Vente-Privee overtager fuldt ejerskab af danske Designers & Friends for at sætte mere fokus på skandinaviske brands.

Otte år efter at de åbnede deres første kampagne, træder Designers & Friends nu ind på den internationale scene som en stor e-commerce reference for forbrugere og brands.

Partnerskabet, der blev indgået med Vente-Privee i 2016 udgjorde et vigtigt første skridt for større vækstmuligheder for Designers & Friends: Samarbejdet og knowhow fra Vente-Privee koncernen hjalp den danske e-commerce virksomhed med at fordoble deres omsætning i 2017 (sammenlignet med 2016) ved at styrke processerne i hele værdikæden, fra sourcing til content-produktion til marketing og logistik. Sidste år øgede Vente-Privee koncernen deres brutto omsætning med 10% til 3.3 milliarder euro, hvor 45% af koncernens omsætning blev generet i udlandet. Med deres komplette integration i Vente-Privee koncernen, kan Designers & Friends udnytte deres position som en international e-commerce spiller og vigtig samarbejdspartner for brands – især de skandinaviske.

En online platform for lokale og internationale brands.

Med mere end 72 millioner medlemmer verden over og langsigtede partnerskaber med omkring 7000 brands, kan Designers & Friends nu tilbyde store muligheder for skandinaviske brands der ønsker en mere international distribution. ”Vores indtræden på det internationale marked er utrolig lovende for vores leverandører. Ved at samarbejde med os får de adgang til en endnu større medlemsbase og nye internationale markeder.” Siger Nicolai Kargaard Thomsen, Country Manager for Designers & Friends. ”Vi laver i øjeblikket store investeringer i flere medarbejdere og avancerede it-systemer for yderligere at styrke og diversificere den service vi tilbyder til vores partner brands. Nu som global aktør, ønsker vi at blive en integreret del af deres globale distributionsstrategi.”

Et bredere tilbud

Designers & Friends tilbyder deres medlemmer et alsidigt og trendy udvalg, med besparelser helt op til -80%, på mode og livstilsbrands. ”Vores fulde integration i Vente-Privee koncernen kommer til gavn for vores medlemmer: snart vil de have adgang til endnu flere brands og et bredere sortiment med nye produktkategorier. Vi vil have at vores danske medlemmer tænker på Designers & Friends som hjemmesiden når det kommer til at få de bedste tilbud på de bedste brands; ligeså vel ønsker vi også at brands betragter Designers & Friends som deres første valg når det kommer til at finde en high-end online løsning for deres forretning.” Forklarer Nicolai Kargaard Thomsen.

Nicolai K. Thomsen
Country Manager - Denmark
nkt@designersandfriends.dk

Stats
Nicolai K. Thomsen

Information om Designers & Friends

Designers & Friends
Bygmestervej 10, 2. sal
2400 København NV

Designers & Friends er en dansk flash-sale hjemmeside der blev grundlagt i 2008 og overtaget af Vente-Privee koncernen i 2018 efter et to års samarbejde der lagde fundamentet for det fremtidige samarbejde mellem de to virksomheder. Hver dag, kan medlemmer af platformen opdage nye flash sales, der varer 3 til 6 dage, med besparelser helt op til -80% på top brands.

Vente-Privee er en Paris-baseret online forhandler og flash sales pioner som blev grundlagt i 2001. De ekspanderede hurtigt til resten af Europa og Sydamerika med adskillige opkøb. 17 år efter deres første salg, leverer Vente-Privee i dag ca. 300.000 varer om dagen via deres 22 lagere og får omkring 4,5 millioner unikke besøg om dagen. I 2017, 6.500 medarbejdere i 14 lande sendte 125 millioner varer.

Følg pressemeddelelser fra Designers & Friends