Vejret påvirker forsikringsselskaberne

Forsikringsselskaberne arbejder i denne tid endnu hårdere end normalt, da der er stigende antal anmeldte skader hovedsageligt på grund af vejret. Det har den seneste tid både regnet og sneet rigtig meget, hvilket har gjort vejene glatte at køre på samt har den store mænge regn lavet mange vandskader. Derfor oplever forsikringerne i denne tid flere henvendelser end normalt, da flere har brug for hjælp til at få fikset eventuelle problemer.

Glat føre

Hvis du har en bil, så er det vigtigt, at du har fundet et god forsikringstilbud til din bil. Det er ekstra vigtigt i den her tid, hvor der er glat på vejene og uheldene sker hyppigere. Hvis der er isglat på vejene har mange svært ved at bremse og dreje ordentligt, hvilket kan skabe mange farlige situationer i trafikken. Netop de mange uheld i trafikken fylder også en del hos forsikringsselskaberne, da de skal hjælpe uheldige trafikkanter.

Skader på huse

Der har været en del vandskader på huse, da det har regnet rigtig meget det sendte stykke tid i Danmark. Det er ofte folk, der har en kælder, som har problemer med vandet. Det skyldes, at de får vand i kælderen, hvilket kan være skadeligt for huset. Det er værst for dem med kloakvand i kælderen, da det er decideret sundhedsskadeligt. De har derfor brug for, at der kommer nogen og får det renset ordenligt.

Det er derfor akutskadeservice, der er ude og hjælpe borgere, da de har akutte problemer. Det er lidt over halvdelen, der har akutte problemer, hvilket skyldes vandet. De mange problemer kommer i forbindelse med, at der har været en længere tørke uden regn, efterfulgt af meget store mængder regn, hvilket giver problemer rundt omkring hos husejere.

Stigende skader hos forsikringerne

Der er altså en stigende sendes i forhold til antallet af skader, når vejret bliver koldt og der kommer is og sne rundt i landet. Det skyldes, at der er flere uheld, da det kan være farligt at bevæge sig ud på vejene, når der er sne. Folk har sværere ved at styre deres biler og kommer derfor oftere i uheld og skal derfor have hjælp af der forsikring.

Herudover kommer der en del regnskader og frostskader på huse, hvilket får husejere til at kontakte deres forsikring for at søge hjælp og økonomisk erstatning. Det påvirker også forsikringerne, da der er langt flere hændelser, som de skal tage stilling til og vurdere.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Dansk virksomhed er førende med nye tiltag indenfor miljøbevidsthed8.2.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

”Combat Climate Change” er en dansk profit-for-purpose virksomhed, der er frontførende, når det kommer til at skabe konkrete tiltag, som blandt andet skaber bevidsthed om klimaforandringer både på national og international plan. Bag den proaktive virksomhed står Amit Mukherjee, der har en Masters fra Oxford University i klimaetik og regenerativ økonomi. Senest har Amit som grundlægger af Combat Climate Change deltaget i Cop26, der blev afholdt i år 2021 i Glasgow.