Vi skal holde Danmark i gang under corona-krisen

Det danske samfund bliver i disse uger sat på den ultimative prøve som resultat af den globale krise, corona-situationen har udviklet sig til.
Norlys blev til i 2019 i en fusion mellem SE og Eniig og forsyner over 1 million danske adresser med elektricitet og internet.
- Uden internet og strøm går samfundet i stå, og med den situation, vi står i, er begge dele om muligt endnu mere fundamentale. Både for sundhedsvæsen og virksomheder, men også for privatpersoner, der skal kunne passe deres arbejde hjemmefra. Vi tager derfor vores ansvar særdeles alvorligt – også i denne situation, fortæller Niels Duedahl, adm. direktør i Norlys.
Medarbejderne møder op, men holder afstand
Norlys følger naturligvis regeringens og sundhedsmyndighedernes anbefalinger, og medarbejdere, som ikke udfører forretningskritiske opgaver, arbejder om muligt hjemmefra.
- Vi skal opretholde driften af vores elnet og teleinfrastruktur og sikre, at vores kunder bliver berørt mindst muligt. De skal kunne få fat i os, og vores teknikere skal kunne køre ud, når der er behov. Derfor har vi stadigvæk en stor gruppe medarbejdere, der hver dag møder på arbejde og holder samfundet i gang. Dem skylder vi en stor tak, og vi skal selvfølgelig passe godt på dem, siger Niels Duedahl videre.
Norlys har derfor afskærmet et antal medarbejdergrupper fra direkte kontakt med hinanden og med andre funktioner. Samtidig har teknikerne, der kommer i kundernes hjem, fået specifikke retningslinjer for at beskytte både sig selv og kunderne.
- Vi fortsætter vores kundebesøg og holder telefonerne åbne, men vi beder medarbejderne om at holde afstand og være ekstra påpasselige med håndvask og afspritning. Samtidig tager vi en dialog med kunderne inden eventuelle besøg, så vi er sikre på, at vi ikke kommer i hjem, som er karantæneramt. Kort sagt gør vi alt, hvad vi kan for, at vores kunder bliver berørt mindst muligt, men vi beder også om forståelse for, at der kan være situationer, hvor man vil opleve øget ventetid, slutter Niels Duedahl.
Nøgleord
Kontakter
Henrik Højlund ChristensenPresseansvarlig
Tlf:+45 4178 0817henchr@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Danske elbilister har dagligt fået syv nye steder at lade hos Norlys i år15.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I årets første ni måneder har Norlys hver dag føjet knap syv nye steder at lade til sit landsdækkende ladenetværk. Det er med til at give det stadigt stigende antal elbilister sikkerhed for at kunne lade elbilen, uanset hvor i landet de bevæger sig hen.
Norlys overtager en stor del af E.ON’s ladekunder30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny aftale mellem Norlys og E.ON Drive betyder, at en stor del af nuværende privat- og erhvervskunder hos E.ON kan fortsætte deres ladeaftale hos Norlys.
17 millioner i spil i Norlys Vækstpulje: Ansøgningsfristen nærmer sig29.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys Vækstpulje har støttet hele 685 forskellige initiativer i 2025, og 1. oktober er sidste frist for at søge om støtte til ens projekt i år. Der er afsat knap 17 millioner kroner til årets sidste støtterunde.
Norlys’ kundeforretning forenkler og fremtidssikrer organisationen25.9.2025 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys ændrer nu organisationen i koncernens kundeforretning som en del af integrationen af Telia Danmark ind i Norlys og for at sikre en økonomisk bæredygtig forretning fremadrettet. Derfor opsiges 137 medarbejdere og ledere.
Elpriserne sætter rekord: Aldrig har der været så mange timer med negative elpriser22.9.2025 10:51:38 CEST | Pressemeddelelse
Søndag blev der sat en ny rekord i antallet af timer med negative elpriser i Danmark, og særligt vest for Storebælt har der været rigtig mange timer, hvor forbrugerne har kunnet glæde sig over priserne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum