Vejlenser slår byens Eurojackpot rekord

Fredag aften slog en heldig Vejlenser rekorden for største Eurojackpot præmie i byen nogensinde. Hele 7,7 mio. kr. kan vedkommende glæde sig over at få ind på kontoen.

Der blev ikke fundet en vinder af førstepræmien i Eurojackpot fredag aften, men en andenpræmie i det kæmpestore, europæiske lotteri kan også være en formue værd.

Det må en heldig spiller fra Vejle sande, efter at vedkommende i går aftes vandt ikke mindre end 7.747.087 kroner. Kunden har spillet på abonnement, og var den ene af to andenpræmievindere – men den eneste dansker af de to. Dermed er vejlenseren et mulehår foran den hidtidige største Eurojackpot præmie på 7,5 mio. kr., som blev vundet i 2016.

Der er dog før blevet vundet større gevinster i byen med Bølgen. To gange tidligere har en vinder fra Vejle fået 10 mio. kr. ind på kontoen, i 2007 og 2011, men det var i Lotto.

”Det er en stor glæde at være med til at dele gevinster ud til heldige danskere, og vi bliver i Danske Spil glade hver eneste gang, der bliver vundet en gevinst i vores lotterier. Også selvom det sker hver evig eneste uge. Vinder man et større beløb hos os, bliver man tilbudt særlig rådgivning, så vi sikrer, at man får en god start på livet som millionær – eller mangemillionær,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil.

Det kan være en stor omvæltning at vinde en stor gevinst, og derfor sidder Danske Spils særligt uddannede rådgivere, som er uddannede revisorer, klar til at tage hånd om store vindere,

Næste trækning i Eurojackpot er på tirsdag, hvor der er 189 millioner kroner til en førstepræmie.

Eurojackpot trækningen d. 23. september

Vindertal: 20, 30, 38, 39, 44

Stjernetal: 2, 12

Om Eurojackpot
Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast hver tirsdag og fredag aften. Maksimumpuljen er 750 mio. kr.

Både spillere i Finland, Slovenien, Holland. Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge. Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark spiller med om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske lotterispillere til multimillionærer.

Den højeste danske gevinst blev vundet i 2022, hvor en heldig spiller vandt 759 millioner kroner. Kuponen blev købt i Meny i Blåvand.

Information om Danske Spil A/S

Danske Spil A/S