Verdens mindste restaurant åbner på Frederiksberg

Fra mandag den 29. april åbner verdens mindste restaurant, Restaurant 1:1. Den har kun plads til én spisende gæst ad gangen og vil i en begrænset periode servere velsmagende måltider på Gl. Kongevej 139 midt på Frederiksberg. Bag restauranten står Irma og kokken William Milsted, der med initiativet stiller skarpt på, at danskernes fortravlede madvaner ikke behøver at betyde, at vi skal gå på kompromis med kvaliteten. Reservationerne blev revet væk på 48 timer.

Den kommende uge kan man få en helt anderledes restaurantoplevelse. Mandag klokken 17.00 åbner Irma og kok William Milsted dørene til Restaurant 1:1. Her kan du ikke spise med familien, dine venner eller kæresten – kun dig selv. Her er nemlig kun plads til én spisende gæst ad gangen. Udover en kok, der tilbereder maden, så vil der også en være en tjener til at servere menuen, som er gratis for den spisende gæst. Og interessen for at spise på restauranten er stor. Alle reservationer blev nemlig revet væk på mindre end 48 timer.

Hurtig kvalitet vinder frem Mange familier og husstande har travle hverdage, hvor de ikke altid kan nå at tilberede aftensmad. Derudover bor et stigende antal voksne danskere alene. Det betyder, at vores spisevaner ændrer sig og der bliver brugt langt mindre tid på at lave aftensmad. Mange løser det med take away, og med åbningen af Restaurant 1:1, ønsker Irma at sætte fokus på, at man sagtens kan få kvalitet i take away-kategorien.

”Hurtig mad behøver ikke at betyde dårlig eller usund mad,” siger direktør forIrma, Søren Steffensen. Irma har det seneste år oplevet en stigende interesse for deres To-Go convenience-retter og menuen på Restaurant 1:1 afspejler dette. Det er nemlig Irmas egne To-Go-retter, som vil blive serveret.

Restauranten tilbyder en række middagsretter, som er udviklet i samarbejde med blandt andre Cofoco, Lê Lê, Letz Sushi, GrødxHanegal og Meyers. Retterne vil blive parret med udvalgte vine og øl, som er særligt udvalgt til Restaurant 1:1. Der serveres også en dessert fra Wooden Spoon.

Kokken: Det skal være en intens oplevelse af spise alene Kokken William Melsted var ikke i tvivl, da han blev spurgt om, han ville være en del af Restaurant 1:1 og bidrage til udviklingen af initiativet.

Måltidet er et vigtigt, tilbagevendende holdepunkt i vores hverdag. Vi skal prioritere måltidet – også når vi har så travlt, at vi ikke har tiden til at gå køkkenet, eller når vi spiser alene. Restaurant 1:1 skal være en intens sanseoplevelse, der netop indkapsler dette. Du spise alene og kan koncentrere dig fuldt ud om dit måltid og samtidig bliver du gjort bevidst om, at en ”færdigret” godt kan smage hjemmelavet, hvis den er tilberedt rigtigt.”

William Melsted har sammen med Irma været med til at udvælge ugens menu på Restaurant 1:1.

Om Restaurant 1:1

Verdens mindste restaurant ligger på Gammel Kongevej 139 i hjertet af Frederiksberg og har kun plads til en spisende gæst. Den holder åbnet hver dag fra 17-21 i perioden 29. april til 3. maj. Menuen består af Irmas egne, eksklusive To-Go-retter, som er udviklet i samarbejde med Cofoco, Lé Lé, Letz Sushi, GrødxHanegal,og Meyers. Særligt udvalgte vine og øl vil blive serveret til maden, men gæsterne har også mulighed for at vælge Kombucha fra Læsk og Irmas egen æblemost. Køkkenet styres af kok William Milsted.

Fast menu:

- Teriyaki kylling, LETZ Sushi

- Svampe bygotto, GRØD x Hanegal

- Thaisuppe m. kokos, Cofoco

- Gul daal, Meyers

- Grøntsagsragout, LêLê

5 x dagens ret, som skifter hver dag:

Man: Cassoulet, Cofoco

Tirs: Ramen, Cofoco

Ons: Ratatouille, Cofoco

Tors: Grøn daal, GRØD x Hanegal

Fre: Vegetar congee, GRØD x Hanegal

Dessert:

Panna cotta chokolade, Wooden Spoon

Pana cotte caramel, Wooden Spoon

Om William Milsted

William Milsted er født og opvokset på Østerbro i København og er uddannet kok fra Claus Meyer i 2010. William Milsted har arbejdet som kok på flere anerkendte restauranter, lavet middagsarrangementer forskellige steder i verden, undervist i kreativ tænkning indenfor gastronomi, taget madfotografier, samt stået i spidsen for restauranterne Baglokalet & Baghaven i København.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, 5221 2801

Apoteker rykker ind i Kvickly23.5.2019 11:30:00 CESTPressemeddelelse

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden APOTEKEREN og Kvickly. Det første åbner i Kvickly i Slotscentret i Holbæk 12. juni. Det næste åbner i Kvickly Grindsted 1. november. Og flere andre er på vej. Det sker som led i en rammeaftale mellem APOTEKEREN og Coop, som blev indgået sidste år, som den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Apoteket i Kvickly er en filial af Holbæk Løve Apotek. Det bliver bemandet med faguddannet personale, farmakonomer og farmaceuter og vil have fuldt sortiment. Apoteket har åbent alle hverdage fra 9.30-18 og lørdag 10-14. Kvickly og APOTEKEREN forventer, at der vil komme en række apoteker i løbet af det kommende år. I forvejen har Kvickly apotek i 15 andre varehuse. ”Det gør hverdagen lettere for vores kunder, når de kan de kan klare deres apoteksindkøb samtidig med, at de er ude at købe ind i Kvickly. Og dermed bidrager det til, at vi bliver et endnu mere attraktivt sted at komme,” siger kædedirektør Allan Kristof

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 201920.5.2019 05:30:00 CESTPressemeddelelse