Vi holder Danmark kørende

Energiselskabet OK er sit samfundsansvar bevidst og har taget flere forholdsregler for at isolere risikoen for spredning af COVID19, således at selskabet kan fortsætte med at holde Danmark forsynet i denne ekstraordinære situation.

Energiselskabet OK har taget alle forholdsregler for at holde Danmark kørende under Corona-krisen.

”Vi har brændstof nok og oplever ingen udfordringer på vores lagre i forhold til at følge med,” siger OK’s logistikchef Søren Kejser. Dermed beroliger han med, at der både vil være brændstof på OK’s Truck Diesel Stationer samt de almindelige tankstationer.

Forholdsregler taget
På chaufførsiden har OK taget forholdsregler for at mindske smitten. Tankvognschaufførerne er således isoleret fra hinanden og blev det tidligt i forløbet.

”Bliver vores chauffører syge, står vi med en kæmpe udfordring i forhold til at forsyne vores stationer og kunder. Derfor besluttede vi tidligt i forløbet at lukke vores chaufførstuer, så vores chauffører ikke er i samme rum. De går direkte i bilerne, når de møder ind. Derudover er der kun to chauffører om hver tankvogn. Så hvis en chauffør bliver syg, har han reelt set kun haft risiko for at smitte én kollega.

Desuden er afspritning og rengøring af førerhuset skærpet.

”Det handler først og fremmest om at passe på vores chauffører, men selvfølgelig også at kunne fortsætte med at forsyne det danske netværk af stationer til erhvervskunder og privatbilister, samt levere til erhvervskunder med hjemmetanke,” siger Søren Kejser.

OK respekterer naturligvis myndighedernes anbefalinger og har således sendt de fleste medarbejdere hjem til deres hjemmearbejdsplads. Kunderelaterede aktiviteter er også yderst begrænset. Kunderne kan dog altid træffe deres kontaktperson for betjening og rådgivning over telefonen.

• OK omfatter mere end 670 tankstationer, 172 vaskehaller samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer