en del af fusionen til Norlys stillede konkurrencemyndighederne som betingelse, at energi- og telekoncernen skulle lade kunderne vælge deres fremtidige tv- og bredbåndsleverandør på ny. Men mange har endnu ikke truffet et valg, og derfor råber Norlys nu vagt i gevær.
Norlys har givet 50.000 nye adresser adgang til fibernet i 202021.12.2020 08:59:00 CET | Pressemeddelelse
Da energiselskaberne SE og Eniig fusionerede og blev til Norlys og dermed etablerede Danmarks største fibernet, lovede den jyske energi- og telekoncern, at alle andelshavere vil have adgang til hurtigt internet inden udgangen af 2023. Med hele 50.000 nye fiber adresser i 2020 er Norlys godt på vej til at nå det mål.
Norlys Vækstpulje støtter 250 projekter og initiativer med 18,6 mio. kr.18.12.2020 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Norlys Vækstpulje uddeler tre gange årligt penge til gode projekter og initiativer rettet mod Norlys’ andelshavere. Nu har puljen gennemført den første ansøgningsrunde, og 250 initiativer i Nord-, Midt-, Syd- og Sønderjylland har samlet set modtaget 18,6 mio. kr.
Topdanmark og Norlys sammen om smart tyverialarm9.12.2020 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Energi- og telekoncernen Norlys har indgået et samarbejde med Danmarks næststørste forsikringsselskab Topdanmark om salg af tyverialarmer. Samarbejdet styrker Norlys’ position på alarmmarkedet og er et vigtigt skridt i Topdanmarks øgede fokus på sikring og forebyggelse.
Norlys’ 600.000 privatkunder får nu grøn strøm uden merpris26.11.2020 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Fra 1. januar 2021 giver Norlys alle privatkunder grøn strøm uden merpris. Det er ikke nyt, at kunderne kan få grøn strøm hos Norlys. Det har indtil nu været muligt at tilvælge mod en merpris, men fremover er det alle privatkunder hos Norlys, der får grøn strøm, uden at de skal betale ekstra.
Norlys ansætter ny Content-ansvarlig for Stofa og Boxer18.11.2020 11:54:42 CET | Pressemeddelelse
Fremover vil energi- og telekoncernen Norlys styrke samarbejdet med programselskaberne med ansættelsen af Jeppe Damgaard i stillingen som Senior Director for Content.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum