Aarhus Universitet: ArtsAarhus Universitet: Arts

Verdensberømt filosof og kulturteoretiker gæster Aarhus

Del
Vær med, når den verdensberømte amerikanske filosof og kulturteoretiker, Kwame Anthony Appiah, gæster Aarhus. Det sker, når han åbner årets første Futures Lecture Series-arrangement på Institut for Kultur og Samfund på Aarhus Universitet.

Den 24. maj gæster professor Kwame Anthony Appiah Institut for Kultur og Samfund med forelæsningen: "Whose Heritage? Preservation, Possession, and Peoples". I sin Futures Lecture har Appiah valgt at tale om emnet kulturarv. 

Appiah har blandt andet arbejdet indgående med kosmopolitanisme og etik, identitet og identitetspolitik, race og racisme og med postkolonial litteratur. Han har blandt andet skrevet hovedværker som The Lies that Bind: Rethinking IdentityCosmopolitanism: Ethics in a World of Strangers og The Ethics of Identity.

Tidspunkt: onsdag den 24. maj kl. 16.00-18.00

Hvor: Stakladen, Frederik Nielsens vej, bygning 1423,
Aarhus Universitet

Efter foredraget holder Institut for Kultur og Samfund en mindre reception.

Tilmelding skal ske senest 17. maj kl. 12.00.

Om Futures Lecture Series
En omskiftelig verden kræver nye måder at tænke og handle på. "The Futures Lecture Series" præsenterer foredragsholdere, der er verdensnavne indenfor human- og samfundsvidenskaberne, og hvis tværdisciplinære forskning og banebrydende indsigter hjælper os alle med at gentænke den moderne verdens presserende udfordringer.

Information om Aarhus Universitet: Arts

Aarhus Universitet: Arts
Aarhus Universitet: Arts



Følg pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Arts

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Arts

Ny international læseundersøgelse: Flere danske børn er svage læsere16.5.2023 10:00:30 CEST | Pressemeddelelse

Op mod hver fjerde danske elev i 4. klasse læser usikkert. Og gruppen af svage læsere er vokset. Det viser den internationale læseundersøgelse PIRLS, som offentliggøres i dag. Undersøgelsen peger på, at der er brug for en målrettet indsats, der løfter de svage læsere. Det handler blandt andet om at styrke elevernes motivation for at læse i fritiden, så de finder større glæde ved at læse.

Ny international læseundersøgelse: Hvordan klarer danske 4. klasse-elever sig i læsning?10.5.2023 11:29:48 CEST | Pressemeddelelse

Hvor godt læser danske elever? Og hvordan klarer de sig i forhold til de øvrige nordiske lande? Hvordan har Corona spillet ind i på børns læsekompetencer – i Danmark og internationalt? Det er nogle af de spørgsmål, man kan få svar på, når resultaterne fra den internationale IEA-læseundersøgelse PIRLS 2021 præsenteres på DPU, Aarhus Universitet i København den 16. maj.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum