Ford Danmark

Verdensstjernen Alex Høgh Andersen lancerer soloudstilling med Ford

I sommerferien tog Vikings-stjernen Alex Høgh Andersen sit kamera under armen og kørte Danmark rundt i den nye elektriske Ford Mustang Mach-E. Missionen var at fange spændingsfeltet mellem det forgangne og vores nutid. Resultatet er en bemærkelsesværdig fotoserie og Alex’ første soloudstilling som professionel fotograf.
Alex bruger fotokunsten som en terapeutisk pause og frirum til at tænke på andet end replikker. Nu lancerer han sin første fotoserie i samarbejde med Ford Danmark.

Når skuespiller Alex Høgh Andersen ikke udkæmper blodige slag som Ivar the Boneless i tv-serien Vikings, dyrker han sin store passion for fotokunsten. Den 16. september præsenterer han sin første soloudstilling i samarbejde med Ford Danmark. Titlen er Past & Present, og værkerne undersøger den transformation, som udviklingen altid bærer med sig. I værkerne stilles elektrificeringen af vores biler over for en række nedlagte tankstationer, men samtidigt illustreres også en velkendt hverdag, som vi først får lejlighed til at betragte og mindes, når den kommer på afstand.

”Valget af Alex som samarbejdspartner handler om langt mere end, at han er en kendt og sympatisk skuespiller og fotograf. Som moderne historiefortæller favner Alex en styrke og en omsorg, der harmonerer rigtigt godt med Fords egne værdier og betydelige historiske aftryk. Derfor er vi meget glade for at have ham med på vores rejse”, siger Kristine Dam Jensen, Marketing & Communications Manager hos Ford Danmark.

Alex har taget turen Danmark rundt i selskab med den nye, elektriske Ford Mustang Mach-E, der indgår i flere af billederne.

Fotografi er terapi for Alex

Selvom Alex Høgh Andersen altid har været optaget af det visuelle udtryk, var det først i teenagealderen, at han udviklede en interesse for fotokunsten. I dag har han altid kameraet med, når han er på filmoptagelser rundt omkring i verden. Han bruger fotokunsten som en terapeutisk pause og frirum til at tænke på andet end replikker.

”Fælles for mit arbejde med både skuespil og fotografi er et ønske om at fortælle historier, der har noget på hjerte. Den nye fotoserie er fortællingen om store ændringer i en nær fremtid, men det handler også om vigtige miljømæssige valg, som vi som forbrugere bliver nødt til at tage”, fortæller Alex Høgh Andersen.

Fremtiden er elektrisk

De elektriske biler fylder mere og mere i gadebilledet, og hos bilproducenten Ford er målet den globale transformation mod en elektrisk fremtid. Fra 2030 skal alle europæiske personbiler fra Ford være 100 % elektriske.

”Omstillingen til elektrisk mobilitet er en essentiel del af vores mission om at bidrage til en bæredygtig fremtid, og det er en rejse, som vi gerne vil tage danskerne med på sammen med Alex. Det er en række flotte og tankevækkende værker, som inviterer til både refleksion og nostalgiske minder”, fortæller Kristine Dam Jensen, Marketing & Communications Manager hos Ford Danmark.

Ferniseringen for de fotografiske værker åbner torsdag den 16. september. Herefter vil de originale fotos blive solgt på auktion hos Lauritz.com. Overskuddet doneres til Ungdommens Røde Kors, som Alex Høgh Andersen er ambassadør for.

Udvalgte værker vil ligeledes kunne ses hos Fords forhandlere.

Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk

Foto og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter:

For mere information og billedmateriale:

Ford Danmark:
Kristine Dam Jensen, Marketing & Communications Manager
Mail: kjense16@ford.com
Tlf.: +45 4348 0631

Billeder

Download
Titlen på fotoserien er Past & Present, og værkerne undersøger den transformation, som udviklingen altid bærer med sig.
Download

Information om Ford Danmark

Ford Danmark
Borupvang 1

About Ford Motor Company

Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 191,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 47,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 62,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Følg pressemeddelelser fra Ford Danmark

Flere pressemeddelelser fra Ford Danmark

Oplev den nye Mustang Mach-E i København i uge 316.8.2021 16:10:44 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med lanceringen af den nye 100 % elektriske Mustang Mach-E slår Ford dørene op for op mod 100 nye, innovative forhandlere. Fra lørdag den 6. august i uge 31 er det muligt at gå på opdagelse i det eksklusive Mustang Mach-E univers på udvalgte lokationer i hovedstaden. De unikke forhandlere kan blandt andet opleves ved Amager Strand, i området omkring Haveselskabets Have og ved starten af Amarminoen. Her er det også muligt at booke en prøvetur i den nye 100 % elektriske SUV.

Mustang Mach-E besøger solskinsøen i uge 314.8.2021 09:48:02 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med lanceringen af den nye 100 % elektriske Mustang Mach-E slår Ford dørene op for op mod 100 nye, innovative forhandlere. Fra onsdag den 4. august i uge 31 er det muligt at gå på opdagelse i det eksklusive Mustang Mach-E univers på udvalgte lokationer i det bornholmske landskab. De unikke forhandlere kan blandt andet opleves ved Allinge Røgeri, i området omkring Rytterknægten og ved Hammerhavn. Her er det også muligt at booke en prøvetur i den nye 100 % elektriske SUV.

Mustang Mach-E gæster Nordsjælland i uge 312.8.2021 13:43:29 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med lanceringen af den nye 100 % elektriske Mustang Mach-E slår Ford dørene op for op mod 100 nye, innovative forhandlere. Fra mandag den 2. august i uge 31 kan det eksklusive Mustang Mach-E univers opleves på en række udvalgte lokationer i Nordsjælland. De unikke forhandlere kan blandt andet opleves langs Strandvejen i Hellerup, ved Sletten Havn og i naturskønne omgivelser i nærheden af Fredensborg Slot. Her er det også muligt at booke en prøvetur i den nye 100 % elektriske SUV.

Oplev Mustang Mach-E nær de jyske kyster28.7.2021 10:00:34 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med lanceringen af den nye fuldt elektriske Mustang Mach-E slår Ford dørene op for op mod 100 nye, innovative forhandlere. Fra mandag den 26. juli i uge 30 er det muligt at gå på opdagelse i det eksklusive Mustang Mach-E univers på udvalgte lokationer i Midt- og Sydjylland. De unikke forhandlere kan blandt andet opleves i vandkanten nær Mandø, ved Nørreskoven på Als og på stranden ved Fakkelgaarden i Kruså. Her er det også muligt at booke en prøvetur i den nye fuldt elektriske SUV.

Oplev den nye Mustang Mach-E ved Ruths Hotel i uge 2920.7.2021 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med lanceringen af den nye fuldt elektriske Mustang Mach-E slår Ford dørene op for op mod 100 nye, innovative forhandlere. Fra mandag den 19. juli i uge 29 kan den nye Mustang Mach-E helt eksklusivt opleves i samarbejde med det historiske Ruths Hotel midt i det autentiske Gammel Skagen. Sammen med Brdr. Hosbond, der er Nordjyllands største forhandler af Ford, gæster Mustang Mach-E Nordjyllands mini-Monaco. Her er det muligt at gå på opdagelse og testkøre den elektriske SUV.