TDC Group

Vi lagde mobilen væk, da juleanden kom på bordet

Del

Vi danskere er vilde med vores mobiltelefoner, men da vi samlede familien omkring julebordet, lagde vi mobilen væk, viser tal fra TDC Group. Juleaften bruger vi modsat andre dage mobilen mest om eftermiddagen og så igen omkring midnat.

Det kan godt være, vi lige skal have et snapshot fra julemiddagen, men ellers er vi danskere ret gode til at lade mobilen blive i lommen juleaften.
Det kan godt være, vi lige skal have et snapshot fra julemiddagen, men ellers er vi danskere ret gode til at lade mobilen blive i lommen juleaften.

Da familien samlede sig for at fejre juleaften, sænkede julefreden sig ikke kun over de danske hjem, men også over mobilnetværket. Tal fra TDC Group viser nemlig, at dataforbruget faldt markant mellem kl. 17 og 22, da det var tid til juleand og en tur rundt om juletræet.

”Danskerne er et digitalt folkefærd, og det afspejler sig i vores dataforbrug, som bare stiger og stiger. Normalt ser vi kun et lille dyk i dataforbruget omkring aftensmad, men juleaften lagde vi altså mobilen væk for at koncentrere os om samværet og kigge vores familie i øjnene,” siger Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC Group.

Inden vi lagde mobilen væk for at prioritere tid med familien og samtalen rundt om bordet, gik dog en eftermiddag med fuld fart på dataforbruget. På en normal dag streamer vi mest ved 22-tiden om aftenen, men juleaften midt på eftermiddagen var det tidspunkt på dagen, hvor vi brugte mest data på vores mobiltelefon. Sidst på aftenen fandt vi mobilen frem igen.

”Om eftermiddagen sender mange julehilsner til familie og venner, de sociale medier tjekkes ud, og der bliver også set en del Disneys Juleshow rundt om i stuerne. Ventetiden inden den store aften er svær at holde ud for de små, så mange af dem brugte tiden til at spille eller streame underholdning,” siger Jens Aaløse og fortsætter:

”Efter udpakning af gaver fandt en del af os mobilen frem igen og sendte takkehilsner til familie og venner samt tjekkede ud, hvordan aftenen tog sig ud på Facebook og Instagram.”

Dataforbrug juleaften

TDC Group har 2,6 mio. mobilkunder. Langt de fleste af dem lagde telefonen fra sig ved 17.30-tiden, og det er først efter kl. 22, at dataforbruget i mobilnetværker igen tager fart.

Selvom der var mindre aktivitet end sædvanligt, blev der juleaften mellem kl. 17 og midnat:

  • sendt og modtaget 5,5 mio. sms-beskeder
  • brugt 159.000 GB data i mobilnettet
  • foretaget mere end 1. mio. opkald (både ind- og udgående)

Både på Facebook og Instagram var der langt mindre trafik end på en normal aften, mens trafikken på Snapchat ikke blev mindre juleaften.

Billeder

Det kan godt være, vi lige skal have et snapshot fra julemiddagen, men ellers er vi danskere ret gode til at lade mobilen blive i lommen juleaften.
Det kan godt være, vi lige skal have et snapshot fra julemiddagen, men ellers er vi danskere ret gode til at lade mobilen blive i lommen juleaften.
Download

Information om TDC Group

TDC Group
TDC Group
Teglholmsgade 1
0900 København C

https://tdcgroup.com/

TDC Group forbinder danskerne og har en klar ambition om at gøre det enklere og bedre for kunderne at få adgang til digitale tjenester og indhold. Virksomheden er Danmarks foretrukne udbyder af kommunikations- og underholdningstjenester i hjemmet og på farten. YouSee, Telmore, Fullrate og Blockbuster giver danskerne hurtig og let adgang til massevis af musik, film og tv på alle platforme når som helst og hvor som helst. TDC Erhverv skaber fremtidens vækst i såvel store som små danske virksomheder gennem digitale og enkle løsninger.

Følg pressemeddelelser fra TDC Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TDC Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum