Varmepumpen giver godt indeklima i Højer

For knap otte år siden fik Dagli’Brugsen i Højer installeret en varmepumpe, og man har både fået et bedre indeklima og en billigere varmeregning, så man er stadig meget tilfreds med beslutningen om den nye varmekilde
Preben Holst fra Dagli'Brugsen i Højer er efter otte år stadig meget glad for varmepumpeløsningen i butikken. Fotograf: Christer Holte

I Dagli’Brugsen i Højer fik man for otte år siden en varmepumpeløsning, og det er stadig den helt rigtige løsning i butikken. Varmepumpen giver en behagelig varme og dermed større komfort for medarbejderne. Samtidig forsyner den også den nye lagerbygning med varme uden problemer.

Fornuftig løsning
Da man for otte år siden skiftede elvarmen ud med en varmepumpe var det primært for at skabe et bedre indeklima i butikken.

”Elvarmen virkede ikke optimalt og gav en ikke særlig behagelig varme. Derfor scorede vi dengang også altid lavt på indeklimaet, når vi lavede medarbejderundersøgelser,” siger Preben Holst, uddeler i Højer.

”Vi havde af samme årsag gået længe med et ønske om at skifte til en anden varmekilde. Så da OK i sin tid fremlagde løsningen, var det ikke svært at se, at en varmepumpe var det helt rigtige for os. Det var en energivenlig løsning, som blev betalt hjem inden for overskuelig fremtid, og vigtigst af alt ville den give et bedre klima i butikken for medarbejderne,” siger Preben Holst.

Tilbagebetalingstiden var 5 ½ år, så varmepumpen er for længst betalt. Samtidig har der også været energibesparelser at hente, så den samlede varmeregning har været mindre gennem årene. Så Preben Holst er slet ikke i tvivl om, at man valgte rigtigt for otte år siden.

Det er vigtigt, at en varmepumpe bliver dimensioneret efter bygningens størrelse for, at den kører optimalt.

”Den har kørt som den skulle, så den passer perfekt til vores areal,” siger Preben Holst.

”Vi er glade for, at den sammen med andre miljøvenlige tiltag er blevet en del af butikken,” siger han til slut.

Varmepumpeløsningen er dimensioneret efter bygningens størrelse. Fotograf: Christer Holte
Der er blevet et bedre indeklima i butikken efter man fik varmepumpeløsningen. Fotograf: Christer Holte

Information om OK

Åhave Parkvej 11
8260 Viby J

70 10 20 33https://www.ok.dk
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab
  • OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
  • OK omfatter mere end 670 tankstationer, mere end 200 vaskehaller samt 76 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg
  • Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer.

Følg pressemeddelelser fra OK

Flere pressemeddelelser fra OK