Vi skal holde Danmark i gang under corona-krisen

Norlys forsyner over 1 million adresser med elektricitet og internet. Energi- og telekoncernen har derfor fuld fokus på at holde driften i gang og servicere kunderne, men tager samtidig de nødvendige foranstaltninger for at passe på medarbejderne.

Det danske samfund bliver i disse uger sat på den ultimative prøve som resultat af den globale krise, corona-situationen har udviklet sig til.

Norlys blev til i 2019 i en fusion mellem SE og Eniig og forsyner over 1 million danske adresser med elektricitet og internet.

- Uden internet og strøm går samfundet i stå, og med den situation, vi står i, er begge dele om muligt endnu mere fundamentale. Både for sundhedsvæsen og virksomheder, men også for privatpersoner, der skal kunne passe deres arbejde hjemmefra. Vi tager derfor vores ansvar særdeles alvorligt – også i denne situation, fortæller Niels Duedahl, adm. direktør i Norlys.

Medarbejderne møder op, men holder afstand
Norlys følger naturligvis regeringens og sundhedsmyndighedernes anbefalinger, og medarbejdere, som ikke udfører forretningskritiske opgaver, arbejder om muligt hjemmefra.

- Vi skal opretholde driften af vores elnet og teleinfrastruktur og sikre, at vores kunder bliver berørt mindst muligt. De skal kunne få fat i os, og vores teknikere skal kunne køre ud, når der er behov. Derfor har vi stadigvæk en stor gruppe medarbejdere, der hver dag møder på arbejde og holder samfundet i gang. Dem skylder vi en stor tak, og vi skal selvfølgelig passe godt på dem, siger Niels Duedahl videre.

Norlys har derfor afskærmet et antal medarbejdergrupper fra direkte kontakt med hinanden og med andre funktioner. Samtidig har teknikerne, der kommer i kundernes hjem, fået specifikke retningslinjer for at beskytte både sig selv og kunderne.

- Vi fortsætter vores kundebesøg og holder telefonerne åbne, men vi beder medarbejderne om at holde afstand og være ekstra påpasselige med håndvask og afspritning. Samtidig tager vi en dialog med kunderne inden eventuelle besøg, så vi er sikre på, at vi ikke kommer i hjem, som er karantæneramt. Kort sagt gør vi alt, hvad vi kan for, at vores kunder bliver berørt mindst muligt, men vi beder også om forståelse for, at der kan være situationer, hvor man vil opleve øget ventetid, slutter Niels Duedahl.

Norlys samler 700 medarbejdere i nyt nordjysk kraftcenter for grøn energi i Aalborg13.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Norlys etablerer nyt domicil ved Aalborgs havnefront og samler dermed tre nordjyske lokationer i ét, der skal huse koncernens aktiviteter inden for den grønne værdikæde. Det skal samtidig være ramme for en styrket relation til samarbejdspartnere og de grønne fællesskaber, der skal manifestere Aalborg og Nordjylland som et arnested for fremtidens bæredygtige løsninger.

Stofa tilbyder wifi-garanti som de første i Danmark og sænker samtidig prisen31.3.2021 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Frustrationer over trådløst internet er noget, de fleste kender til, og i en tid præget af hjemmearbejde og hjemmeundervisning, er danskernes kvaler bestemt ikke blevet mindre. Som de første i Danmark er Norlys-ejede Stofa nu klar med en service til dem, der ønsker garanti for, at deres trådløse internet fungerer upåklageligt i hele hjemmet. Og samtidig sænker de prisen på deres 1000/1000 Mbit fiberabonnement.

Norlys Energi politianmelder konkurrent for bedrageri og vildledning af kunder9.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Norlys Energi politianmeldte i sidste uge elselskabet Fauna Energi (forhenværende Norström) for muligt bedrageri og vildledning af kunder. Politianmeldelsen sker på baggrund af 1185 kundehenvendelser og skal sikre, at Fauna Energis salgsmetoder bringes til ophør. Af de mange kundehenvendelser er 104 klager indbragt for Forbrugerombudsmanden, der ligeledes politianmeldte Fauna Energi, som på daværende tidspunkt stadig hed Norström, i december 2020.