Veganerpartiet

Veganerpartiet i streamet debat med fødevareministeren på Folkemøde

Fredag kl. 13:15 på Folkemødet er der skarp debat mellem Veganerpartiet og fødevareminister Rasmus Prehn om fremtiden for dansk landbrug og fødevareproduktion. Debatten foregår på Partiscenen på Folkemødet, men kan følges på stream hjemme fra stuerne.
Foto: Veganerpartiet

Om lidt, fredag kl. 13:15 på Folkemødet er der skarp debat mellem Veganerpartiet og fødevareminister Rasmus Prehn om fremtiden for dansk landbrug og fødevareproduktion.

Deltagere:

• Lars Corvinius Olesen: Repræsentant og landsledelsesmedlem for Veganerpartiet
  • Rasmus Prehn: Minister for fødevarer, landbrug, fiskeri

Lars Corvinius Olesen står klar til spørgsmål fra journalister om debatten efter eventets afslutning  klokken 14:00.

Link til event og live-stream:

Foto: Veganerpartiet

Information om Veganerpartiet

Veganerpartiet
Beatevej 14
2500 Valby

53706033https://vgpt.dk/

Veganerpartiet er et grønt politisk parti stiftet i oktober 2018. Partiets politiske leder er Henrik Vindfeldt, og blandt partiets mærkesager er dyrerettigheder, miljø, klima, grøn omstilling, sundhed gennem forebyggelse samt forøget forbrugeroplysning om klimavenlige forbrugsmønstre.

Partiet er opstillingsberettiget til næstkommende folketingsvalg.

Veganerpartiet indgår i nyt samarbejde under navnet "Grøn Alliance" og har ansøgt Bolig- og Indenrigsminsiteriet om navneændringen.

Ændringen forventes færdigbehandlet 31. august, hvorefter samarbejdet præsenteres.

Følg pressemeddelelser fra Veganerpartiet

Flere pressemeddelelser fra Veganerpartiet

Chokeret Mette Frederiksen om brækkede brystben hos høns: ”Jeg er utrolig optaget af dyrevelfærd”9.12.2021 06:45:51 CET | Pressemeddelelse

Tidligere på ugen stillede Veganerpartiet med hjælp fra og sammen med Torsten Gejl fra Alternativet et særligt spørgsmål til Mette Frederiksen. Det drejede sig om, at 80% af alle høns har oplevet at brække brystbenet, fordi de lægger æg. Statsministeren vil have problemet taget op til videre diskussion i Folketinget, hvis de forelagte tal gør sig gældende.