Anima

Verdenskendt modemagasin dropper pels

Del

I en historisk beslutning har det verdenskendte modemagasin ELLE vedtaget en ny politik, som bandlyser pels fra både annoncer og redaktionelt indhold i alle udgivelser. Dyreværnsorganisationen Anima jubler over beslutningen og forventer nu en dominoeffekt i modepressen.

Anima hylder i dag modemagasinet ELLE, som har besluttet at droppe pels i alle kommende udgaver af magasinet. ELLE er et verdenskendt modemagasin og udgives i 43 lande.

ELLEs politik betyder, at man ikke vil tillade redaktionelt indhold, som promoverer pels i magasinet, på hjemmesider eller sociale medier. Dette inkluderer bl.a. pels i pressebilleder og fra modeshows. Samtidig vil magasinet ikke tillade billeder af pels i reklamer, hverken i magasinet eller online.

CEO i ELLE International, Constance Benqué, udtalte i forbindelse med lanceringen: “At være engageret i samfundet har altid været en af søjlerne i ELLEs brand. Verden har ændret sig, og at stoppe brugen af pels er i overensstemmelse med historiens gang. Vi håber, at ELLE med dette løfte kan åbne op for, at andre medier stopper promovering af pels over hele verden, og promoverer en pelsfri fremtid”

Anima deler denne opfattelse og forventer nu, at beslutningen vil skabe en dominoeffekt i den danske og internationale modepresse.

“Det er en helt banebrydende beslutning, som ELLE har truffet, fortæller Animas direktør, Joh Vinding. Det sætter en tyk streg under, at pels ikke er en ansvarlig del af moden, og samtidig sender ELLE et meget klart signal til hele branchen. Jeg er helt sikker på, at dette vil skabe en kædereaktion, og i den kommende tid vil vi række ud til alle danske modeblade og bede dem gå samme vej.”

Beslutningen blev offentliggjort ved arragementet Business of Fashion’s 2021 VOICES i London og kommer efter dialog mellem Lagardère Group, som ejer brandet ELLE og dyreværnsforeninger. Den nye politik er allerede indfaset i 13 ud af 43 lande, og for resten vil beslutningen komme til at gælde senest fra 1. januar 2023.

ELLEs beslutning påvirker følgende: 

▪ 45 udgaver over hele verden 

▪ 21 millioner læsere hver måned 

▪ 6.6 millioner solgte magasiner per måned 

▪ 175 millioner i totalt reach 

▪ 46 hjemmesider, 100 millioner unikke besøgende, 400 millioner sider vist og flere apps til mobiler og tablets 

▪ En hjemmeside dedikeret til det internationale netværk: www.elleinternational.com

Kontakter

Billeder

Information om Anima

Anima
Anima
Tornebuskegade 7, 1. sal
1131 København K

35 10 70 70https://anima.dk/

Anima er en dansk dyreværnsforening, som blev stiftet i 2000. Vi arbejder for, at dyr skal respekteres, ikke mishandles. Dette gælder uanset om det handler om kæledyr, landbrugsdyr, pelsdyr, forsøgsdyr eller dyr i underholdning.

Anima sætter ind, hvor der er et behov og vi arbejder målrettet for at opnå konkrete resultater for dyrene. Vi har fokus på at påvirke både politikere, virksomheder og forbrugere. Animas fornemmeste opgave er at være en stemme for dyrene, da de ikke kan tale for sig selv.

Følg pressemeddelelser fra Anima

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Anima

Anima til danske minkavlere efter udtalelse fra Det Dyreetiske Råd: Nu må I opgive fantasien om, at dyr i bur ikke lider1.11.2021 09:43:42 CET | Pressemeddelelse

Det Dyreetiske Råd har netop offentliggjort en længe ventet udtalelse om dyrevelfærden på minkfarme, og konklusionen er klar: Det er uacceptabelt at holde mink i de bure, som findes på danske minkfarme. Nu bør Foreningen Danske Mink indstille sin dumstædige kamp for at genoplive en forældet og brutal produktion, mener dyreværnsorganisationen Anima.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum